Noggie Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Oi, den spoileren var mektig, Helena... kan fortjene en veggplass den Enig der. Det bilde var knalltøft. Perspektiv er godt. Refleksjonen i vannet. Hvordan det forsvinner inn i taaken. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det var skikkelig fint det i spoileren som ikke er utfordringsbilde. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Oi, takker! Det er allti like hyggelig å komme hit å lese kommentarene. Denne uke skal jeg pröve å finne gule motiver. Vi får se hvordan det går... Dag 11: EXIF: 35mm, f/1.4, 1/200, ISO 100. Endret 11. oktober 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjempebra begynnelse det der....bra tema du har valgt tror jeg.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjempebra begynnelse det der....bra tema du har valgt tror jeg.. Helt enig.. veldig bra start på uka Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Veldig stilig bilde Helena Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Du verden her inne var det mye bra. Fargene på livbøye bildet var utrolig flotte. Har du justert mye i ettertid eller er det sant det jeg har hørt om 35L, at det leverer en helt særegen fargegjengivelse? Uansett hvor bra objektivet måtte være kan du ihvertfall bruke det. Flotte bilder. Håper du fullfører så vi får se flere. Edit: Og dagens gule var knalltøft! Endret 11. oktober 2010 av SR-L Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Mange takk igjen! SR-L: Fint at du liker bildene! Jeg har ikke justert fargene i noen av bildene, men de er tatt som (hrrrmmm! ) JPG med Standard bildstil. Det eneste jeg har gjort er å croppe noen av dem, og justert lys/skygge med Levels, hvilket kan gjöre fargene starkere. Det bildet du spör om har jeg nesten ikke gjort noe med i det hele tatt. Det ble veldig bra direkt ur kameraen. Jeg kan ikke si om 35L har bedre farger än andre L primes eller ikke. Det er et nydelig objektiv - jeg kan virkeligen rekommendere det - men egentlig synes jeg at 50L er endå bedre når det gjelder farger (og selvfölgelig bokeh). Jeg foredrar dog 35mm brennevidde til det meste. Idag ble det dessverre ikke tid til foto, men jeg håper komme meg ut imorgen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Liker hvordan det reflekterte lyset skaper en posterisert effekt på det blanke bladet, og reklamelysene i bakgrunnen.. Ellers ad den flotte, flotte spoileren - mangler bare bittelitt sentrering - noen centimetre til høyre - men for et lys! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Mange takk Trondster! Det der med sentrering er jeg dårlig på, men skal pröve å huske det i fortsettningen. Usj, jeg har veldig lite tid til foto denne uken, men fikk i hvert fall tatt et bilde idag når solen kom fram et öyeblikk. Fortsetter med gult hele uken, men byter nok til en annen farge på måndag igjen. Håper jeg får tid til å sjekke deres tråder snart. Dag 14: EXIF: 35mm, f/2, 1/160, ISO 400. Imorgen skal jeg og noen andre fra Trondheim-gruppen på Ares (Arela her på Akam) begravning. Han var en sån hyggelig og snill person og kommer å bli savnet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Oops, hade jo et bilde fra 12. Oktober også. Det var litt av en nödlösning, men poster det så jeg kan vare kvar i Oktoberfesten... Dag 12: EXIF: 35mm, f/1.4, 1/200, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Du får jo noe bra ut av hva som helst du så, Helena... Og 14.oktober var også veldig bra.... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Morsomt å følge med i tråden. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Neimen ikke verst for en nødløsning, kult hvordan du ser, og formidler. Fantastisk flott fra Östersund, med det delikate lyset og den brutale broen. Og livbøyen, -så vakkert! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Bra sett og tatt av den gule plakaten. Mange hadde nok ikke fått med seg den... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Mange takk igjen! Fint at dere liker bildene. Puuuh, det har värt mye denne uken. Jeg har dog tatt bilder og det er noen jeg er fornöyd med (snöbilder postet på Flickr), men dessverre passer de ikke til min farge-utfordring. Har i hvert fall to bilder til Oktoberfesten, men disse er jeg ikke helt fornöyd med. Det ble röd denne uken også, fordi det er den letteste fargen å finne synes jeg. Kanske jeg skulle ha valgt hvit istedet, og tatt bilder av snö... Dag 21: LOL EXIF: 35mm, f/4, 1/320, ISO 100. Dag 22: Familiens alter EXIF: 35mm, f/4, 1/250, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Stilig, Helena....(i skarp konkurranse med k.n.b...litt ulik stil, men fotografisk kvalitet er likeverdig) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Stilig, Helena....(i skarp konkurranse med k.n.b...litt ulik stil, men fotografisk kvalitet er likeverdig) Hva hun sa! Det er noe med rene, stramme snitt, ingenting overflødig, perfekt fokus og en sterk komposisjon, alt etter at et godt blikk har funnet motivet. At du ikke er fornøyd med disse sier mer om ambisjoner enn om bildene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ddet er bare å innse det at HelenaA er helt rå på finne gode motiver. Jeger rimelig sikker på at hvis du tar en runde til med de bildene som du forkastet i første runde - de holder lenge Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg undrer om trondheimske grafitti-folk er mer kreative og morsomme enn osloske, eller er det "bare" at Helena har evnen til å se disse motivene så mye bedre enn meg? Tror nok det er sistnevnte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå