henriksr Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg satt og rota rundt på dama sin laptop, og tenkte jeg skulle være "snill" og fikse et fint nytt Windows 7 - theme til henne. Jeg fant et fett theme, men det hadde sin egen explorer.exe fil. Så jeg fiksa eierskap til C:\windows\explorer Endra navn på denne til "explorer backup" så jeg ikke mista originalfila. La til den nye fila "explorer x64" og endra navn på denne til "explorer". (siden jeg tenkte maskina ikke ville finne fila om den het noe annet enn det. Da jeg restarta, var explorer som før (uendret), så jeg tenkte at jeg måtte skifte navnet på den nye fila mi til sitt originale navn, "explorer x64" Da jeg restarta, fant såklart ikke windows sin høyt elskede explorer fil, og jeg sitter igjen med svart skjerm med bare musepeker igjen. Prøvde ctrl-alt-del (som såklart fungerer) og skrev inn på "start ny oppgave". Prøvde ut mange alternativer. Bl.a. "explorer", "explorer.exe", "explorer backup.exe", "explorer_backup.exe", "explorerbackup.exe", "explorer x64.exe" osv.... Hva i all verden gjør jeg nå..? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Ehm, hvor fant du nytt theme til henne? Var dette et sånn type theme som krevde at du installerte tredjeparts programvare? Prøv prosedyren du nettopp gjorde, men velg "bla igjennom", og finn backupen din. Dobbelklikk på denne, eventuelt erstatt den med "jugel- explorer". Lenke til kommentar
henriksr Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Et meget godt svar (utrolig at jeg ikke tenkte på det selv!) men det fungerer dog ikke. Når jeg velger den gode gamle fila, eller den satans nye fila, skjer ingenting. Fortsatt svart som natta. Noen flere forslag? Lenke til kommentar
henriksr Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Halleluja! Jeg klarte det. Brukte "bla igjennom" funksjonen til å endre navnet tilbake. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå