Gå til innhold

Playstation 3, kan bli ett stort problem! max uflaks? eller en mulig redning?

amauz100

Anbefalte innlegg

Heisann, navnet mitt er Marius. Dette er første gang jeg skriver noe på diskusjon,jeg føler meg ganske nybegynner :p

Det som er hele saken i dette innlegget, er problemet med min ps3. Den 8. oktober 2007 kjøpte jeg en splitter ny 60 gb ps3 hos Free Record Shop. Til sammen kostet den pakken 6499,90 norske kroner. Nå for en dag siden, 29. september 2010, altså 2 år og 353 dager senere blir min deilige playstation 3 rammet av yellow line of death (YLOD).

Det som skjer:

Når jeg skrur på ps3 en, lyser den såvidt grønt, så begynner den å lyse gult i et øyenkast, til slutt begynner den å blinke rødt i evigheter. Den skrur seg ikke på uansett hva.

Hvordan det hele startet:

Jeg er litt usikker på hvordan det hele skjedde, men jeg drev å spilte FFXIII (final fantasy XII), så skrudde jeg av spillet, tok ut blu - rayen, og plutselig skrudde ps3-en min seg av. etter dette har den aldri blitt skrudd på igjen.

Jeg vet ikke hva jeg ska gjøre nå. jeg skal visstnokk ha en reklamasjonsrett på 5 år, jeg vet ikke hvordan det er med garantien, men det største problemet er hvor jeg kjøpte produktet.

Jeg kjøpte tross alt produktet hos free record shop, som nå har blitt kjøpt opp av gamestop.

Så jeg lurer egentlig på hva jeg skal gjøre videre nå, for å få nytet mere gaming i framtiden. Jeg setter virkelig pris på vilken som helst hjelp :thumbup:

Si gjerne ifra hvis dere trenger mer detaljert informasjon om denne saken, jeg sier med glede alt dere trenger å vite hvis dere har lyst til å hjelpe meg.

(Jeg kjøpte meg en splitter ny 32 tommer tv fra sony for litt siden, og jeg har forhåndsbestilt fallout: new vegas collectors edition på ps3 + at jeg har et sorround anlegg som er ubrukelig uten ps3-ens deilige blu-ray player. Så der ser dere hvor viktig playstationen er viktig. Den er som hjertet i en menneskekropp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut harddisken å formater den i en pc, evt prøv å sett inn en annen hvis du ikke vil miste savegames.

Min PS3 oppførte seg noe liknende og da var det harddisken som var blitt klikk, formaterte den så funka alt igjen, men mistet alle savegames selvfølgelig.

Du har jo uansett 5 års reklamasjon, ta kontakt med Nordisk Film direkte så kan sikkert de hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke undersøkt med Gamestop, de er åpenbart inhabile i denne saken. Undersøk lovverket eller hør med forbrukerrådet. Der finner du det sanne svaret.

Om du har reklamasjonsrett hos Gamestop, så må du nok regne med å måtte vise en kvittering.

As a rule, company buyout would include shouldering responsibility/warranty claims from the customers. So I'd say your first stop should be at Gamestop.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at du har 5 års reklamasjonsrett, så skulle ikke være noe problem å få den reparert hvis du finner noen som vil reparere den. Jeg har selv en 60GB som ble kjøpt ved launch og som fikk samme feil som deg for noen måneder siden. (YLOD) Dette er den mest vanlige feilen og skyldes at prosessoren blir overopphetet. Det finnes en masse YouTube videor som viser hvordan du kan fixe dette selv men det krever at du åpner maskinen og at du dermed mister garantien.

Jeg anbefaler at du først tar kontakt med din lokale Gamestop butikk, den som ovetok etter freerecordshop, og reklamerer. Du har KRAV på 5 års reklamasjonsrett på denne type feil.

Hvis du ikke gidder å krangle, så kan du jo prøve å reparere den selv. Det eneste du trenger er en stø hånd, varmepistol og kjølepasta.

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ville kontaktet Sony's offisielle importør da det er de som har ansvaret for reklamasjon , IKKE forhandlerene, altså såklart forhandler skal ordne for deg med reklamasjon og garantisaker men når den ikke eksisterer ser jeg ikke noe problem å gå direkte til importør !

Gjorde det samme selv med et kamera fra Canon, da butikken jeg handlet dette i ble lagt ned. Undersøkte saken føre jeg forhørte meg med importør og fant ut at det var de som hadde ansvaret. For all del ikke kjøp deg ny ps3 og sitt igjen med det sure eplet, dette ordner seg, ring Sony Norge !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...