enden Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har hatt en treg dag på jobben, og lekt litt med systemrecovery. Windows Server Backup fungerer egentlig strålende bra til det meste, men ikke til at virker det som. Jeg har testet å ta en full backup med bare metal option for å legge tilbake på en annen server. Dette fungerer helt bra, til bootloaderen har gjort seg ferdig. Da blåskjermer serveren et sekund og restarter. Jeg har ikke satt noe flagg for å ikke reboote, så jeg vet ikke sikkert årsaken til blåskjermen, men jeg har en god pekepinn. Fra recovery boot mener diskpart ganske bestemt at systempartisjonen er c: og OS-partisjonen er d: Jeg antar det korrekte burde være at systempartisjonen ikke har noen bokstav, eller i alle fall en helt annen bokstav, og at OS-partisjonen får c: Prøver jeg å endre dette i diskpart så er ser alt bra ut helt til neste reboot. Da er status gjenopprettet. Det virker som om Diskpart ikke committer endringene mine. Noen som har vært borti dette, eller har andre tips til meg? Som en kuriositet har systempartisjnenen min tilegnet z: på produksjonsserveren for å få Backup Exec til å samarbeide. Da første restore ikke fungerte fjernet jeg bokstaven og tok et nytt image i håp om at det ville bedre situasjonen, men det gjorde det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå