Slimda Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Yo! Dette er noe som har plaget meg over lengre tid, og er relativt irriterende. Det har seg slik at når jeg holder armen min ut i en viss vinkel, kjenner jeg en stikkende smerte i armen, skulderhøyde. Tror muskelen heter Deltoid. Den stikkende smerten kjennes nesten ut som den kommer akkurat hvor muskelen skal være festet. Dette gjelder begge armer, men det er definitivt sterkest i høyrehånden. Kan dette ha noe med databruk å gjøre?(sittestilling, etc) Noen andre som kjenner til det? Løsning? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Lukter litt musearm av det her altså... Ta en titt her og se om du kjenner deg igjen. Har RSI i begge håndledd, og kan ikke si noe annet enn at det suger. Endret 1. oktober 2010 av Habitats Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hatt det lenge Habi? Slitt med RSI i 1.5 år jeg òg. Eneste fastlegen gjorde var å ødelegge uføreforsikring for meg og tilby kortison. Jada, kortison hjelper hvis man har smerter mange steder.. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja, hatt det noen år (er 20). Var hos legen først i forrige uke, og da fikk jeg en gel, men kan ikke helt si den fungerer. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det vil nok kun gi lindring, og ikke fjerne rotårsaken til problemene, dessverre. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det er jeg fullt klar over. Men syntes ikke den lindrer noe heller. Er dog fullt mulig å bli kvitt plagene. En venn av meg slet med det samme, i armen, i mange år, og med tiden har det blitt mindre og mindre. Skal sier at han også kuttet ned på dataspillingen osv. Har selv merket at det blir mye bedre om jeg gjør noe annet enn periode, som å spille gitar feks. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jada, en kan nok bli frisk. Men det er kjipt å bli rammet av sånt før man er kommet inn i yrkeslivet. Jeg har ingen symptomer når jeg våkner, men blir "ødelagt" med én gang jeg setter meg ved pcen. Jævlig bra når man studerer informatikk liksom. Tingen er vel at slike ting tar veldig, veldig lang tid å hele når man hele tiden "ødelegger" for nattens restitusjon. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Leste forøvrig i en annen tråd at slike kan hjelpe til å forebygge smertene. Tror jeg skal skaffe meg et par slike selv. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Forebygge: muligens. Lindre eller forbedre symptomer: skeptisk. Har mer tro på eksentriske øvelser med vektstang, men det kan faktisk være noe i det. Du taper neppe noe på å være holistisk, og forsøke mange ting for å bli bra. Dessverre kan slike plager være økonomisk belastende - det er det for meg, som student i alle fall. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Short bursts of excruciating pain in the arm, back, shoulders, wrists, hands, or thumbs (typically diffuse – i.e. spread over many areas).The pain is worse with activity. Weakness, lack of endurance. Det er en spesifikk plass i skulderen, og smerten er vedvarende til armen flyttes i en annen posisjon, eller muskelen ikke lengre strammes. Er dermed litt skeptisk om det er akkurat dette det gjelder. Takker dog for svar. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Sikker på at det ikke kan være noe så enkelt som en strekk da? Hvor lenge har du hatt disse smertene? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Mener det har vært der i en lengre periode, men er litt usikker. Vet akkurat nu at jeg har hatt det hele uken som har vært, og kjenner ikke ut som det vil gi seg. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hadde tatt meg en tur til legen jeg. Like greit, så finner du ut av det med en gang, i stedet for å sitte her å høre på inkompetente folk feildiagnostisere deg Endret 3. oktober 2010 av Habitats Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Allmennleger generelt hakke peil på belastningslidelser, dessverre. Skaff rekvisisjon til spesialist i så fall. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, allmennleger har en tendens til å gi smertestillende og anta at det skal ordne alt. Det har stort sett ikke så stor effekt. Fysioterapi har hjulpet meg, så kan anbefale det. Kan spørre legen om henvendelse, så blir det ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå