Geir Willy Haugen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Carlos Miller er ikke lengre utestengt på livstid fra metroen i Miami. Les mer Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Bra at fornuften kan seire litt innimellom. Selv om CM er litt vel glad til å provosere er det godt at noen står på prinsippene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kjempegreier! Godt at de tok til fornuft til slutt. Det er godt at noen gidder å ta slike prinsippsaker slik at våre rettigheter ikke blir dysset ned og tråkket på over tid. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Fornuften seirer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Imponert av sikkerthetsfolka her, det er vel vanligvis ikke den rasen som først innrømmer at de tar feil. Bra! Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Godt å se, dette her. Loven seirer. Vi må oftere våge å kjempe for den når politikerne/ordensmakten/whatever prøver å ta seg til rette! 1 Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kjempe for å få lov til å fotografere metroen? Prinsippsak? jøss.... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ehh, har du misforstått, TheHead ? Prinsippet går vel på å få lov til å fotografere offentlige steder uten å bli arrestert og utestengt, ikke en spesifik t-banestasjon. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har helt klart skjønt poenget, men samtidig ikke... Det er for meg en forskjell å fotografere en offentlig plass i den hensikt å detaljert fotografere en offentlig plass som kan bli et terrormål, fremfor å fotografere noen personer, kjæreste eller whatever, med en offentlig plass i bakgrunnen. Hvis man fotograferer en offentlig plass som jeg beskriver først, kan man like gjerne bli oppfattet å ha "mistenkelig oppførsel".. Hvis man så blir tilsnakket eller bortvist av vakter som er der for å ivareta din og min sikkerhet, så er vel ikke det noe å bli naiv i offentlighetens navn for.. Så unnskyld hvis jeg ikke skjønner dette helt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvis man så blir tilsnakket eller bortvist av vakter som er der for å ivareta din og min sikkerhet, så er vel ikke det noe å bli naiv i offentlighetens navn for.. Samfunnet har nå blitt slik at alle godtar bortimot alt bare en nevner "sikkerhet" og/eller "Terror". Den som ofrer frihet for sikkerhet fortjener ikke noen av dem. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 At samfunnet reagerer slik, betyr vel at åpenhet har sin pris og frihet er en illusjon som kanskje har sine begrensninger så lenge andre har andre hensikter. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Åpenhet har sin pris. Men det har også trygghet. Spør dem som var opposisjonelle i Sovjetunionen. Selv forsvarer jeg mye heller min frihet enn å overlevere den bare en gærning fra Saudi-Arabia gjør noen angrep. Når han tar flere liv enn trafikken, så skal jeg vurdere om friheten min er verdt å gi opp. Såpass høyt setter jeg altså våre vestlige verdier. Endret 5. oktober 2010 av jpsalvesen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg