Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få tilgang til "Windows share" over internett ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Skulle gjerne hatt tilgang til en delt mappe på en Windows 7 maskin over internett. Er dette noe hokus pokus å få til ? Jeg forwardet port 445 i ruteren, men det ga ikke noe resultat når jeg forsøkte å koble opp mot ekstern IP inn til ruteren.

Jeg vet jeg kunne satt opp FTP osv, men vil gjøre det enklest mulig. Er kun til overføring av relativt små filer uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hei,

Og takk for svar. Jeg er klar over at dette sikkert er usikkert etc., men er det noe vanskelig å sette det opp om det i det hele tatt går an ? (Har allerede Remote Desktop). Jeg hadde kanskje håpet at det holdt å åpne den riktige porten, for å å knytte seg mot ip addressen, men kanskje det ikke er så enkelt ?

Som sagt så har jeg allerede Win7' innebyggede RDP så dette funker jo greitt, men skulle gjerne bare ha "mountet" en katalog på skrivebordet mitt her, hadde vært mer praktisk (Kjører OSX Leopard).

Lenke til kommentar

Hei,

Og takk for svar. Jeg er klar over at dette sikkert er usikkert etc., men er det noe vanskelig å sette det opp om det i det hele tatt går an ? (Har allerede Remote Desktop). Jeg hadde kanskje håpet at det holdt å åpne den riktige porten, for å å knytte seg mot ip addressen, men kanskje det ikke er så enkelt ?

Som sagt så har jeg allerede Win7' innebyggede RDP så dette funker jo greitt, men skulle gjerne bare ha "mountet" en katalog på skrivebordet mitt her, hadde vært mer praktisk (Kjører OSX Leopard).

Tror ikke det er så enkelt desverre.

Må nok ha en FTP eller HTTP server for å få det til.

Derfor kjører jeg selv Hamachi på alle maskiner som skal kunne dele filer med hverandre!

Er en enkel installasjon for hver enkelt maskin, og lager du et eget nettverk på hamachi (med passord), er det jo bare du som har tilgang!

Da blir det som om alle maskinene står på et LAN, og du kan "mounte" eller lage en snarvei til da f.eks: \\hamachi.ip.adresse.1

Er mye enklere og raskere enn å sette opp http eller ftp server :)

+ alle kan dele filer! ;)

Tar 3-4 minutter å laste ned + konfigurere hamachi på maskinene det gjelder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...