Gå til innhold

Kjøp av ny gaming-pc til ca. 16-17000

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny stasjonær pc for en venn som skal bli brukt til gaming.

Budsjettet ligger på rundt 16000-17000.

Som sagt skal det være en gaming-pc, og den vil bli brukt til spill som wow, Bc2 og crysis. Har derfor lyst på å spille de nevnte spillene med høyest mulig fps og uten lag.

Har lagd en handleliste med de komponentene som jeg har sett på hittil. Gaming-PC

Har valgt 2x GTX 460 som skal kjøres i SLI.

Prossesoren er i7 950

Vet ikke om jeg trenger mer enn 750W, så har derfor bare lagt til det.

Intel X25 80gb SSD

Asus RIII Extreme som hovedkort

6gb ram. tipper jeg ikke trenger mer.

CM HAF 922 som kabinett.

Trenger jeg i tillegg ekstra vifter for å sette ned temperaturen og få bedre termiske egenskaper?

Takker for alle svar, mvh Kaffesau

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes oppsettet ser nydelig ut, men stusser litt på at du har valgt et såpass dyrt hovedkort. Har du virkelig behov for det? Ville kuttet litt ned på det kanskje, og lagt pengene i en bedre skjerm. Du trenger forresten ikke mer enn 750W, holder i lange baner.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Knallbra hovedkort, men igjen, spør om du trenger noe så sexy som RIIIE?

Forøvrig vil luftkjølingen i HAF 922 være mer enn god nok.

Om du derimot vil ha noen mer stillegående vifter så må du legge til dette. 200mm til HAF 922 er ganske stille, men 120mm rear exhaust er ikke den beste viften i verden.

Kabinettet lager dog ikke noen plagsom lyd.

HAF 922 er et fint kabinett, men mangler litt på støvfilter fronten, og jeg syntes det er fint hvis innsiden av kabinettet er sort og. Hva Cooler Master CM 690?

750W er mer enn nok. 650W hadde vært nok til å kjøre systemet, men med litt klokking, eventuelle vifter osv, så har du mye å gå på med 750W.

Syntes du kan spandere på deg enn høyere kvalitetsPSU enn Chieftec Superseries. Du kan se på Nitro Series fra Chieftec eller Corsair HX 750W :)

Til en gaming PC trenger du ikke dette hovedkortet. Du kan lett klokke 950 opp til 4Ghz på et Asus P6X58D-E eller et Asus Sabertooth X58. Da kan du slå av 1000kr i pris der.

Unntaket er vel om du vil kjøre en bclk på 220+ osv, men med en såpass høy multiplikator som 950 har så skal det mye ekstrem klokking til før du ligger tynt ann.

Syntes du har valgt litt kjedelig ram. Til en såpass PC bør du ha noe mer enn XMS3 PC3-10666

Til ram anbefaler jeg gjerne Corsair Dominator 1600mhz CL8

Mye bra ram til en fin penge :)

Forøvrig anbefaler jeg gjerne LG W2486L som skjerm. Dette er en LED LCD skjerm med gode kontraster, rask responstid og godt sortnivå. LED belysningen gir også mindre blødning på skjermen. Siden dette er en gaming PC blir vel TN panel mest aktuelt. Eventuelt kan du se på Acer GD 245hqBid 120mhz 23,6" monitor som gir mulighet for 3d :)

Til slutt kommer vel CPU kjøleren

Anbefaler helhjertet Cooler Master V10, da denne kjøler som bare fy, og er ekstremt stillegående med en vifteprofil.

Ellers er jo mange glade i Noctua NH-D14.

Begge er svært store kjølere, og koster en del.

Du vil helt sikkert klare deg med en Zalman CNPS10x Extreme kjøler. Denne er også stillegående, ser råtøff ut og kjøler meget bra.

Lykke til!

EDIT: Så ikke at du allerede hadde byttet HK. Nice :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...