NuB Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Generelt: Handle varer i utenlandsk webshop, merket har kontorer i Norge. Spesielt: Kjøpte en Acer LCD-skjerm frra ITbutikken som jeg trenger litt hjelp med. Hvem kontaktes, skjermen er jo kjøpt i Danmark, men det blir jo for dumt å kontakte suppoort der? Hvem skal svare for mine problemer med deres produkt? Retur er ikke så veldig aktuelt, den prosessen der har jeg hørt mye kjipt om. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Prøv å få kontakt med den norske. Men av personlige erfaringer tror jeg ikke det tar lang tid før du gir det opp, og da er det jo bare de danske igjenn. Igjenn av personlige erfaringer, du føler sikkert for å gi opp da også etter en stund, men "stay inn there soldier". Og om de kosekvent nekter å svare på mailene dine (ja, igjenn av personlig erfaringer) så få en med en skummel stemme til å ringe de, og nevn forbrukerrådet og politi så ofte du kan. Lykke till. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
airguard Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 www.infocare.no jeg fikk en skjerm med feil (samsung syncmaster 172t) fra itbutikken og sendte en mail til infocare som har samsung in norge, der fikk jeg beskjed om at saken ble behandlet og i løpet av 5 dager hadde jeg ny skjerm. flott service. Ditt problem kan muligens ikke løses av infocare da jeg sjekket dem nå, jeg ser ikke at de har din type skjerm på sin liste. men sjekk det for sikkerhets skyld. Ps! glemte og si at jeg ikke en gang gadd og ta kontakt med itbutikken da inforcare tar seg av det meste av skjermer i norge, for ikke og si andre data produkter også. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Sendte en mail til Acers norske supportadresse og fikk en tilbakje med noen spørsmåål som jeg svarte på, så fikk jeg dette tilbake: "Hej, då är det definitivt ett hårdvaruproblem och skärmen behöver in på service. Om du skickar serienummer, inköpsdatum, samt din adress och tel nummer så kan jag felanmäla skärmen." Jeg er litt usikker på hvordan dette skal tolkes. Betyr dette at Acer tar ansvaret? Vet ikke helt hva "felanmäla" er, er det omtrent som å godkjenne returen, slik at jeg skal sende inn skjermen til de eller hva? Pussig at de ikke spør om hvor jeg kjøpte skjermen. Kan det hende at de tror jeg kjøpte den direkte fra dem (det har jeg ikke hevdet noe sted). Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 good luck... you might need it.... you will Lenke til kommentar
airguard Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Han må ha serienummer osv. for at du skal få et returnummer. Deretter får du en mail om hvordan du skal sende skjermen tilbake som rma (forhåpenligvis) Dette har jo gått veldig tregt ? Dette må jo snart være en sak for forbrukerombudet? Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Vel, det har ikke gått så tregt for jeg har ikke klaget på det før nå. Jeg har prøvd å se om det finnes løsninger på problemet. Og det er et lite dilemma i at problemet egentlig ikke er alvorlig nok til å styre sånn voldsomt (pakke skjermen og emballere forsvarlig, sende inn, vente, skaffe til veie midlertidig skjerm) over samtidig som jeg synes det er kjipt å punge ut 4000 for en skjerm jeg ikke er helt fornøyd med. Samtidig funker skjermen bra og har null døde piksler. Er samtidig litt overrasket over at leverandøren tar ansvaret, jeg hadde trodd jeg måtte henvende meg til forhandleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå