johanjr Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Heisann, noen som vet om en nettbutikk som selger strøm adapter som man kan bruker til en bærbar kjøpt i USA? På forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 (du er oppmerksom på at ikke alle slike adaptere stiller seg automatisk om fra 110 Volt til 220?) Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Heisann, nei det er jeg ikke - men har noen en link til et adapter jeg kan bruke? Lenke til kommentar
ols Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det går vel ikke an å stille et slikt spørsmål uten å oppgi hva slags type bærbar den skal brukes til. Men her er et alternativ: Hvis du vet hvor mange Volt maskinen skal ha, og hvor mange Ampere den bruker (det står ofte på maskinen, eller du kan gjøre research på nettet for å finne det), så kan du sannsynligvis finne en brukbar universal-adapter på Clas Ohlson eller noe. Men pluggen må passe, og du må holde rede på pluss og minus. (du er jo ikke garantert at alle skal ha pluss på senterlederen, for eksempel). Unntaket er såvidt jeg vet Dell som har utformet strømforsyningen slik at du mer eller mindre tvinges til å bruke original adapter. Legg merke til at Ampere (strøm) er et minimumskrav, mens Volt spenning skal stemme presis. I nødsfall ville jeg ikke vært redd for å prøve med en litt lavere volt (1 Volt under, for eksempel), men aldri med en høyere. Dette gjør du naturligvis på eget ansvar. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Stort sett alle ladere til bærbare støtter både 110V og 220V. Alt du trenger er ett nytt støpsel. Tror Clas Ohlson har noe slikt til en billig penge. De har ihvertfall så du får brukt norske bærbare i usa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå