k.n.b Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Når man ser på de truende skyene i panoramaet, lurte jeg et øyeblikk på om du hadde benyttet filter, men når man ser lengre til venstre så ser det ikke slik ut allikevel. Naustene ser svært øde og forlatte ut. Dramatisk og flott med solens nestengjennombrudd. Egentlig merkelig at noen gråtoner slengt utover kan lage et slikt lysdrama. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takker for tilbakemeldinger folkens! k.n.b: Jeg har ikke benyttet noe gnd filter her nei. Det var naturens drama i fri utøvelse. Skyene som kom denne ettermiddagen, var fortroppen til et drittvær som har lagt seg over distriktet med vind, regn og alt som hører høsten til. Ganske fint egentlig! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Neste gang jeg får for meg at jeg trenger dyrere optikk, mellomformat og fjernutløser med innebygd GPS skal jeg ta en titt på denne tråden. Her har du fått til mange godbiter på kort tid! Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk takk! SR-L: Råfila er litt mere nøytral, men alle elementene lå klare til å bli hentet frem i justeringene. Jeg så for meg hvordan bildet skulle bli da jeg så båten komme mot meg i det fjerne. Det er fint når brikkene faller på plass slik. Ja det er sant. Jeg har ofte tatt bilder som jeg i etterkant ville eksponert eller komponert annerledes når jeg ser hvilke justeringer jeg ønsker å gjøre. Her hadde du tydeligvis planen klar:) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 6 Oktober Høstlig Kulør ISO 400|1/125 sek.|f/2|Polafilter Blir ikke de store scener i dag. Dårlig vær, og vond hals har gjort det litt inspirasjonsløst. Men jeg fikk likevel knipset et bidrag til dagens. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Wow, her kommer godbitene på rekke og rad. Kameraet ditt tar jamme fine bilder, mister (det er tydelig at du bruker Nikon )! Likte spesielt godt "Lovund og Træna i kveldslys" og "Båt". Og med dagens beviser du at du ikke trenger storslåtte landskaper for å lage fine bilder. Digger måten du har komponert inn stakittgjerdet i bakgrunnen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Digger måten du har komponert inn stakittgjerdet i bakgrunnen. Ja, ser nesten ut som "piggene" på gjerdet er flettet inn mot "piggene" på bladene. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) 7 Oktober Gråværspanorama ISO400|1/125sek|f/8 6 eksponeringer i stående format. Endret 7. oktober 2010 av KSolfjeld 1 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gråvær kan gi meget bra bilder, slik dette var et eksempel på. Tenkte du over og komponerte det slik det ferdige resultatet ble før du begynte å ta alle bildene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Bra variasjon så langt. Synes den 5. er det beste foreløpig. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Gråvær kan gi meget bra bilder, slik dette var et eksempel på. Tenkte du over og komponerte det slik det ferdige resultatet ble før du begynte å ta alle bildene? Takker for tilbakemeldinger! Jeg komponerte bildet først, men det er ofte litt bingo med hvordan bildene blir satt sammen i automate funksjonen. Man håper på det beste, og her fungerte det sånn nogenlunde. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Flotte bilder! Likte spesielt Lovund og Træna i kveldslys - teksturen og fargen på vannet gjør at vannet ser ut som en isbre i kveldslys.. Majestetisk Tomskjevel, og det var noe over hvordan Båten "strekker" seg opp mot lyset.. Liker også gjerdepilene som peker opp mot høstløvet, og ikke minst vannet som forsvinner i tåka på siste bilde - ser ut som om den forsvinner over horisontens krumning, mens man tydelig kan ane store blåner til venstre - et spennende bilde! Du har god styr på komposisjonen her, KSolfjeld! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du har god styr på komposisjonen her, KSolfjeld! +1! Selv nødplanken er nydelig, men båten og panoramaet er virkelige perler! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Takk ska dokk ha! 8 Oktober Det skjeive naustet og havet ISO100|1/13sek|f/8|Stativ Nok et bilde fra kystnære områder. I dag igjen et panorama. 4 eksponeringer i stående format. Jeg skulle gjerne hatt mere luft på høyre side for naustet, men det funker greit sånn som det er. Endret 9. oktober 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det begynner å bli mange flotte bilder i denne tråden nå. Jeg likte spesielt godt det siste panoramaet og bladene og stakittet, men også det skeive naustet og havet var pent å se på. Godt komponert og også veldig godt eksponert. Ingen tilfeldigheter her. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg syns ikke du skulle hatt noe mer luft, dette er stort sett perfekt! Jeg synes motivet, fargene og komposisjon, og ikke minst eksponering, er storslagent her! Dette kan du skrive ut i stort format og henge hvor som helst Dette er det beste bildet jeg har sett så langt i Oktoberfest 2010! Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Takker! Skal forsøke å levere hver dag fremover, selv om jeg er pingle. Mulig jeg blir nødt til å oppgradere ambisjonsnivået. Meget fine bilder, har du gjort noen digital etterbehandling av dem? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Takker! Skal forsøke å levere hver dag fremover, selv om jeg er pingle. Mulig jeg blir nødt til å oppgradere ambisjonsnivået. Meget fine bilder, har du gjort noen digital etterbehandling av dem? Alle bildene er digitalt etterbehandlet, men ingen avanserte justeringer. Stort sett bare hvitbalanse, eksponering, litt levels, og/eller curves. Altså det mest nødvendige. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Det bildet gir meg assosiasjoner til Tidemands bilder. Nasjonalromantikken lenge leve! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 10 Oktober Aller nådigst noen strimer av lys i skitværet ISO200|1/125sek|f/8|Polafilter|4eksponeringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå