lillepy Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Gikk skole 09-10 og hadde studielån. Men jeg har ikke fått noe beskjed om når jeg skal begynne å betale det tilbake, eller noenting... Når får jeg vite dette? Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Når du er ferdig med utdannelsen din, påløpes det renter på lånet og lånet må betales tilbake (små avdrag). Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er også mulighet for å søke om betalingsutsettelse m.m. Se http://lanekassen.no/, hvis det er noe spesifikk du lurer på vedrørende din sak. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 ja, jeg går ikke på skole nå, altså. så jeg skal visstnok begynne å betale det tilbake rundt nå? jeg har ikke fått noe brev fra de eller noe med informajon.. eller er det sånn at jeg først skal begynne å betale det tilbake når jeg er ferdig med all utdannelsen? (dvs om noen år) Lenke til kommentar
nienna83 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du får brev fra lånekassen i desember måned med en betalingsplan. Det tar 7 mnd før første regning på lånet fra dem forfaller, men rentene løper fra juli det året du er ferdig. Dersom du skal fortsette skole igjen neste år eller enda senere og søker lån fra lånekassen igjen, vil renter og regninger fra dem automatisk stanses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå