Gå til innhold

Partibarometer for Oktober og November 2010

Partibarometer  

180 stemmer

1. 1. Hvilket parti hadde du stemt på dersom det var Stortingsvalg i dag?

• Kristelig Folkeparti
      1
    • Venstre
      27
    • Høyre
      55
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      6
    • Fremskrittspartiet
      38
    • Det Norske Arbeiderparti
      13
    • Rødt
      11
    • Norges Kommunistiske Parti
      2
    • Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkeparti
      14
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      3
    • Blankt
      3
    • Ville ikke stemt
      3
    • Annet
      0
  2. 2. Hvilket parti hadde du stemt på dersom det var kommunevalg i dag?

• Kristelig Folkeparti
      3
    • Venstre
      27
    • Senterpartiet
      5
      6
    • Fremskrittspartiet
      33
      14
    • Rødt
      12
      1
    • Demokratene
      1
      15
    • Miljøpartiet De Grønne
      4
    • Høyre
      47
    • Ville ikke stemt
      4
    • Annet
      2
    • Blankt
      6
  3. 3. Hvilket parti liker du minst?

• Kristelig Folkeparti
      11
    • Venstre
      1
    • Senterpartiet
      2
      50
    • Fremskrittspartiet
      46
      26
    • Rødt
      17
      10
    • Demokratene
      1
      7
    • Miljøpartiet De Grønne
      0
    • Høyre
      2
    • Annet
      2
    • Ingen
      5
  4. 4. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      17
    • AP og Venstre
      4
    • AP, SV og SP
      4
    • AP og SV
      9
    • AP og SP
      2
    • AP og KRF
      0
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      3
    • Venstre, KRF og Høyre
      6
    • KRF og Høyre
      2
    • Venstre og Høyre
      31
    • Høyre og FRP
      58
    • Høyre, FRP og Venstre
      7
    • Høyre, FRP og KRF
      4
    • FRP og KRF
      0
    • FRP og Venstre
      0
    • Høyre, Venstre, Frp og Krf
      6
    • AP, Venstre og Høyre
      4
    • AP, SP og Venstre
      4
    • Ingen av de nevnte
      18
    • Vet ikke/ingen formening
      1
  5. 5. Påvirker partileder ditt valg av parti?

• Ikke i det hele tatt
      37
    • I liten grad
      58
    • I noe grad
      66
    • I stor grad
      14
    • I svært stor grad
      1
    • Vet ikke
      4
  6. 6. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)?

44
    • Fremskrittspartiet
      67
    • Høyre
      116
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Senterpartiet
      15
      16
    • Venstre
      69
    • Ingen av de nevnte
      17
      2
  7. 7. Ønsker du at ditt parti regjerer alene, eller i koalisjon med annet/andre parti(er)?

• Alene
      71
    • I koalisjon
      69
    • Spiller ingen rolle
      26
    • Vet ikke/ingenformening
      14
  8. 8. Tror du de rødgrønne sitter ut hele perioden?

• Ja
      125
    • Nei, jeg tror et eller flere partier bryter ut av regjeringen
      23
    • Nei, jeg tror det blir regjeringskrise
      11
      21

Anbefalte innlegg

ARI: At du oppfatter argumentene her som helt like sier nok mer om deg enn argumentene. Det viser jo bare tydelig svart hvitt holdningen dere deler med for eksempel kommunistene som gjerne ser på alt til høyre for dem som helt kapitalistisk og ondskapsfult. Det er tydeligvis bare de midt i mellom som er i stand til å se at det finnes mange politiske ideologier og masse gråsoner, ikke bare svart hvitt slik som ekstremistene liker å se på det som. Dere har det jo enkelt da. Når dere ser verden på en slik svart/hvitt rett/galt måte så slipper dere å tenke på verdens problemer og slipper å ta stilling til noe annet enn dere selv. Resten av politikken er faktisk ute etter å gjøre verden til en bedre plass for hele samfunnet.

Dere kan beskrive deres verdensbilde som fred så mye dere vil, men dere er de eneste som faktisk tror at en slik verden dere beskriver vil funke eller at den vil gjøre livet bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydeligvis bare de midt i mellom som er i stand til å se at det finnes mange politiske ideologier og masse gråsoner, ikke bare svart hvitt slik som ekstremistene liker å se på det som.

Med andre ord: Nyansert vold er bra. For mye fred er ekstremt.

Dere har det jo enkelt da. Når dere ser verden på en slik svart/hvitt rett/galt måte så slipper dere å tenke på verdens problemer og slipper å ta stilling til noe annet enn dere selv.

Tvert imot, det er nettopp vår evne til å tenke svart/hvitt som gjør oss i stand til å ta stilling til verdens problemer.

dere er de eneste som faktisk tror at en slik verden dere beskriver vil funke eller at den vil gjøre livet bedre.

Med andre ord: Fred fungerer ikke. Vold er løsningen.

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis bare de midt i mellom som er i stand til å se at det finnes mange politiske ideologier og masse gråsoner, ikke bare svart hvitt slik som ekstremistene liker å se på det som.

Med andre ord: Nyansert vold er bra. For mye fred er ekstremt.

Dere har det jo enkelt da. Når dere ser verden på en slik svart/hvitt rett/galt måte så slipper dere å tenke på verdens problemer og slipper å ta stilling til noe annet enn dere selv.

Tvert imot, det er nettopp vår evne til å tenke svart/hvitt som gjør oss i stand til å ta stilling til verdens problemer.

dere er de eneste som faktisk tror at en slik verden dere beskriver vil funke eller at den vil gjøre livet bedre.

Med andre ord: Fred fungerer ikke. Vold er løsningen.

Du har jo selv sagt til meg at du er i mot fred og at du ønsker, med pistol i hånd, å bruke vold mot fredelige mennesker.

Du har forresten glemt å svare på dette Mr. Taggart ;) : Hvem skal utgjøre domstolen din?

Lenke til kommentar

Det må være så vakkert å være så enkel - fred eller vold...

Nei, takke meg til partier som har kommet langt nok til å se at en enkelt dikotomi ikke er løsningen på alle verdens problemer.

Med andre ord: Fred er for enkelt. Vold er akkurat passe komplisert, og løsningen på alle problemer.

Lenke til kommentar

Det må være så vakkert å være så enkel - fred eller vold...

Nei, takke meg til partier som har kommet langt nok til å se at en enkelt dikotomi ikke er løsningen på alle verdens problemer.

Med andre ord: Fred er for enkelt. Vold er akkurat passe komplisert, og løsningen på alle problemer.

Jeg klarer helt utmerket å skrive mine egne meninger relativt klart og tydelig, jeg trenger ikke noen til å misforstå dem og presentere misforståelsen sin offentlig i det håp at noen vil tro det er en korrekt forståelse. For fremtiden regner jeg med at du søker på stillingen før du tar den. Du er velkommen til å sende en åpen søknad på PM, men jeg ser ikke etter noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trives du som forumklovn, Ari, siden du fortsetter med din latterlig retorikk? Har du ikke noe ønske om å bli tatt seriøst? Jo, du kunne faktisk blitt tatt seriøst hvis du hadde formulert deg saklig, og ikke hele tiden debattert ved hjelp av hersketeknikker, dårlig retorikk og å slenge rundt deg latterlige merkelapper. Slik det er nå, så setter du bare deg selv og din sak i et latterlig lys.

Hvis dette er noe du brenner for, hvis dette er noe du virkelig ønsker at andre skal forstå, hvorfor fortsetter du da din fremferd slik at flere og flere bare blir irriterte og lattermilde, når du får tilbakemeldinger på det? Er det å innta martyrrollen og spy ditt frådende sinne mot alle som ikke tenker som deg viktigere for deg enn at du og dine meninger skal bli tatt seriøst?

Endret av Tabris
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke retorikk. Virkelighet.

Ok, siden det var alt du klarte å svare, så tolker jeg det som om du trives med å inneha en offerrolle mer enn hva du ønsker å faktisk nå gjennom med det du skriver. For du fortsetter jo selv når du er klar over at de du skriver til ikke lenger tar deg alvorlig.

Lenke til kommentar

Den blå fare er konservative som er flinke retorikere og som ofte vinner valg på å tale frihetens sak, bare for å dolke den i ryggen med sosialdemokratisk politikk i praksis.

Det blir jeg pent nødt til å be deg dokumentere.

George Bush Sr., Kåre Willock, John Major, for å nevne noen.

La meg ta et banalt eksempel. Alle partier på høyresiden er tilhengere av sentralbanken. Det sentralbanker gjør er å trykke penger og å drive motkonjunkturpolitikk. Det er altså rendyrket planøkonomi og korporatisme. Dette skaper store problemer i økonomien på lang sikt. For eksempel har Norges bank DOBLET pengemengden de siste 7 årene. 100% inflasjon. Dette vil føre til en smell, en resesjon en gang i fremtiden. Og hvem får skylda? Jo, kapitalismen. "Turbokapitalisme". "Vill vest kapitalisme". "Uansvarlige spekulanter". osv. osv. I realiteten er det altså FRAVÆR av kapitalisme som er årsaken til dette. Men fordi høyresiden støtter korporatisme (økonomisk fascisme) ved å støtte sentralbanken vil folk ikke forstå dette.

DLF er det eneste partiet i Norge som vil legge ned sentralbanken og avskaffe statens monopol på penger.

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Den blå fare er konservative som er flinke retorikere og som ofte vinner valg på å tale frihetens sak, bare for å dolke den i ryggen med sosialdemokratisk politikk i praksis.

Det blir jeg pent nødt til å be deg dokumentere.

George Bush Sr., Kåre Willock, John Major, for å nevne noen.

La meg ta et banalt eksempel. Alle partier på høyresiden er tilhengere av sentralbanken. Det sentralbanker gjør er å trykke penger og å drive motkonjunkturpolitikk. Det er altså rendyrket planøkonomi og korporatisme. Dette skaper store problemer i økonomien på lang sikt. For eksempel har Norges bank DOBLET pengemengden de siste 7 årene. 100% inflasjon. Dette vil føre til en smell, en resesjon en gang i fremtiden. Og hvem får skylda? Jo, kapitalismen. "Turbokapitalisme". "Vill vest kapitalisme". "Uansvarlige spekulanter". osv. osv. I realiteten er det altså FRAVÆR av kapitalisme som er årsaken til dette. Men fordi høyresiden støtter korporatisme (økonomisk fascisme) ved å støtte sentralbanken vil folk ikke forstå dette.

DLF er det eneste partiet i Norge som vil legge ned sentralbanken og avskaffe statens monopol på penger.

Det har doblet seg de siste 7 årene, hvor de rødgrønne har styrt landet med flertall i 6 av dem? Jeg skjønner ikke hva det har med de blå å gjøre da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...