henrik_f Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei kjøpte en pc for noen år siden som jeg har hatt litt trøbel med. hovudkort: asus cpu: amd qoudcore skjermkort: geforce 8800 gtx ram: Corsair 2gb (hadde 4 gb men den streiket) strøm: 1000w hdd: 2x samsung 500 gb, 1 tb samsung og 250 gb western pcen bare fryser seg. bilde blir bare fryst å den bare låser seg, jeg må slå av og på strømmen for den skal klare å starte opp igjen. av og til etter dette probleme klarer ikke pcen å starte (pipet kommer ikke) så jeg må slå av strømmen, vente litt åsså starter den. probleme kommer fortere om jeg spiller, men skjer også under film eller om den bare står på. temp: hdd: 30-55 grader skjermkort: 70-80 grader cpu: 60 grader houdkort 50 grader vet ikke om desse målingene stemmer. noen som har noe tips? takk mvh Henrik Fagerli Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei kjøpte en pc for noen år siden som jeg har hatt litt trøbel med. hovudkort: asus cpu: amd qoudcore skjermkort: geforce 8800 gtx ram: Corsair 2gb (hadde 4 gb men den streiket) strøm: 1000w hdd: 2x samsung 500 gb, 1 tb samsung og 250 gb western pcen bare fryser seg. bilde blir bare fryst å den bare låser seg, jeg må slå av og på strømmen for den skal klare å starte opp igjen. av og til etter dette probleme klarer ikke pcen å starte (pipet kommer ikke) så jeg må slå av strømmen, vente litt åsså starter den. probleme kommer fortere om jeg spiller, men skjer også under film eller om den bare står på. temp: hdd: 30-55 grader skjermkort: 70-80 grader cpu: 60 grader houdkort 50 grader vet ikke om desse målingene stemmer. noen som har noe tips? takk mvh Henrik Fagerli Hadde lignende problemer når mitt skjermkort ble for varmt! (geforce 9800 gt) Har du måling på GPU under load? Min ble fort 100+ ved enkel video/gaming... Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 ja va under load, men vet ikke 100% om jeg så på riktig temp:P brukte speedfan og der var gpu temp på 60-80 grader lå ca på 72 ved normal spilling. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 ja va under load, men vet ikke 100% om jeg så på riktig temp:P brukte speedfan og der var gpu temp på 60-80 grader lå ca på 72 ved normal spilling. Høres ut som en grei temp det (skal fundere litt på hva som kan være problemet) Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 kan det ver rammen som har tatt delvis kvelden? eller har den anna symptom? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 kan det ver rammen som har tatt delvis kvelden? eller har den anna symptom? RAMfeil kan ha mange symptomer. Skader jo ikke å kjøre litt diagnoseverktøyer! La den stå litt med memtest? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 har du et program du kan anbefale? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 har du et program du kan anbefale? Memtest86? Link Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 takk, er det noen grunn for at hvoudkorte kan ver ødlagt på en måte? jeg har 3 teorier. skjermkortet for varmt (skal demontere og blåse reint i morra) rammen er ikke heilt i form. eller hvoudkortet er skadet med fks statisk elektrisitet. ( er det mulig) Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 takk, er det noen grunn for at hvoudkorte kan ver ødlagt på en måte? jeg har 3 teorier. skjermkortet for varmt (skal demontere og blåse reint i morra) rammen er ikke heilt i form. eller hvoudkortet er skadet med fks statisk elektrisitet. ( er det mulig) Grei liste å begynne å feilsøke på Test ram med memtest, tørk støv fra PCen din evt. test med et annet skjermkort (eller onboard?). Er mulig at hovedkort blir defekt ja, men litt vanskeligere å teste enn resten desverre :\ Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 takk skal du ha skal gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 En liten trist nyhet : Det er stor sannsynlighet for at skjermkortet ditt er gåent. Ta med kortet til en annen pc og test det der, skjer det samme er det dødt. Veldig kjent sak med Nvida skjermkort. Funker skjermkortet kan vi bruke tid på å feilsøke andre komponenter, men anbefaler skjermkortet først da det som sagt er en veldig kjent ting med disse korta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå