Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - KSolfjeld - Nikkor 50mm f/1.8D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner Oktoberfesten med hele tre shots på første dagen!

1 Oktober

1 Volvoer som ikke ruller..

post-43539-1286134301,0401_thumb.jpg

ISO 200|1/1250sek|f/5.6|Polafilter

2 Eiabælgan

post-43539-1286133823,9223_thumb.jpg

ISO 200|1/50sek|f/7.1|Polafilter

3 Lovund og Træna i kveldslys

post-43539-1286133923,3037_thumb.jpg

ISO 100|15 sek|f/5.6|Polafilter|Lee 0.9 GND

2 Oktober

Pottittbonden

post-43539-1286134636,7996_thumb.jpg

ISO 200|1/320 sek|f/5.6|Polafilter

3 Oktober

Tomskjevelen

post-43539-1286136283,6439_thumb.jpg

ISO 200|1/200 sek|f/5.6|Polafilter

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Med så mange shots på en dag risikerer du at det går rundt for deg, men du er kanskje sikret siden volvoen ikke rul(l)er.

Riktignok er jeg forutintatt siden jeg har et forhold til Lovund og Træna, men jeg synes det bildet var det desidert sterkeste i serien med silhouetter mot flotte farger.

Har ikke pottittbonden knust riset før han satte i gang med opptakingen? Hvordan skal noen klare å finne igjen disse potetene da?

Dagens var nok en flottings. Høstfarger oppover et fjell med personlighet.

Lenke til kommentar

Flotte naturbilder. Plutselig føler jeg at jeg bor på et kjedelig sted å ta bilder! Likte spesielt godt pottittbonden! Ikke sånn bakgrunn jeg tenker på når jeg tenker på pottittbønder, men det passet meget bra! Gleder meg til å se mer..

Lenke til kommentar

Flotte bilder! Panoramaet var fantastisk.

Må spørre:

Hvorfor deltar du med flere bilder fra samme dag? Trodde når man satt med tre blinkskudd så måtte man velge mellom ett av dem, slik som reglene sier :hmm:

Regler.

• ...
  • Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må prioritere)
    ...

Lenke til kommentar

5 okt. gir meg litt slik oljekatastrofe følelse. Litt dramatisk stemning.

Pga formen, ser skipet litt for-tungt ut. Kunne nesten ha godt paa grunn. Slik sett, er jeg motsatt mening av bareanton; behold strand-delen nederst paa bilde.

Lenke til kommentar

Må spørre:

Hvorfor deltar du med flere bilder fra samme dag? Trodde når man satt med tre blinkskudd så måtte man velge mellom ett av dem, slik som reglene sier :hmm:

Regler.

• ...
  • Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må prioritere)
    ...

Riktig! Jeg har brutt reglementet. Fy og fy!! Får vel plukke et bilde da.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Må spørre:

Regler.

• ...
    ...

Riktig! Jeg har brutt reglementet. Fy og fy!! Får vel plukke et bilde da.

Nå må vi ikke bli for regelbundne - tanken bak regelen er at det skal postes kun et bilde per dag. Om det er et sammensatt panorama, HDR eller en annen form for kompositt istedet for et enekltbilde, så går det greit.

Lenke til kommentar

5 oktober bildet likte jeg veldig godt, og synes faktisk det gjorde seg med at det er såpass mye med i bunn. Det gjør det på en måte tydelig at "vi er her inne og skipet er der ute" hvis noen skjønner hva jeg mener... Veldig fint bilde ihvertfall og godt fremhevet og ivaretatt i etterbehandling. Tipper råfilen er noe mindre dramatisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...