Gå til innhold

Copenhagen Business School vs Aarhus School of Business

ftbllftbll

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hvilken skole jeg skal velge av disse to. Vet at skolen i københavn kanskje er mer annerkjent, men har hørt at århus er en fin studentby og litt mer intim enn københavn. Vil det ha mye å si for arbeidsgivere hvilken skole jeg har gått på?

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg studerer i København og var faktisk på en tur til Aarhus på torsdag så jeg kan i det minste fortelle deg hvordan byene er. København er en fantastisk fin by (nå sammenligner jeg stort sett med Oslo) har store gågater og store sykkelmuligheter overalt. Byen har masse kulturelt å by på osv osv. Aarhus føles som du sier litt mer intimt, men det er fortsatt en stor by. Det lille inntrykket jeg fikk av Aarhus var at det virket litt mer som en generisk by, men nå tilbrakte jeg ikke så mye tid der.

Kort sagt, jeg er subjektiv og er veldig fornøyd med å studere i Køben, jeg ville absolutt anbefale det.

EDIT: Når det gjelder karakterer så må de sikkert være litt gode. Men det viktigste er å søke i utgangspunktet. Hvor gode karakterer du har burde være andreprioritet.

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar

skjønte ikke helt hva du mente med at det viktigste var i utgangspunktet å søke..? Hørt at man må ha rundt 5 i snitt for å komme inn, fint om noen kunne bekreftet eller avkreftet dette :)

La oss si du hadde et snitt på 4, hadde du fremdeles søkt? Kanskje det også hadde vært bra nok, men så kom du ikke inn fordi du ikke søkte. Poenget mitt er, har du lyst til å studere et sted, enten det er i Oslo eller ved Harvard så kommer du ikke inn hvis ikke du søker.

EDIT: Skriveleif

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...