Håvard Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei og hopp, alle sammen! Finnes det et program som lar meg sende en fil mellom to maskiner over internet (noe ala msn), bare uten en mellommann, og som fungerer bak et NAT? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei. Et FTP program vil kunne gjøre dette. Sett opp feks Filezilla server på sendemaskinen og bruk Filezilla klient på mottagermaskinen. Dette krever riktignok forwarding av porter mot serveren. Ellers tror jeg at www.logmein.com kan benyttes til dette, i alle fall ei stund til prøveversjonen utgår og man må betale for nedlastingsmulighet. Jeg bruker bare gratisversjonen for å styre en maskin eksternt. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Å sette opp en FTP-server er som regel en genial løsning, men ingen av oss har mulighet til å åpne noen porter. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Lag en torrentfil, send den til mottager? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Eller bruk filoverføring i Teamviewer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hvis det skal være enklest mulig, "bombesikkert" til å fungere under alle forhold, og det ikke er så farlig om filoverføringen er noen prosent dårligere enn helt optimalt er mulig så er filoverføringsfunksjonen i teamviewer løsningen. Dette er vel og merke ikke noen automatisk løsning. Det er noe du må starte opp hver gang du skal bruke det (og ha mottakeren klar på andre siden også). Hvis du ser etter noe mer permanent og automatisk bør du se på muligheten til å sette opp et VPN nettverk. Hamachi er vel faktisk kanskje det enkleste når det gjelder relativt enkle bruksområder. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå