Gå til innhold

Løst - Eyefinity med 3 skjermer. (forfalske apsect ratio)

j0achim

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en liten case, forøvrig bare kosmetisk, men dog veldig irriterende.

Jeg har 3 skjermer alle 24" men 1 av disse er 1920x1200. hvorav de 2 andre er 1920x1080

Skjerm gruppen min blir da 5760x1080, dette forstår jeg 100%, en bruker spesifikasjoner av skjermer med lavest specs. (1080 i høyde)

Men, det som er "problemet" er at skjermen som egentlig er 1980x1200 fyller ut hele skjermen, og da sier det seg selv at når en putter 1920x1080 på en skjermen blir bildet helt feil. all tekst blir blurete og etter en stund får en litt hodepine av å bruke skjermen. Har noen noen gode ideêr hvordan jeg kan få denne skjermen til å oppføre seg som vanlig. (når jeg fjerner den fra eyefinity group) fyller skjermen ca samme areal som de 2 andre skjermene. (for den er 24,noe" og faktisk ikke 24,0" som de 2 andre)

Takker for alle forslag :)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får også nevne at Acer (som 1920x1200 skjerm er "Acer P241w") har ingen verktøy for å endre instillinger på maskinen. (de valg jeg har i menyene er det heller ingen hjelp i)

Forfalske "aspect ratio" på en skjerm. Kort fortalt.

Også bilder av konfigurering.

Jeg har laget ring rundt valg, men må nevnes at valg 1 ikke er mulig å bruke da den da hopper til det som er haket av på bildet.

post-91657-1285946182,0603_thumb.jpg

Som en annen tråd viste at jeg burde prøve. Så kan en se at "slider" er grå-et ut.

post-91657-1285946202,0564_thumb.jpg

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke problemet med å lage en ny post da det kunne være noen hadde lest tråden og da ville de ikke vist at jeg hadde oppdatert med ny informasjon. Men ellers takk.

Her er to bilder jeg har tatt som viser hva jeg mener.

Dette bildet viser hvordan 1920x1080 skal se ut på skjermen da den ikke bruker ca 30 pixler over og under bildet:

post-91657-1285952708,5541_thumb.jpg

Dette bildet viser hvordan skjermen oppfører seg i eyefinity mode:

post-91657-1285952750,1598_thumb.jpg

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut av noe.

I CCC så er det noen valg som følger "enable GPU scaling" og "Maintain aspect ratio" dog disse vil ikke fungere i eyefinity mode. Ikke på noen av skjermene.

Skal se om det går an å gjøre noen registry hacks for å se om det kan ha noen betydning.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Så etter og ha sittet i kanskje 10 time i går å fiklet med dette blie jeg så lei at jeg bestilte en ny skjerm for å erstatte den som var 16.10 ratio. (altså en identisk med de 2 andre)

Nå så klarer jeg ikke å lage eyefinity gruppe i det hele tat. uansett hva jeg gjør så blir den skjerm som er koblet til via DisplayPort 640x480 oppløsning. Har ingen idê hva jeg kan gjøre, uten å reinstallere maskin.

For det som er "rart" her er at i extended mode så fungere oppsettet perfekt.

Lenke til kommentar

Fant løsningen på det!!

Skal en opprette gruppe må du lage gruppen fra skjerm som er koblet til via Displayport, om dette er en bug eller om det er bare slik det er vet jeg ikke. Men det er den eneste måten jeg iallefall kan lage "Eyefinity group". Om det er det jeg gjorde i går kveld/natt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nå så klarer jeg ikke å lage eyefinity gruppe i det hele tat. uansett hva jeg gjør så blir den skjerm som er koblet til via DisplayPort 640x480 oppløsning. Har ingen idê hva jeg kan gjøre, uten å reinstallere maskin.

Bare dra ut og inn skjermkontakten\strømmen til den skjermen som kjører på Displayporten, så kommer den seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare dra ut og inn skjermkontakten\strømmen til den skjermen som kjører på Displayporten, så kommer den seg :thumbup:

Det var ikke så enkelt. For unasett så trodde maskin at skjerm var 640x480, men dette var da jeg prøve å oprette eyefinity gruppe fra annen monitor.

dvs, høyre klikke på skjerm i CCC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...