Miriam_alv Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg skal studere i Argentina etter jul og tenker å backpacke etter endt studie i begynnelsen av mai. Planen er Chile - Bolivia - Peru - Ecuador. Jeg har 6 uker til rådighet. Spørsmålene: Budsjett: Noen har som reist i disse landene og kan fortelle meg ca hvor mye penger jeg burde ha? Er det mulig å ta mye buss, eller må en belage seg på en del flyreiser? Jeg er student og vant til å leve billig, ikke noe must å bo fint eller spise på dyre restauranter hver kveld. Men vil selvsagt ha med meg litt turistting som Machu Picchu. Har hørt at for 150 kr dagen kan en leve bra, men regner med det er litt prisforskjeller mellom landene? Tid Er 6 uker nok til å dekke disse landene? Ser for meg å bruke litt ekstra tid i Chile og Bolivia, men har ingen veldig konkret plan. Billetter Jeg har vært i kontakt med Kilroy og syns ikke prisforskjellen er så alfor gal fremfor å bestille selv. Men jeg har ikke helt forstått dette med returbillett, jeg MÅ booke en returbillett? Har aldri reist utenfor Europa, så jeg vet ingenting om dette. Aner jo ikke når jeg skal hjem eller fra hvor, så jeg syns det er veldig vanskelig å skulle planlegge nå. Vet at billetten kan endres, men det koster fort litt. Reisefølge Ser for meg at jeg kanskje skal reise litt med de jeg har studert med i Argentina, men er forberedt på at jeg kanskje må dra litt rundt alene. Jeg er jente, 21 år gammel, blond og jeg snakker absolutt ikke flytende spansk. Vil si jeg ikke er dum og tar unødvendige sjanser, men vil ikke føle meg utrygg. Er det enkelte steder jeg burde unngå å reise alene? Håper jo å bli kjent med andre backpackere underveis, men en skiller jo gjerne lag etter en stund. Blir utrolig takknemlig for svar! Kom gjerne med tips til hva jeg må oppleve i de enkelte landene hvis du har vært der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå