arnold_layne Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ah, mange herlige landskapsbilder her. Fikk virkelig lyst på en fototur til Svalbard. Favoritten så langt er 2. oktober. En fin siluett mot en dramatisk himmel. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Her har du fått til veldig mye bra allerede – og det med akkurat det objektivet jeg ikke rakk å få tak i før oktober startet. Tror jeg holder en knapp på 3. foreløbig, med 5. og 6. som knakende gode oppfølgere. Svalbard bør det ikke bli alt for lenge til jeg besøker – men først må objektivet i boks. Gleder meg til å følge tråden videre! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Takk skal de ha, folkens! Dei få bileta frå torsdag vart totalt mislukka, so ikkje noko bilete den dagen. Dermed er det vidare til dagens (eller gårsdagens, om du vil): 8. oktober -- Inn i tåkeheimen Endret 8. oktober 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Veldig fine linjer innover i det bildet. Bra! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Flere flotte bilder i tråden. Har du sett isbjørn? Der oppe begynner vel mørketida i slutten av måneden, så du får nyte det siste du ser av sola på denne siden av den. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Takker. Har sett isbjørn på avstand tre gonger. To gonger frå UNIS, den var å traska på andre sida av Adventfjorden, og seinare litt lengre opp i Adventdalen. (Truleg den same bjørnen var på hyttebesøk i professoren min si hytte litt seinare.) Den siste gongen var frå båt i Van Mijen-fjorden – den store fjorden sør for Isfjorden – den var ute på symjetur i retning Akseløya. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 9. oktober -- Meir tåke Ein særs lite produktiv dag, men tåka laga eit motiv rett utanfor døra mi. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 10. oktober -- Snø! Det har vore ein del regn i Longyearbyen i det siste (og litt snø, jfr. 6. oktober), men i ettermiddag og kveld har nedbøren kome som snø. Får håpe det held seg slik, vil heller ha snø enn regn. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Må ha vært spennende å se isbjørnene. Tenk at det er et av de få dyrene som er så lite redd for mennesker at vi må bevæpne oss for at vi ikke skal bli mat. Tar du nærportrett av en levende isbjørn så blir du berømt.. Tåkebildet syns jeg var pent. Liker hvordan fjelltoppene blir gradvis borte innover i bildet. Når det gjelder dagens snøfall og ønsket om det, så er jeg av en helt annen mening. Jeg vil ha nattefrost uten snø, og gjerne regn på dagen om det absolutt må komme nedbør. Jeg vil ha bilder av blank is. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Interessante bilder fra en del av norge, hvor jeg aldri har vaert. (treffer faktisk stadig tyskere som har sett mer av Norge en det jag har) Favoritter saa langt: 2. oktober – Solnedgang ved Isfjorden Fargene er gode. Stemningsfull. Skyene, saa ogsaa landskapet virker dramatisk. 4. oktober – Operafjellet Ikke noe fornyftig aa si. Bare at jeg liker det; Storslagen natur, pent fastholdt i et bilde. 8. oktober -- Inn i tåkeheimen Liker veldig godt, hvordan veien beveger seg in i det fjerne. Sammen med valgt fokus punkt, finner jeg dette vellykket. Taaken, bringer et interessant mystisk faktor til bilde. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Mystisk stemning med tåken og fjellet. Bra komp, og fin diagonal. P.S. Digger at jeg får opp GPS infornasjonen i exif! Endret 10. oktober 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Liker hvordan knausen oppe til høyre stikker ut 9. oktober, og fine linjer 8. 10. viser en barsk natur - men litt skjev horisont, kanskje? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 10. viser en barsk natur - men litt skjev horisont, kanskje? Det kan vere. Har vore litt stille dei siste dagane, av ulike grunnar. Ein av grunnane er at lyset på laptop-skjermen min byrja å streike i går – det fungerer av og til, men ofte er det heilt mørkt. Eg har eit par bilete som skal ut, men det er litt uvisst når det skjer. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Mange flotte bilder her. Inn i tåkeheimen peker seg ut som den umiddelbare favoritten. Skikkelig ødslig og kald stemning i det bildet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Her kjem ei større oppdatering, grunna skjermproblema nemnt over er det nokre forseinka bilete. 11. oktober -- Arktisk arkitektur 13. oktober -- Gjenbruk: Adventdalen panorama 14. oktober -- Kveld 15. oktober -- Morgon 16. oktober -- Barentsburg Endret 24. oktober 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 13. var fantastisk! Rett og slett! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 13. var fantastisk! Rett og slett! 14 er heller ikke saa vaerst, imho. Fortsetter aa imponere med gode landskapsbilder. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvordan går det der oppe i nord? Venter spent på flere bilder. Syns også 13. var fantastisk bra. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Har vore mykje skulearbeid og lite fotografering i det siste, pluss at eg må redigere bileta på skulen. Kjem kanskje noko nytt anten i, eller rett over, helga. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Flotte bilder! Alle er gode, men jeg liker spesielt "Oktoberfest dag 13 -- Gjenbruk: Adventdalen panorama". Gleder meg til å få se fler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå