Gå til innhold

Dine topp 5-serier?

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe liknende, så tillater meg å starte en slik tråd. Finnes liknende, er det bare å stenge denne.

Mine 5 (OTTOMH) - IMDB klassifisering i parantes:

Dexter (action, adventure, drama)

- HELT suverent på topp. Gleder meg til ny sesong!!! Spenstige karakterer og en småmorbid humor.

TrueBlood (action, adventure, drama)

- Alltid likt litt scifi, spesielt av denne typen. Veldig Tarantino-ish. Dialekt, sted og musikk setter sitt preg

Coupling (UK) (komedie)

- Se for deg friends, bare med engelsk humor og litt mer skittent. Anbefales om du vil le (og liker britisk humor)

Modern Family (komedie)

- Eneste jeg ser på TV for tiden.

Weeds (comedy, drama)

- Har litt "antihelt" trekk fra Dexter. Som Dexter har man skuespillere med særtrekk og litt spesiell humor.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Staragte: Universe

2. The Big Bang Theory

3. Stargte: Atlantis

4. Bored to Death

5. Stargate: SG-1

Fem er alt for lite.. har ca. 10 serier som er legendariske og ikke egentlig kan skilles..

Edit: Den eneste av disse som ikke er hysterisk morsomme er SGU. Eller Dexter er kanskje ikke hysterisk morsomm, men den har sine øyeblikk :wee:

Dexter forsvinner vekk fra listen til fordel for Bored to Death som er en av tidenes beste serier..

Edit: Listen er ikke kronologisk

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Alltid morsomt å se hva filminteresserte liker av serier, siden folk som elsker serier (og ser veldig mye av det) ofte har en litt... lavkulturell eller kjip smak. Dette er selvfølgelig elitisk og basert ut ifra hva jeg anser som en bra serie. Stargate er et flott eksempel på hva jeg synes ikke er en god serie. Man kan vel også hevde at alle HBO-serier er "kjipe" siden de er så opplagte i slike kåringer.

1. Twin Peaks

2. The Wire

3. Sopranos

4. The Office UK

5. Riget

Holder på med Six Feet Under som garantert kommer til å slåss om en topp3-plass. Band of Brothers og Oz ville nok ha kommet på de neste plassene.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Vanskelig med bare 5 :p

1. Breaking Bad

2. Dexter

3. The Office (US)

4. The Big Bang Theory

5. Family Guy :love:

Andre: The King of Queens, One Piece, The Simpsons, Futurama, The Cleveland Show

Endret av TM B
Lenke til kommentar

1. Entourage

2. True Blood

3. Fringe

4. Chuck

5. White Collar

Har ikke sett breaking bad enda. Men har alle episodene. Kan hende den dytter noen ned fra listen, har hørt mye bra om den

Beste mini seriene:

1. Band of Brothers

2. Generation kill

3. The Pacific

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...