Noggie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 10 Oktober ISO200|1/125sek|f/8|Polafilter|4eksponeringer Sitter og leiter etter skjøtene. Pokker ikke lett aa finne, selv i bølgete vann. Virkelig gode landskapsbilder - som kanskje p.g.a. utfordrings-reglene ikke kommer helt til sin rett. Haaper de kommer til sin rett skrevet ut, og ikke kun ender i forminsket form paa pcen. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Naustet var jo et nytt høydepunkt i denne tråden. Skikkelig høststemning ved kysten. Du har virkelig kontroll på kystlandskapsbilder. Jeg synes heller ikke naustet skulle vært lengre inn i bilde, det er perfekt slik det er. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du fortsetter å imponere. Aldri et dårlig bilde fra denne kanten. Liker spesielt detaljen med det flotte lyset bak moloen i gårsdagens. Topp håndtverk! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Du fortsetter å imponere. Aldri et dårlig bilde fra denne kanten. Liker spesielt detaljen med det flotte lyset bak moloen i gårsdagens. Topp håndtverk! Helt enig! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Enig, svärt höy klasse på denne tråden. Endret 11. oktober 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Takker! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 11 Oktober Uten tittel ISO200|1/80sek|f/5.6 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 12 Oktober Kodak Junior 620 ISO200|1/160sek|f/8|SB-900|Snoot Lei forkjølelse holdt meg inne i dag. Måtte rote i skuffer og skap, men fant morfars gamle Kodak. Kameraet kjøpte han før krigen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) 7. Oktober "Gråværspanorama": Du har jo lenge vist at du behersker landskapsfoto både med og uten filter. Her må det da ha vært en tidsmessig utfordring i og med at det er sammensatt av flere eksponeringer med endring av kameravinkel mellom hvert bilde, det hele mens uværet (regnet) er under oppseiling. Skulle tro at himmelen forandret seg en del fra første til siste bilde, men jeg kan ikke se noe som tyder på problemer med dette. Det truende uttrykket naturen tar på seg når været skifter brått, er godt fanget her. Egentlig bare bra vi ikke har et klima som er sol og sommer hver dag året rundt. 8. Oktober "Det skeive naustet og havet": Naustet er godt plassert som det er synes jeg. At det er plassert ut på siden, gir naturen store dimensjoner. Litt "smårotete" sjø som hverken er stille eller grov, men et velkomponert og harmonisk bilde igjen. 10. Oktober: God bruk av lys gir en dramatisk virkning. 11. Oktober: Igjen det lille naustets kamp mot overveldende natur. Og nok en gang et velkomponert bilde, og nok en gang et topp gråværsbilde. Skulle jeg ha gjort noe etter egne preferanser, ville det være å løfte den mørke forgrunnen littegrann, og kanskje (eller kanskje ikke) løftet høylysene forsiktig. Mellomtonene ville jeg ikke rørt. Mulig jeg blir lurt av at jeg ikke sitter ved en topp minitor akkurat nå (har en bedre hjemme), men jeg kunne altså tenkt meg en tanke mer detaljer i gresset. Nå pirker jeg fælt her, men det er bare på grunn av at du ser ut til å etterstrebe perfeksjon. 12. Oktober: Fin lowkey, og fint fotoapparat. Du burde jo nesten prøve det hvis det fremdeles fungerer. Tror det skal være mulig å få dyttet inn 120-film. Endret 13. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Takker tilbakemeldingen k.n.b! Det gamle kameraet funker fint! Har testet med 120 film. Man må dog smi litt av plastringene på filmspolen for å få det til å passe. Er et meget godt kamera! Endret 13. oktober 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg kan ikke tilføye noe etter k.n.b's flotte gjennomgang, annet enn å gi lyd og si at jeg er imponert jeg også Likte særlig Det skjeive naustet og havet, og 10. oktober. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Naustet var, som mange har sagt, definitivt en vinner! Bravo! Mange fine kystlandskap - og jeg liker Kodaken! Flotte, skarpe, interessante detaljer. Veldig pen bruk av lys - liker hvordan belgen blir en trapp som svever i luften! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Takk for det kaian og Trondster! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 15 Oktober Så va det på han igjæn.. ISO200|1/160sek|f/3.2|Polafilter Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Rett skodd nå? Jepp! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 11. Oktober synes jeg er stilren og pen! "Less is more" passer her. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 16 Oktober Sinister Chimney ISO200|1/100sek|f/5.6 Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 16 Oktober Sinister Chimney Lekkert dystert. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Likte absolutt Eggum-tolkningen, men dagens er virkelig flott. Herlig detalj med den andre kråka som det tok litt tid før jeg la merke til. Håper ingen fyrer for dem gjennom den pipa der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå