Gå til innhold

Akambrukernes bilder - Oktober 2010


Anbefalte innlegg

Et knippe foggy's. Alle tatt med 5DII og Canon 24-105. Exif i bildene.

Skal ikke blande meg i uttrykket og det kunstneriske her. Men ISO3200 og Exposure Bias -1 2/3 ? Rimelig sikker på at 5DmkII hadde levert varene bedre med litt lavere ISO og kanskje en touch raskere lukkertid. Det svarte blir veldig "grøtete" støy her. Synd for omgivelsene hadde muligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyon og elven Sâone

 

5031064102_1943e830c7_o.jpg

 

(Testet et ND-grad filter til 5$ fra eBay. Snakker om fargestikk... :ermm: )

Er vel ikke helt uten grunn at ND-filter fra seriøse aktører er dyre. Det er ikke bare prislappen som er forskjellig ;) At de har en svimlende avanse på salget er det forøvrig ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Er vel ikke helt uten grunn at ND-filter fra seriøse aktører er dyre. Det er ikke bare prislappen som er forskjellig ;) At de har en svimlende avanse på salget er det forøvrig ingen tvil om.

 

Ja, jeg synes det er helt vilt å se prisene til bl.a. Lee og Singh-Ray.

 

Har etter å ha lest endel tester kjøpt et ND-grad fra Formatt, som iflg flere skal være like nøytrale som Lee. For ca USD40 kan man i alle fall ikke klage om så er tilfelle, men det gjenstår å teste det ordentlig...

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar

Variert i høstsol og fargekontraster. De to første med 7D og Sigma 150-500, og resten med 5DII og Canon 25-105. Exif i bildene. (Blåfargen i eplebildet er himmelen som reflekterer i vannet)

 

"Broken by blue"

post-180428-1286993904,2025_thumb.jpg

 

"Poisoned: His last day.."

post-180428-1286994035,9046_thumb.jpg

 

"Selvportrett (Solastranden Statoil)"

post-180428-1286994130,607_thumb.jpg

 

"Rødt nedfall"

post-180428-1286994252,308_thumb.jpg

 

"Oktobersommer i Tananger Havn"

post-180428-1286994330,4306_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et knippe foggy's. Alle tatt med 5DII og Canon 24-105. Exif i bildene.

Skal ikke blande meg i uttrykket og det kunstneriske her. Men ISO3200 og Exposure Bias -1 2/3 ? Rimelig sikker på at 5DmkII hadde levert varene bedre med litt lavere ISO og kanskje en touch raskere lukkertid. Det svarte blir veldig "grøtete" støy her. Synd for omgivelsene hadde muligheter.

Jeg valgte de med mest grums av grunn i å skape mest mulig av nettopp grums, og støy passer ypperlig i den kornete synbare tåkegrøten etter min smak, De med mer "snille" verdier ble for platte og livløse, og for klare etter mitt ønske. Tåka var såpass tett og fuktig at jeg slet med å holde frontglasset "tåkefritt".

 

Alt kan alltid selvsagt forbedres, neste gang, men samtidig synes ihvertfall jeg at det er komplisert å få den typen motiver med tåkegrums og spots slik øyet ser og opplever (nå er det ene dobbelttonet med farge for å skape en ønsket effekt, men det er en annen sak)

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...