Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor fort forsvinner spor etter hasj?

Gjest Jakob_G20

Anbefalte innlegg

Gjest Jakob_G20

Hallo, skal til nederland i slutten av november og blir der i ca en uke.

I den forbindelse vil jeg teste ut slike "Hasj-brownies", dette fordi jeg altid har lyst å kjenne på denne rusen, har prøvd røyking et par ganger før, men siden jeg ikke er noe vanerøyker så får jeg ikke dratt ned nok til å få noe effekt.

Om jeg liker rusen kommer jeg sikkert til å bruke stoffet flere ganger under oppholdet.

Men problemet er:

Jeg skal inn i militæret i januar/februar til neste år, vil det være mulig å se spor av stoffene da?

Er det lovlig for Normen å bruke hasj i nederland, gjelder norges lov der nede?

392052-7-1257453801723.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ulovlig så lenge du ikke blir tatt...

Når jeg møtte opp første dag i militæret tok de ikke prøver av alle, kun de som det var fattet mistanke mot. Feks ved at narkohunden snusa på bagen dems.

Så lenge du ikke bryter noen regler i utlandet, gjør du pr definisjon ikke noe ulovlig, men dersom du blir stoppet i Norge en uke etter at har vært på ferie og politiet vil ta en utvidet prøve av deg, så blir du selvfølgelig straffet i Norge, selvom du spiste kaker i Nederland :)

Stoffet kan spores i lang tid(ca en måneds tid), dersom man bruker det ofte. Dersom du ikke røyker ofte og bare prøver disse kakene ett par ganger, er du nok safe iløpet av ganske kort tid.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Straffelovens § 12:

For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:

... i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen

a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 147 a, 147 b, 162 c, 169, 192 til 199, 202, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423, og ...

Ole

Lenke til kommentar

Ja, norske statsborgere skal følge norsk lov, det er derfor ulovleg å f.eks bruke narkotika sjølv om det er lov i det landet du er på ferie i. (På akkurat samme måte som at det er straffbart for nordmenn å reise til u-land for å ha sex med barneprosituerte).

Men når det er sakt så skal det særdeles mykje til for at du blir straffa for narkotikabruk i utlandet når du retunerer til norge med tanke på at det er såpass lave straffer for bruk av mindre mengder narkotika. Pass berre på at du ikkje med eit "uhell" tar med deg narkotiske stoff tilbake til norge.

Når det gjeld militæret så burde ikkje det være eit problem, dei seier vel at bruk av hasj kan påvisast opp til 30 dagar etter bruk så innrykk over nyttår burde ikkje være eit stort problem. Urinprøver blir berre tatt ved stikkprøver sidan dei alt har luka ut dei fleste etter urinprøva som blei avlagt på sesjonen.

Men som nemt her så bruker dei ofte hunder til å gå over bagasjen din. Pass også på at du ikkje har rester av hasj i f.eks jakkelommene dine, har høyrt om at det av og til har blitt tatt prøver av lommerusket.

Så dersom du reiser til Nederland for å bruke hasj så tenk litt over korleis du handterer stoffet slik at det ikkje heng igjen rester på klærna dine. (Hasj rester vil også kunne gjere det vanskeligare på flyplassen sidan narkotikahundane vil markere mot deg, noke som fører til at du må gjennom ein utvida kontroll for å sjekke at du ikkje prøver å smugle med deg noke).

Lenke til kommentar

Rester på klær (Lukt) skal ikke være et problem, hundene skal ikke reagere på dette om du ikke har gidd inn klærene dine me stoffet. Men ha i bakhode at du ikke har noe med deg inn i Norge (veldig viktig!), sjekk alle lommene dine, ta ut lommerusk får du går på flyet hjem.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd i en lelighet der det sannsynligvis har blitt røyket hasj og inne i skapene luktet det mye. Jeg hadde selvfølgelig ikke noe annet sted å ha klærne mine og måtte bruke dette skapet. Spørsmålet mitt er: Vil denne lukten gå bort om jeg vasker klærne?

Tja, blir vel ganske likt vanlig tobakksrøyklukt tenker eg, altså at dersom leiligheita er innrøykt og røyklukta har fått surne så kan det være vanskelig å få lukta heilt vekk. Men vasking burde ta det meste.

Anbefaler også å prøve å sette ei skål med edikk inne i skapa, edikk funker bra for å ta vekk tobakkslukt så det burde funke på hasjlukt også. Er i alle fall vært eit forsøk.

Lenke til kommentar

Lukter ikke hasj i selve leiligheten, bare inne i skapet. Er ikke sikker på om det er hasj heller, men det lukter så spesielt, en sånn litt søtlig lukt. Lukten forsvinner også etter at klærne har ligget på gulvet (det er der jeg legger de når jeg har brukt de, før jeg gidder og legge de i skittentøykurven) og etter noen dager de har ligget utenfor skapet lukter de ikke så mye. Jeg er bare bekymret for at mye av klærne mine er ødelagt. Håper inderlig at en tur i vaskemaskinen tar bort lukten.

Fant dette på Rustelefonen:

Dette kommer an på en rekke ting. Hvis det er et menneske som skal lukte det, vil det gå bort veldig fort, f.eks. etter en klesvask, eller lufting av klær. Hvis det er en narkotikahund det er snakk om, vil det ta veldig mye lenger tid før den ikke lukter det. Lukten kan da oppdages av hunden etter flere klesvasker. Det er også av stor betydning om hasjen er pakket godt inn eller om den har ligget løst i lomma. Det samme gjelder for håret, lukten kan sitte i lenge etter at man har vasket håret en del ganger - når det gjelder narkotikahunder. Mer nøyaktig svar kan vi ikke gi deg på dette.

Regner ikke med at jeg treffer på en narkotikahund med det første, så får stole på at dette vil funke.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

men de kan også ta prøver av hårene dine, der de kan spore sentralstimulerende stoffer som har bundet seg til proteinet i håret, og DET kan spores måneder, i lengste fall år, tilbake.

Det er ikke et reelt problem.

Jeg har bodd i en lelighet der det sannsynligvis har blitt røyket hasj og inne i skapene luktet det mye. Jeg hadde selvfølgelig ikke noe annet sted å ha klærne mine og måtte bruke dette skapet. Spørsmålet mitt er: Vil denne lukten gå bort om jeg vasker klærne?

Enten oppbevart marihuana eller blitt brukt som dyrke-skap. Ta en god blanding grønnsåpe/salmiakk, du skal ikke kunne holde nesa over uten å nesten svime av, så vask skapet grundig. Klærne skal ikke være noe særlig problem, kjør på med ekstra vaskemiddel og hvis det trengs en dært med eddik.

Rester på klær (Lukt) skal ikke være et problem, hundene skal ikke reagere på dette om du ikke har gidd inn klærene dine me stoffet.

:yes: Tok meg en siste frihetspipe før inntak og tenkte ikke over at jeg brukte de samme klærne. Tror hunden merket noe siden han var veldig interessert, men var nok for lite til at han markerte.

Så litt mer on topic:

Alt fra 1-12 uker, men i ditt tilfelle antageligvis ute av kroppen innen 1-3.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hash brownies, er vel egentlig en slags amerikansk brownie type, uten hasj... Helt lovlig greie.

Å spise hasj dog, er noe jeg aldri gjør igjen.. JEg har røyka mye hasj, men husker jeg svelga en 0.5`r, har aldri vært så rusa siden.. Jeg lå 2 timer i senga og fokuserte på hvordan drøvelen min traff ganen og satt fast der, hver gang jeg pusta... Var gøy helt til muttern kom hjem og jeg måtte prøve å være normal...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...