Sarah78 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vitamin Shit, og jeg som trodde det var den hvite sønnen til Idi Amin, Hvit Amin..... Forstoppelse på jesus... Ikke av de kjeksene nei... er jo pap skiver som det ikke smaker en dritt av, og så veldig god helse får du neppe av dem... Tynne papflak.. Det er egentlig rart at de ikke brukte corn flakes isteden... Men de er kanskje ikke like hellige som de papskivene som menigheten hamrer ut av gamle møbel kartonger? jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ordet «tro» er oversatt fra det greske ordet pịstis, som i første rekke overbringer tanken om tillit, tiltro og fast overbevisning. Det greske ordet kan også bety «trofasthet» eller «troskap», avhengig av sammenhengen. – 1Te 3: 7; Tit 2: 10. Bibelen sier: «Tro er full visshet om det en håper.» (Hebreerne 11:1) Tro er derfor bygd på nøyaktig kunnskap, på kjensgjerninger som rette avgjørelser kan baseres på. Det er nødvendig med et grunnlag for å tro. Noen forklarer tro som en religiøs overbevisning om at det finnes en Gud, uten at man har noe pålitelig bevis for hans eksistens. Den amerikanske journalisten H.L. Mencken definerte tro som «en ulogisk overbevisning om at det usannsynlige skal skje». Er det slik Bibelen beskriver sann tro? Det er nødvendig å ha en klar forståelse av hva tro er, for skriftstedet ovenfor sier: ’Uten tro er det umulig å behage Gud.’ Tro kan sammenlignes med en lenke hvor tillit utgjør de enkelte leddene som knytter mennesket til Gud. Men en slik tro er noe som er framelsket, ikke noe som er medfødt. Hvordan kan du framelske sann tro? Bibelen forklarer: «Troen [kommer] av det en hører. Og det en hører, kommer ved ordet om Kristus.» — Romerne 10: 17. Det er derfor nødvendig og ta seg tid til å lære Gud å kjenne og sette seg inn i den lære som ble forkynt av hans Sønn, Jesus Kristus. Denne kunnskapen oppnår man ikke uten videre. (Ordspråkene 2: 1—9) Man må anstrenge deg for å finne ut hva Bibelen sier, for å kunne bli overbevist om at den er pålitelig. Men sann tro innebærer mer enn å ha kunnskap eller å ha tro på at noe er sant. Det berører også hjertet — setet for motivene. Romerne 10: 10 sier: «Med hjertet viser en tro.» Hva betyr dette? Når man mediterer over det som står i Bibelen, og bygger opp verdsettelse av det, lar man dens budskap synke dypt ned i hjertet. Troen vokser og blir sterkere etter hvert som man blir motivert til å gi akt på Guds løfter, og etter hvert som man ser beviser på hans velsignelse. — 2. Tessaloniker 1: 3. Sann tro er noe meget verdifullt. Det hjelper oss til å møte vanskeligheter med tillit til Gud; vi stoler på hans evne til å lede våre skritt og på hans vilje til å dekke våre behov. Guds Sønn, Jesus Kristus, pekte dessuten på en gagnlig virkning troen har på lang sikt: «Gud elsket verden så høyt at han gav sin enbårne Sønn, for at enhver som viser tro på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Johannes 3: 16) Troen på Guds løfte om å lønne sine tjenere får en til å se livet i et nytt perspektiv. Hebreerne 11: 6 sier at sann tro innebærer at en tror på Guds evne til å lønne «dem som oppriktig søker ham». Det er derfor tydelig at sann tro ikke er lettroenhet, og at det omfatter mye mer enn bare å tro at Gud er til. Det innebærer tiltro til Guds evne til å lønne dem som oppriktig søker ham — Kolosserne 1: 9, 10. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ordet «tro» er oversatt fra det greske ordet pịstis, som i første rekke overbringer tanken om tillit, tiltro og fast overbevisning. Det greske ordet kan også bety «trofasthet» eller «troskap», avhengig av sammenhengen. – 1Te 3: 7; Tit 2: 10. Bibelen sier: «Tro er full visshet om det en håper.» (Hebreerne 11:1) Tro er derfor bygd på nøyaktig kunnskap, på kjensgjerninger som rette avgjørelser kan baseres på. Det er nødvendig med et grunnlag for å tro. Noen forklarer tro som en religiøs overbevisning om at det finnes en Gud, uten at man har noe pålitelig bevis for hans eksistens. Den amerikanske journalisten H.L. Mencken definerte tro som «en ulogisk overbevisning om at det usannsynlige skal skje». Er det slik Bibelen beskriver sann tro? Det er nødvendig å ha en klar forståelse av hva tro er, for skriftstedet ovenfor sier: ’Uten tro er det umulig å behage Gud.’ Tro kan sammenlignes med en lenke hvor tillit utgjør de enkelte leddene som knytter mennesket til Gud. Men en slik tro er noe som er framelsket, ikke noe som er medfødt. Hvordan kan du framelske sann tro? Bibelen forklarer: «Troen [kommer] av det en hører. Og det en hører, kommer ved ordet om Kristus.» — Romerne 10: 17. Det er derfor nødvendig og ta seg tid til å lære Gud å kjenne og sette seg inn i den lære som ble forkynt av hans Sønn, Jesus Kristus. Denne kunnskapen oppnår man ikke uten videre. (Ordspråkene 2: 1—9) Man må anstrenge deg for å finne ut hva Bibelen sier, for å kunne bli overbevist om at den er pålitelig. Men sann tro innebærer mer enn å ha kunnskap eller å ha tro på at noe er sant. Det berører også hjertet — setet for motivene. Romerne 10: 10 sier: «Med hjertet viser en tro.» Hva betyr dette? Når man mediterer over det som står i Bibelen, og bygger opp verdsettelse av det, lar man dens budskap synke dypt ned i hjertet. Troen vokser og blir sterkere etter hvert som man blir motivert til å gi akt på Guds løfter, og etter hvert som man ser beviser på hans velsignelse. — 2. Tessaloniker 1: 3. Sann tro er noe meget verdifullt. Det hjelper oss til å møte vanskeligheter med tillit til Gud; vi stoler på hans evne til å lede våre skritt og på hans vilje til å dekke våre behov. Guds Sønn, Jesus Kristus, pekte dessuten på en gagnlig virkning troen har på lang sikt: «Gud elsket verden så høyt at han gav sin enbårne Sønn, for at enhver som viser tro på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Johannes 3: 16) Troen på Guds løfte om å lønne sine tjenere får en til å se livet i et nytt perspektiv. Hebreerne 11: 6 sier at sann tro innebærer at en tror på Guds evne til å lønne «dem som oppriktig søker ham». Det er derfor tydelig at sann tro ikke er lettroenhet, og at det omfatter mye mer enn bare å tro at Gud er til. Det innebærer tiltro til Guds evne til å lønne dem som oppriktig søker ham — Kolosserne 1: 9, 10. Hva når jeg er fast i troen og tror oppriktig-leser bibelen,men mener fremdeles-gud er den samme for alle-det er mulig det finnes mange under han -det vet jeg ikke noe om,men hva vi kaller gud er for meg lite viktig-uansett hvor mye jeg studerer bibelen-jeg mener vitenskap og historie må til for å forstå hvorfor bibelen er skrevet som den er.Vi er alle guds barn står det i bibelen-det vil for meg si at vi i utgangspunktet også alle er hans tjenere.hva om meningen med livet er og gjøre fremskritt i samfunnet.er ikke vi alle med på dette sammen-alle mener vi gjør det på beste måten for oss selv som de egoister vi er. Håper dette forstås rett og at jeg klarer å ordlegge meg slik jeg tenker. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 «Gud elsket verden så høyt at han gav sin enbårne Sønn, for at enhver som viser tro på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Johannes 3: 16) viser ? Joh 3:16 > For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Når du må legge til ord i som ikke er der, for å få det til å stemme med Jehovas vitners vranglære. Blir det hele veldig dumt, TheaLinnea Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Jesus Kristus er i himmelen. De som forener seg med Ham, er i himmelen her og nå. NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Jesus Kristus er i himmelen, de som forener seg med Ham, er i himmelen her og nå. NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. Så du er i himmelen sammtidig som du er på jorden? mens jeg som kun er litt kristen må vente til jeg dør? Jeg har ikke noe akutt behov for himmelen da jeg er lykkelig her på jorden så jeg forstår ikke poenget. er det slik at noen har dette behovet? Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) «Gud elsket verden så høyt at han gav sin enbårne Sønn, for at enhver som viser tro på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.» (Johannes 3: 16) viser ? Joh 3:16 > For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Når du må legge til ord i som ikke er der, for å få det til å stemme med Jehovas vitners vranglære. Blir det hele veldig dumt, TheaLinnea Å føre en konstruktiv diskusjon med deg opplever jeg som en umulighet. Derfor har jeg ingen interesse av å kommentere dine innlegg lenger. Du dømmer alle som false kristne fordi de ikke støtter den katolske kirkes lære, noe jeg synes er helt usmakelig. Finnes vel ingen som har så mye blod på fingrene sine som den katolske kirke Endret 22. oktober 2010 av TheaLinnea 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Jesus Kristus er i himmelen, de som forener seg med Ham, er i himmelen her og nå. NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. Så du er i himmelen sammtidig som du er på jorden? ... Himmelriket kom til jorden med Jesus Kristus for 2000 år siden. De kristne har gått inn i himmelriket, alle andre er utenfor. NT > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Jesus Kristus er i himmelen, de som forener seg med Ham, er i himmelen her og nå. NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. Så du er i himmelen sammtidig som du er på jorden? ... Himmelriket kom til jorden med Jesus Kristus for 2000 år siden. De kristne har gått inn i himmelriket. NT > Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn. ok-prøver igjen -så alle kristne inkludert meg selv lever i himmelen? Vi bor i norge-jeg tror de fleste her har det godt-kristen eller ei. mener du den eneste utviklingen som er nødvendig i samfunnet er å kristne resten av menneskeheten? Endret 22. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Nei, kun de kristne har gått inn i himmelriket som er på jorden. Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, kun de kristne har gått inn i himmelriket som er på jorden. ja jeg så minn egen feil har edit på innlegget mitt. Men lurer igjen på hva da poenget med nattverd er? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 mener du den eneste utviklingen som er nødvendig i samfunnet er å kristne resten av menneskeheten? Det vil ikke skje, det vil alltid være noen utenfor i helvete. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 mener du den eneste utviklingen som er nødvendig i samfunnet er å kristne resten av menneskeheten? Det vil ikke skje, det vil alltid være noen utenfor i helvete. hehehe jeg å bare spørre-skriver du dette bare for å provosere andre Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Men lurer igjen på hva da poenget med nattverd er? Komme til himmelen, få del i det evige liv, bli et nytt menneske, osv Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 mener du den eneste utviklingen som er nødvendig i samfunnet er å kristne resten av menneskeheten? Det vil ikke skje, det vil alltid være noen utenfor i helvete. Når en får slike svar så skjønner en jo hvorfor så mange syntes at kristne syntes fryktelig godt om seg selv, ikke sant? IHS er foresten en av foregangs mennene til gnurebukken nede i vatikanet og, i følge han selv, en av de få som virkelig kan kalle seg kristen... Bare vent, så lærer du nok snart det... Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Men lurer igjen på hva da poenget med nattverd er? Komme til himmelen, få del i det evige liv, bli et nytt menneske, osv men du sier jo jeg er i himmelen.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 mener du den eneste utviklingen som er nødvendig i samfunnet er å kristne resten av menneskeheten? Det vil ikke skje, det vil alltid være noen utenfor i helvete. Når en får slike svar så skjønner en jo hvorfor så mange syntes at kristne syntes fryktelig godt om seg selv, ikke sant? IHS er foresten en av foregangs mennene til gnurebukken nede i vatikanet og, i følge han selv, en av de få som virkelig kan kalle seg kristen... Bare vent, så lærer du nok snart det... Det er over to milliarder kristne i verden, RWS Men lurer igjen på hva da poenget med nattverd er? Komme til himmelen, få del i det evige liv, bli et nytt menneske, osv men du sier jo jeg er i himmelen.. Hvor ble det sagt ? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 jeg har et spørsmål-jeg er døpt og komfirmert,men har aldri gått til nattverd-er jeg delvis kristen eller har jeg vert det i en kortere periode?eller ikke i det hele tatt? Til en vis grad kristen. Hensikten med alle disse ritualene, er å forene individet med Jesus Kristus. Det er alikevel nattverden som gir den dypeste forening med Jesus Kristus, det evige mennesket. Joh 14:6 Jeg er veien, sannheten og livet. men da er jeg jo kristen og kommer til himmelen-da er poenget med nattverden at di kristne som ønsker det kan forene seg med jesus kristus for di har lyst? Og det har ikke noe å si hva himmelen angår? Jesus Kristus er i himmelen. De som forener seg med Ham, er i himmelen her og nå. NT > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham. du skriver her jeg er kristen og i et nyere innlegg at alle kristne er i himmelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå