IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Til en vis grad, Sarah78 Dvs, på vei. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Til en vis grad javel...er jeg til enn viss grad i himmelen da mener du??? enten er man kristen eller så er man ikke kristen-men du ser ikke så svart hvit på det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Til en vis grad javel...er jeg til enn viss grad i himmelen da mener du??? enten er man kristen eller så er man ikke kristen-men du ser ikke så svart hvit på det? Det er først når de kristne ritualene du har deltat i, har ført til en indre omvendelse, at du som kristen, er i himmelriket. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 «Gud elsket verden så høyt at han gav sin enbårne Sønn, for at enhver som viser tro på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Johannes 3: 16) viser ? Joh 3:16 > For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Når du må legge til ord i som ikke er der, for å få det til å stemme med Jehovas vitners vranglære. Blir det hele veldig dumt, TheaLinnea Å føre en konstruktiv diskusjon med deg opplever jeg som en umulighet. Derfor har jeg ingen interesse av å kommentere dine innlegg lenger. Du dømmer alle som false kristne fordi de ikke støtter den katolske kirkes lære, noe jeg synes er helt usmakelig. Finnes vel ingen som har så mye blod på fingrene sine som den katolske kirke Bare siter bibelen korrekt, så går det greit, TheaLinnea Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Til en vis grad javel...er jeg til enn viss grad i himmelen da mener du??? enten er man kristen eller så er man ikke kristen-men du ser ikke så svart hvit på det? Det er først når de kristne ritualene du har deltat i, har ført til en indre omvendelse, at du som kristen, er i himmelriket. hva med barn-la guds barn komme til meg for guds rike hører slike til-mener du barna er i himmelen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Til en vis grad javel...er jeg til enn viss grad i himmelen da mener du??? enten er man kristen eller så er man ikke kristen-men du ser ikke så svart hvit på det? Det er først når de kristne ritualene du har deltat i, har ført til en indre omvendelse, at du som kristen, er i himmelriket. hva med barn-la guds barn komme til meg for guds rike hører slike til-mener du barna er i himmelen? Ja Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Til en vis grad javel...er jeg til enn viss grad i himmelen da mener du??? enten er man kristen eller så er man ikke kristen-men du ser ikke så svart hvit på det? Det er først når de kristne ritualene du har deltat i, har ført til en indre omvendelse, at du som kristen, er i himmelriket. hva med barn-la guds barn komme til meg for guds rike hører slike til-mener du barna er i himmelen? Ja lønner det seg og dø som barn? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Så de slipper å oppleve helvete, mener du ? Det er vel bra at alle opplever begge deler, og gjør seg opp en egen mening om ting. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så de slipper å oppleve helvete, mener du ? Det er vel bra at alle opplever begge deler, og gjør seg opp en egen mening om ting. Så du gleder deg til sjersilden og er ikke redd for helvete for du er sikker på at du er en sannere kristen enn mange andre da du er katolikk? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Alle kristne stoler på det Jesus Kristus har sagt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så de slipper å oppleve helvete, mener du ? Det er vel bra at alle opplever begge deler, og gjør seg opp en egen mening om ting. Så du gleder deg til sjersilden og er ikke redd for helvete for du er sikker på at du er en sannere kristen enn mange andre da du er katolikk? Jeg skulle nesten ønske at jeg kunne si at jeg gleder meg til den dagen IHS oppdager at det ikke finnes noe liv etter døden, men jeg tror jo at han ikke vil være i stand til det pga. manglende hjerneaktivitet (EEG-messig sett). Ergo er det ingen grunn til å glede seg. Det er en grunn til at kristne føler et spesielt forhold til Gud - han finnes tross alt inni hodene deres. (Noe som også forklarer hvorfor det er nyanseforskjeller mellom trosuttrykkene og trosoppfatningene deres - Gud er en personlig ting.) Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så de slipper å oppleve helvete, mener du ? Det er vel bra at alle opplever begge deler, og gjør seg opp en egen mening om ting. Så du gleder deg til sjersilden og er ikke redd for helvete for du er sikker på at du er en sannere kristen enn mange andre da du er katolikk? Jeg skulle nesten ønske at jeg kunne si at jeg gleder meg til den dagen IHS oppdager at det ikke finnes noe liv etter døden, men jeg tror jo at han ikke vil være i stand til det pga. manglende hjerneaktivitet (EEG-messig sett). Ergo er det ingen grunn til å glede seg. Det er en grunn til at kristne føler et spesielt forhold til Gud - han finnes tross alt inni hodene deres. (Noe som også forklarer hvorfor det er nyanseforskjeller mellom trosuttrykkene og trosoppfatningene deres - Gud er en personlig ting.) Jeg beklager IHS men det er nok slik det er Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg skulle nesten ønske at jeg kunne si at jeg gleder meg til den dagen IHS oppdager at det ikke finnes noe liv etter døden, men jeg tror jo at han ikke vil være i stand til det pga. manglende hjerneaktivitet (EEG-messig sett). Ergo er det ingen grunn til å glede seg. Det er en grunn til at kristne føler et spesielt forhold til Gud - han finnes tross alt inni hodene deres. (Noe som også forklarer hvorfor det er nyanseforskjeller mellom trosuttrykkene og trosoppfatningene deres - Gud er en personlig ting.) Jeg beklager IHS men det er nok slik det er Nei, du fortsetter å eksistere etter at hjerneaktivitet har opphørt. Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg skulle nesten ønske at jeg kunne si at jeg gleder meg til den dagen IHS oppdager at det ikke finnes noe liv etter døden, men jeg tror jo at han ikke vil være i stand til det pga. manglende hjerneaktivitet (EEG-messig sett). Ergo er det ingen grunn til å glede seg. Det er en grunn til at kristne føler et spesielt forhold til Gud - han finnes tross alt inni hodene deres. (Noe som også forklarer hvorfor det er nyanseforskjeller mellom trosuttrykkene og trosoppfatningene deres - Gud er en personlig ting.) Jeg beklager IHS men det er nok slik det er Nei, du fortsetter å eksistere etter at hjerneaktivitet har opphørt. Er det ikke kjekt at det blir like spennende for oss alle? Ingen av oss vet hvordan dette evt. blir, det ligger uansett utenfor de gensene vi har som levende mennesker. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, du fortsetter å eksistere etter at hjerneaktivitet har opphørt. Bare som et kjært (og rart?) minne hos de du har hatt kontakt med. (Vel, det kommer jo an på hva man legger i begrepet "hjerneaktivitet", da ...) (Jeg tenker på den man kan måle med EEG, MRI, og andre instrumenter.) Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, du fortsetter å eksistere etter at hjerneaktivitet har opphørt. Bare som et kjært (og rart?) minne hos de du har hatt kontakt med. (Vel, det kommer jo an på hva man legger i begrepet "hjerneaktivitet", da ...) (Jeg tenker på den man kan måle med EEG, MRI, og andre instrumenter.) Er man kristen skal man tro på et evig liv etter døden. Kroppen din vil dø, men ikke sjelen. For kristne har alle mennesker en sjel, og denne lever evig uansett hva du måtte gjøre. Det som har noe å si er hvor den havner etter døden. Jeg tror ikke at himmelen er på jorden. Johannes' Åpenbaring 21:1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Er man kristen skal man tro på et evig liv etter døden. Kroppen din vil dø, men ikke sjelen. For kristne har alle mennesker en sjel, og denne lever evig uansett hva du måtte gjøre. Det som har noe å si er hvor den havner etter døden. Jeg tror ikke at himmelen er på jorden. Johannes' Åpenbaring 21:1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. NT > Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen Himmelriket (det nye Jerusalem) er nede på den nye jorden. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 NT > Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen Himmelriket (det nye Jerusalem) er nede på den nye jorden. Jeg trodde du mente at jorden vi lever på nå ville være himmelen, jeg. Bra vi er enige i at det ikke er denne jorden ihvertfall. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 NT > Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen Himmelriket (det nye Jerusalem) er nede på den nye jorden. Jeg trodde du mente at jorden vi lever på nå ville være himmelen, jeg. Bra vi er enige i at det ikke er denne jorden ihvertfall. Nei, himmelriket er ikke noe fysisk. Alikevel er himmelriket her og nå. Det kom med Jesus Kristus, for 2000 år siden. De kristne går inn i himmelriket (det nye jerusalem) daglig, for å tilbe Gud, drikke av livets vann og spise av livets tre, som er i Himmelriket (det nye Jerusalem)) Lenke til kommentar
Lars ikke L4r5 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, himmelriket er ikke noe fysisk. Alikevel er himmelriket her og nå. Det kom med Jesus Kristus, for 2000 år siden. De kristne går inn i himmelriket (det nye jerusalem) daglig, for å tilbe Gud, drikke av livets vann og spise av livets tre, som er i Himmelriket (det nye Jerusalem)) Med ande ord tror du at alle som vil, kommer til himmelen her og nå? Det skjønner jeg ikke. Jerusalems fall 70 år e.k. var bare begynnelsen. Dommedagen må da ha en dommer? Ingen ble dømt under Jerusalems fall. Du har visst et helt annet syn på kristendom enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå