Kake24 Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg vurderer om jeg skal kjøpe elektronikk fra USA, men da trenger jeg en volt omformer. Lager slike omformere lyd? Da tenker jeg på en slik irriterende "bzz" eller "hum". Hvis det er slik at noen gjør det så må jeg i så fall kjøpe omformere helt til jeg finner en som er stille, hehe. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Hvis du tenker på en vanlig adapter, lager ikke disse lyd. Ikke de vi har hatt til nå hvertfall. Aldri hørt noen andre som har det problemet heller... Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Er ikke før du kommer en god del opp i størrelse før du hører lyd, 20-30KVA+. Nye trafoer er som ofte ca lydløse, også under stor last... så kan ikke tenke meg att en liten omformer til feks. en forsterker kan lage noe lyd? Arbeider som energimontør, så dette er bare noe jeg har lagt merke til... er ikke noe fasit:) Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tenker på noe slik som denne fra ebay. Jeg har eid en hodetelefonforsterker (som også var en DAC), og denne hadde en ganske høy lyd. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Det varierer. Noen lager lyd, andre ikke. Men normalt sett så vil du høre en lyd med frekvens på 50 Hz fra transformatorer i Norge. Dog avhenger det selvsagt av byggekvalitet og byggemetode av transformatoren. Men som ole_kristian_ sier så er det normalt sett ikke et problem, da lyden er så lav at den ikke er sjenerende. Jeg kjøpte en billigtrafo for et par år siden, og der var ikke lyden sjenerende på noen måte, dog sluttet den å virke etter et halvt år. Endret 1. oktober 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Da prøver jeg å kjøpe en. Takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
SplitterNaken Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Er ikke før du kommer en god del opp i størrelse før du hører lyd, 20-30KVA++ Hehe, du kan ikke blande inn stor trafo i samme setning som 20-30kva da.. Innstallerte en trafo på Ulven ifjor, innstallert som 300/132, men omkoblingsbar til 420/132, og den hadde en transportvekt, uten kjøleribber, isolatorer eller olje på 230 tonn, hvis jeg ikke husker feil.. Ferdig vekt husker jeg ikke.. Men doningen som frakta den for oss hadde vel totalt en 140 hjul cirka :-) Hengern hadde 96 hjul + tre trekkvogner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå