schnell Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 50 mm og 90 mm vist frem på Photokina. Les mer Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Priser og når disse objektivene blir tilgjengelig er forløpig ikke kjent. Det eneste man kan være sikker på er at det blir dyrt. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Er det virkelig for mye å be om en liten TS-dritt til 5k minus på DX? Og uten at vi må ty til en DIY Lensbaby med meccano-rigg? Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 PC-TS Super-Angulon 2,8/50 mm HM for 2800 Euro i tyskland PC-TS Makro-Symmar 4/90 mm HM for 2700 Euro i tyskland http://www.colorfoto.de/news/schneider-kreuznach-tilt-shift-objektive-1017616.html Stemmer ogsaa med hva de sa paa messa. Objektivene med sitt flexible system, var genialt aa betjene. Lenke til kommentar
sveinmb Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kan noen si meg hva man egentlig bruker 90mm tilt shift til ? Selv på fullframe er vel ikke 90mm noe man drar fram for å fotografere arkitektur? Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kan noen si meg hva man egentlig bruker 90mm tilt shift til ? Selv på fullframe er vel ikke 90mm noe man drar fram for å fotografere arkitektur? Landskap og eller produkt fotografi, f.eks. Merk ogsaa at 90mm er makro. ;~) Lenke til kommentar
Grøseth Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 90 mm ts er helt super til makro, gjerne sammen med mellomringer. Motivet bør være at den statiske typen, det er tidkrevende saker å bruke... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hehe, dette er del av en stor konspirasjon som skal få CaNikon sine tilt/shift-objektiver til å virke prisgunstige (og litt utilstrekkelige). Ok-ok, jadda! Jeg HAR lyst på jeg og. Og CaNikon sine hadde holdt helt fint Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Ut fra ringene, formen, samme størrelse, innebygd objektivfeste og alt sammen, så får jeg veldig følelsen av at disse to er laget for filming med speilrefleks - tiltshift-endringer under filming låter kult! Og - med følgefokus og rigg festet i objektivet kan man tilte, shifte og alt sammen uten å endre posisjon på objektivet.. Tiltshiftmakrofilm! Må da være kult! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Trondster: Det høres ut som softis med sjokolade, karamell, krokan, lakris, tuttifrutti og marsipan på. (overkill av fancy fototeknikker) Jeg er enig med dere som synes dette er for dyr morro. Derfor digger jeg konseptet Lensbaby kom opp med nå nylig. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Simen1: For mye av det gode er ikke overkill, det er deilig Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ut fra ringene, formen, samme størrelse, innebygd objektivfeste og alt sammen, så får jeg veldig følelsen av at disse to er laget for filming med speilrefleks - tiltshift-endringer under filming låter kult! Og - med følgefokus og rigg festet i objektivet kan man tilte, shifte og alt sammen uten å endre posisjon på objektivet.. Tiltshiftmakrofilm! Må da være kult! Liker tanken, men jeg står over inntil videre. Noen må lage noe liknende som kan zoomes, så vi kan dolly-zoome tiltshiftmakrofilmen. Det blir bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg