mGrytbak Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hei! Jeg trenger et "billettsystem" som gir meg muligheten til å trykke på tre knapper(helst litt store). Den ene, "Dag 1" må gi meg muligheten til å "selge en billett" til dag 1, samtdig som den oppdaterer en counter som teller hvor mange billetter som er solgt, gjerne med en "er du sikker" prompt imellom. "Dag 2" må gi meg akkurat samme muligheter som den første, bare til dag to. Og så. Den siste, og mest tricky. "Begge" knappen. Den må gi meg mulighet til å selge en billet som gjelder for begge dagene. Den må oppdatere counteren under "Begge" OG de to andre, altså BÅDE "Dag 1" og "Dag 2". Dette må kunne lagres på noen måte, og selvfølgelig nullstilles. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette, eventuellt hjelpe meg med å lage det? helst så fort som over hodet mulig... Vet ikke om jeg posta dette riktig nå, men siden jeg ikke vet hva jeg trenger for å lage det, er det litt vanskelig å poste det riktig... Endret 30. september 2010 av ÜN#Cookie Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hvilket språk/med hvilket oppsett skal du lage dette? Snakker du om webbasert eller en applikasjon du skal kjøre lokalt på maskinen din? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du har ikke vurdert eksterne leverandører av slike tjenester? som partyticket eller billettservice Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du har ikke vurdert eksterne leverandører av slike tjenester? som partyticket eller billettservice Ettersom dette lukter lekse, tror jeg ikke det ville gitt han godkjent Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Nei, dette er ikke noen lekse. Det er til den lokale ungdommsklubben. Skal brukes i "Billettluka" for å registrere antall betalende, og hvor mange som er inne per kveld. Er bare for å gjøre jobben til de som sitter og selger billetter litt enklere. Og derfor vil naturligvis ikke partyticket e.l fungere. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 ok, men vil du ha hjelp, er det fordel at du svarer på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1264475&view=findpost&p=16277605 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Hvis det bare skal telles hvor mange billetter som er solgt pr dag holder det nok i massevis å bruke et regneark. Endret 1. oktober 2010 av quantum Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Hvis det bare skal telles hvor mange billetter som er solgt pr dag holder det nok i massevis å bruke et regneark. Da er jo hele poenget borte. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvis det bare skal telles hvor mange billetter som er solgt pr dag holder det nok i massevis å bruke et regneark. Da er jo hele poenget borte. Eh, Hvorfor det? Eller for å spørre annerledes, hva er egentlig poenget? Skal dere ikke bare vite hvor mange billetter som er solgt til Dag1 og Dag2? Er ikke dette bare snakk billettsalg v. inngangsdør eller lignenede? Det er ikke noe salgsprosess og regging av hvem som har kjøpt hvor mange billetter til hvilket arrangement når osv.? Dette er såpass enkel funksjonalitet at programmeringsmulighetene i vanlige office pakker som MS Office og Open Office holder i lange baner. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei! Jeg trenger et "billettsystem" som gir meg muligheten til å trykke på tre knapper(helst litt store). Den ene, "Dag 1" må gi meg muligheten til å "selge en billett" til dag 1, samtdig som den oppdaterer en counter som teller hvor mange billetter som er solgt, gjerne med en "er du sikker" prompt imellom. "Dag 2" må gi meg akkurat samme muligheter som den første, bare til dag to. Og så. Den siste, og mest tricky. "Begge" knappen. Den må gi meg mulighet til å selge en billet som gjelder for begge dagene. Den må oppdatere counteren under "Begge" OG de to andre, altså BÅDE "Dag 1" og "Dag 2". Dette må kunne lagres på noen måte, og selvfølgelig nullstilles. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette, eventuellt hjelpe meg med å lage det? helst så fort som over hodet mulig... Vet ikke om jeg posta dette riktig nå, men siden jeg ikke vet hva jeg trenger for å lage det, er det litt vanskelig å poste det riktig... Er det access du tenker å bruke her da? Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Vel, jeg fikk fikset dette problemet for lenge siden med en html fil og lagring i cookies, men takk anyways Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå