Gå til innhold

Hva bruker jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slike tråder burde vært stengt

 

BLÆH!

 

tenk deg om da, spørsmålet var kanskje ikke veldig god bruk av norsk, men sånn bør du vel tenke på? :lol: fy! :haha:

 

neida.. jeg tror da soundstorm-kortet er ganske godt, mens audigy også er bra.. Jeg er ingen lydkort-g33k, men tviler uansett på at du kommer til å merke forskjell hvis du f.eks. kun spiller med _litt_ høy lyd o.l.

 

--alexio

Lenke til kommentar

ontopic:

Har hørt mye bra om Audigy, men nå er ikke jeg noe hifi-guru, bruker et standar innebygd lyd-kort, funker fint for meg :D

 

men hva skal lyd-kortet brukes til? ikke vits i et 20 000 kroners lydkort vis man bare plugger et billigt head-set til 29,90 fra rema i det...

 

 

offtopic:

Slike tråder burde vært stengt

 

BLÆH!

 

tenk deg om da, spørsmålet var kanskje ikke veldig god bruk av norsk, men sånn bør du vel tenke på? :lol: fy! :haha:

 

neida.. jeg tror da soundstorm-kortet er ganske godt, mens audigy også er bra.. Jeg er ingen lydkort-g33k, men tviler uansett på at du kommer til å merke forskjell hvis du f.eks. kun spiller med _litt_ høy lyd o.l.

 

--alexio

 

 

Jeg forsto ikke hva han mente før jeg leste den andre posten hans, kanskje det bare er meg..... :oops:

Lenke til kommentar

når jeg la ut en sånn post der jeg spurte "hva bør jeg kjøpe?" fikk jeg vite at på det hk'et jeg endte opp med (abit nf7 1.2), så var det en som svarte å sa at på 4 av 6 av de han hadde kjøpt(storforbruker?)så var lydkortet ødelagt/dårlig lyd. og riktignok så skjedde det med meg. så det jeg anbefaler er:AUDIGY :woot:

Lenke til kommentar
ontopic:

Har hørt mye bra om Audigy, men nå er ikke jeg noe hifi-guru, bruker et standar innebygd lyd-kort, funker fint for meg :D

 

men hva skal lyd-kortet brukes til? ikke vits i et 20 000 kroners lydkort vis man bare plugger et billigt head-set til 29,90 fra rema i det...

 

 

offtopic:

Slike tråder burde vært stengt

 

BLÆH!

 

tenk deg om da, spørsmålet var kanskje ikke veldig god bruk av norsk, men sånn bør du vel tenke på? :lol: fy! :haha:

 

neida.. jeg tror da soundstorm-kortet er ganske godt, mens audigy også er bra.. Jeg er ingen lydkort-g33k, men tviler uansett på at du kommer til å merke forskjell hvis du f.eks. kun spiller med _litt_ høy lyd o.l.

 

--alexio

 

 

Jeg forsto ikke hva han mente før jeg leste den andre posten hans, kanskje det bare er meg..... :oops:

Samme her, trodde vi måtte gjette om han brukte det abit eller audigy.

men da jeg så den andre posten, forstod jeg at han lurte på hvilket han skulle bruke :)

 

Bruk audigy! Integrerte lydkort er vel som oftest dårlige ellr?

Lenke til kommentar

Integrerte lydkort er vel som oftest dårlige ellr?

 

Ikke nødvendigvis. Det er vel noe som hører fortiden til... Det siste året, har de aller fleste onboard-lydkort vært av MEGET god kvalitet, og du har nesten litt halv-ekstreme behov om du som vanlig lytter/bruker, kjøper et eksternt lydkort. (Jeg har kjøpt meg et TerraTec Aureon 7.1 Space fordi jeg følte for bedre lyd og bedre drivere. Ellers var det jo glimrende surround på hovedkortet mitt...)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at integrerte lyd kort duger. Noen gjør faktisk det, noen hovedkort rocker bygda! Men ikke det på mitt. Mp3ene hakka når hdn jobba og lyden ut var elendig. Glad jeg fikk mast meg til et pci128, men det er et 4.1 kort, mangler bare drivere :-?

 

Men på gamle maskinen var integrert lydkort og nettverkskort helt konge. Så integrert eller "eksternt" (om dere skjønner) så er det varierende, og til bruken. Surround ville jeg gått for noe annet enn integrert.

Lenke til kommentar
Lydkortet på Abit NF7-S v.2 eller mitt Audigy Platinum EX?

 

Sett i Audigy kortet også (uten i disable det integrerte) så kan du jo høre hvilket du liker best. Går vanligvis fint å ha to lydkort aktive samtidig, jeg har det selv (det integrerte på NF7-S 1.2 og et eldre Turtle Beach kort). Så velger du i Sounds and multimedia properties, Audio flippen hvilket du vil skal være primary.

Lenke til kommentar

Når jeg leser resten av innleggene så forsår jeg hva "Bromle" mente.

Beklager på det sterkeste at jeg overhode ikke forsto dette.

 

Beklager til deg Bromle at jeg kom med denne kraftmelingen, anbefaler kanskje at du utdyper dine spørsmål bedre. :wink:

 

Anbefaler Audigy2

Lenke til kommentar
Jeg spør fordi jeg ikke har peiling!

Jeg har et Audigy, men kjøper Abit kortet.

 

Jeg lurer på hvilket jeg burde bruke. Noen har sagt at det på Abit kortet er bedre... Hva med et bra svar?

 

Jokki-postshora? Eller John kr?

ut i fra den dumme overskriften din så det ut som om folk skulle gjette hvilket kort du brukte noe som er helt uintresangt.

Hvis jeg misforsto så beklager jeg for det det gjor sikkert john kr og.

Men topic navnet var ganske misvisende.

Rådet mitt er hvis du har begge kortene for hånd.

Stapp en musikk cd(ikke med Mp3). i cd-rom'en.

Hvis du kan kobler du pc-en til et anlegg eller noen bra høytalere.

Så prøver du først med det ene kortet ,

og så prøver du med det andre.

Du burde kunne høre litt forskell på de kortene.

Og velger å bruke det kortet som du syntes ga best lyd.

Lenke til kommentar

Ja jeg skrev litt dårlig kanskje... Men det går jo å lese to ganger?...

 

Dette er forum syndromet folka... "Måå.... hakke....påå...." :wink:

 

Ok. dårlig humor har jeg også..

 

Dere har rett... Får lære meg bedre norsk og prøve begge kortene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...