Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Noen som vet hva jeg kan gjøre/bytte for å fikse problemet? Har akkurat byttet kjølepasta og fulgte denne guiden: http://www.hardware.no/artikler/goop_pasta-guide/12603. Som pussemiddel brukte jeg neglelakkfjerner uten olje, parfyme, aceton og farge. Kan det være problemet? Eller burde jeg bare kjøpe en hardcore dritt av en cpu-vifte? Eller ny prosessor? (I'm a noob at this) Takk for svar!!!! Need my gaming!!! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 HAr du intel kjøler? I så fall sitter den ikke ordentlig, de klipsene kan være vanskelig å få ordentlig ned. Lenke til kommentar
Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 sant så sant! sleit med det og vet ikke om det fungerte helt. men kan den virkelig bli sååå ar av kun det? for jeg satt den ikke akkurat løst på. Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 husket og koblet strømm til cpu vifta.? Lenke til kommentar
Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 jaja den går rundt. er ikke helt retard Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Det er vel betydelig større mulighet for at kjøleren ikke sitter riktig enn at neglelakkfjerner skal bidra til å øke temp xx antall grader. Enkleste måten å sjekke om det stemmer er bare å presse kjøleren mot CPU og se om tenp synker i bios. Så forsøker du å montere igjen Lenke til kommentar
Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 skal gjøre det nå. problemet er at den var på samme temp før jeg bestemte meg for og sette på ny pasta. kan hovedkortet eller prosessoren ha noe å si. ? Lenke til kommentar
Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 gradene sank et par grader men ikke mer når jeg presset viften hardt inntil... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Flere hk viser feil varme på cpu. Men synes det var noe selv med feil lesning på en god del grader +/- Er pcen ustabil? Har du sett om det er pakka seg et lag med støv mellom vifta og kjøle ribba? Om det er det så ta støvsugeren på å få det vekk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg tipper her på feilmontert kjøler slik at du entne ikke har kontakt i det hele tatt, eller meget dårlig. Dette er helt typisk feil på spesiellt intel standard kjølerene, da hvis du er uerfaren og litt FOR forsiktig, så går ikke clipsene gjennom skikkelig. Det beste du kan gjøre om du er usikkert i forhold til dette er å se på baksiden av hovedkortet at alle "mothakene" hommet helt gjennom. Hvis bare noen er helt gjennom for eksempel, så vil den sitte skjevt, og JA - det kan lett lage slike horrible temperaturer. Feilavlesing av temperaturen er jo også mulig, men jeg ser på det som mindre sansynlig fra BIOS. Selv om BIOS avlesningene ofte er relativt unøyaktige så er de skjeldent helt på tryne feil, så om den viser 83celcius så er det veldig stor sjanse for at den faktisk er alt for varm. Om CPUen er stabil eller ikke trenger ikke bety noe - for nye CPUer vil automatisk klokke ned og redusere ytelsen om varmen blir for mye. resulatet av en feilmontert kjøler kan derfor bli veldig lav ytelse i stedet for ustabilitet nødvendigvis - i værste tilfelle vil den slå seg av om den blir farlig varm og den nærmer seg nivåer der permanent skade kan oppstå. -Stigma Lenke til kommentar
Hankmaster Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Jeg tipper her på feilmontert kjøler slik at du entne ikke har kontakt i det hele tatt, eller meget dårlig. Dette er helt typisk feil på spesiellt intel standard kjølerene, da hvis du er uerfaren og litt FOR forsiktig, så går ikke clipsene gjennom skikkelig. Det beste du kan gjøre om du er usikkert i forhold til dette er å se på baksiden av hovedkortet at alle "mothakene" hommet helt gjennom. Hvis bare noen er helt gjennom for eksempel, så vil den sitte skjevt, og JA - det kan lett lage slike horrible temperaturer. Feilavlesing av temperaturen er jo også mulig, men jeg ser på det som mindre sansynlig fra BIOS. Selv om BIOS avlesningene ofte er relativt unøyaktige så er de skjeldent helt på tryne feil, så om den viser 83celcius så er det veldig stor sjanse for at den faktisk er alt for varm. Om CPUen er stabil eller ikke trenger ikke bety noe - for nye CPUer vil automatisk klokke ned og redusere ytelsen om varmen blir for mye. resulatet av en feilmontert kjøler kan derfor bli veldig lav ytelse i stedet for ustabilitet nødvendigvis - i værste tilfelle vil den slå seg av om den blir farlig varm og den nærmer seg nivåer der permanent skade kan oppstå. -Stigma Ja den har skrudd seg av et par ganger når jeg har prøvd å game! Tenkte egentlig bare å kjøpe en ny vifte ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595687 ) og montere på riktig måte. Håper det ikke har skjedd noe skade på prosessor da, for det har jeg ikke penger til en ny en atm Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 litt dyr da ? kan jo f.eks vurdere http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609181 og spare 300kr ,er uansett mye bedre en stock. men du sier heller lite om hva slags cpu / hk / socket type du bruker og da så vanskelig å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå