StarGazer Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei, har et lite spørsmål som jeg regner m at noen her sikkert kan svare på, for dette er noe jeg lurer voldsomt på. Har nettopp fått bredbånd fra et lokalt firma som har satt opp bredbånd(trådløst,med antenner og sånn). Det jeg lurer på er hvordan nedlasting og p2p (feks bittorrent og kazaa) påvirker båndbredden. Har fått vite at selskapet har for tiden 2 mBit bånnbredde, fordelt på ca 50 brukere. Viss jeg har bittorrent på døgnet rundt, vil dette påvirke de andre brukerne sin internett hastighet i stor eller liten grad? Pål Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har det samme som deg -- BreezeAccess. Jeg er litt usikker på om du behover å bry deg om dette, det er bare å kjøre på døgnet rundt, om det påvirker de andre er ikke ditt problem. Her i huset har jeg 3 PC'er som tapper nettet døgnet rundt, selskapet har aldri klaget. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 2mbit på 50 brukere? Ikke mye til bredbånd vil jeg si. Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 hmm, så jeg skal ikke bry meg...okei, men en annen ting, de kan vel ikke kontrollere farten min på p2p klienter (Bittorrent)? Har hatt den på i hele dag, og ikke kommet over to k/s ! -Pål Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vel....med 2mbit på 50 brukere kan du ikke forvente så altfor høy hastighet hvis de andre også bruker linja litt. Og ja de kan sette sperre på hastigheten mot p2p nett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 eg har trådlaust bredbånd på 2mbit....og har så og si konstant 400-450 kbps etter å ha testa med fleire Bredbåndstester. p2p kjem jo ann på kven du laster ned ifra. Ein med modem eller isdn på 28-128 kbps klarer ikkje å levere raskere enn 28-128kbps. Firmaet eg har bredbånd fra oppmoder folk til å halde Shared Folder (delemappa) til Kazaa ol. tom for å unngå unødvendig bruk av båndbredde. Over internett (http) har eg hatt 3 downloads samtidig med forholdsvis 50kBps, 30kBps og 30kBps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå