s1gnal Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Meg og samboer vil gjerne ha noen tips til hva sprøe ting som går an å finne på i fritiden vår. Gjerne litt utenfor de vanlige hobbyene folk ofte bedriver tiden med på fritiden. Vi gjør om omtrent alle de vanlige fritidssysslene som å lage mat, gå på kino, gå turer, spille dataspill, lese i bøker, kose med dyrene våre osv :) Nå ønsker vi desperat tips til supplement og boost i hverdagen. Gjerne noe spennende, og gjerne noe litt på kanten av hva som er "vanlig" .. Dere kan kanskje fortelle hvordan man kan fylle A4 livet med noen spennende opplevelser? Det er jo ingen fasit. Alle sprøe ideer er velkommen! Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hvor gamle er dere? En ting som jeg holder på med, og ikke er så veldig vanlig er "undergrunnsporten" parkour. Handler rett og slett om å bruke kroppen din som eneste middel i å komme seg fortest og mest effektivt mulig fra et sted til et annet (A til B). Kan være så enkelt som at A er på en side av et gjerde, og B er på den andre siden, så bruke kroppen til å utvikle teknikker som får deg raskt over/under gjerdet. Er masse videoer av dette på youtube (kan vel bare nevne med engang at søsterstilen til parkour, freerunning, er veldig lett forblandet med parkour, men det handler ikke om bare å komme seg raskest, men også stiligst - altså med saltoer og spins og sånn der. Dette er bare et forslag da altså, men siden du leita etter noe "ekstraordinært" så er det jo noe å tenke på x). Er en liten gruppe med utdøvere i fleste byer. Du kan jo gå inn på www.parkour.no som da er det vesle forumet for parkour-Norge der vi planlegger treff og diskuterer parkour/freerunning generelt Det koster heller ingenting, krever ingenting og så lenge du setter egne grenser og trener trygt er den så godt som Ingen risiko-sport. (Må vel regne med Noen blåmerker/skrubbsår - men det må man vel i de fleste aktiviteter? ) Endret 30. september 2010 av Nakmus Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Hvor gamle er dere? En ting som jeg holder på med, og ikke er så veldig vanlig er "undergrunnsporten" parkour. Handler rett og slett om å bruke kroppen din som eneste middel i å komme seg fortest og mest effektivt mulig fra et sted til et annet (A til B). Kan være så enkelt som at A er på en side av et gjerde, og B er på den andre siden, så bruke kroppen til å utvikle teknikker som får deg raskt over/under gjerdet. Er masse videoer av dette på youtube (kan vel bare nevne med engang at søsterstilen til parkour, freerunning, er veldig lett forblandet med parkour, men det handler ikke om bare å komme seg raskest, men også stiligst - altså med saltoer og spins og sånn der. Dette er bare et forslag da altså, men siden du leita etter noe "ekstraordinært" så er det jo noe å tenke på x). Er en liten gruppe med utdøvere i fleste byer. Du kan jo gå inn på www.parkour.no som da er det vesle forumet for parkour-Norge der vi planlegger treff og diskuterer parkour/freerunning generelt Det koster heller ingenting, krever ingenting og så lenge du setter egne grenser og trener trygt er den så godt som Ingen risiko-sport. (Må vel regne med Noen blåmerker/skrubbsår - men det må man vel i de fleste aktiviteter? ) Vi er nærmere 30 år, så forholdsvis unge ennå. Ja, har lurt på om freerunning og parkour er noe jeg kunne satset på. Har sett videoer på youtube også. Virker spennende og utfordrende, gir en fin dynamisk kroppsbeherskelse Men desverre blir dette en for brutal sport for at min samboer vil kunne være med på det. Helt klart noe jeg kunne drevet med på egenhånd, men ikke noe vi kan gjøre sammen. Lenke til kommentar
ZtriCk-T Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) hva med akvarium? fisketurer? kayaking? blogge sammen? kanskje noen instrumenter? synge? ... eller game WoW? Endret 2. oktober 2010 av ZtriCk-T Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Turer i skog og mark? Gikk opp i heia i tenåra og så fant jeg ikke stien da jeg skulle ned igjen. Terrenget var fullt av 'heller' opp til flere meter høye men i stedet for å tråkle meg ned fra hylle til hylle så hoppet jeg ut, tok tak i en ungbjørk og svingte meg ned til neste nivå, omvendt stavsprang om du vil. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 hva med akvarium? fisketurer? kayaking? blogge sammen? kanskje noen instrumenter? synge? ... eller game WoW? Beklager litt sent svar, men trodde tråden var død ))) Akvarium har vi vært på et par ganger. Men kan jo tages opp igjen enda engang Fisketurer hadde vært fantastisk, men vi har ikke båt. Må nok da stå med land, noe som ikke er fullt så gøy Blogging, ja. Fint! nå, hva kan jeg blogge om, thats the question :D Takk for tipset Det er vel bare jeg som lager musikk av oss 2, så dette driver jeg med. Ja, kanskje hun vil synge. Men hun er skeptisk til sin egen sang stemme. Synes den er vakker jeg da WoW har vi spillt noen år, og har tatt en midlertidig pause fra. Viste henne online poker i går, det var kjempegøy for begge. Ja, fritidsproblemer Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Turer i skog og mark? Gikk opp i heia i tenåra og så fant jeg ikke stien da jeg skulle ned igjen. Terrenget var fullt av 'heller' opp til flere meter høye men i stedet for å tråkle meg ned fra hylle til hylle så hoppet jeg ut, tok tak i en ungbjørk og svingte meg ned til neste nivå, omvendt stavsprang om du vil. LoL Men dette virker ikke helt trygt da Sikkert utrolig gøy, men for oss ville det bare vært en måte å prøve å overbevise oss selv om at vi hadde noe å gjøre på utenfor døren Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hva med klatring? Kjøp dere ski/snowboard og dra en tur i bakken når snøen kommer. Benytt dere av tilbudene nå, kjøp dere en mountainbike hver og dra ut i skauen. Mange fine stier rundt Oslo, hvis det er der dere bor. Dere kan også begynne med airsoft, www.airsoftguns.info. Meld dere på dykkekurs og ta PADI open water. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Eg synest det å lage potetkanon, og skyte ting til pinneved er skikkeleg stas Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 kampsport! brasiliansk ju jitsu f.eks. hver gang jeg øver på dama ender det med noe seksuelt.. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Turer i skog og mark? Gikk opp i heia i tenåra og så fant jeg ikke stien da jeg skulle ned igjen. Terrenget var fullt av 'heller' opp til flere meter høye men i stedet for å tråkle meg ned fra hylle til hylle så hoppet jeg ut, tok tak i en ungbjørk og svingte meg ned til neste nivå, omvendt stavsprang om du vil. LoL Men dette virker ikke helt trygt da Sikkert utrolig gøy, men for oss ville det bare vært en måte å prøve å overbevise oss selv om at vi hadde noe å gjøre på utenfor døren Det var sykt morsomt. Hvert 'sprang' var kanskje 2-4 meter. Jeg opplevde det ikke som farlig den gangen men hvis jeg hadde mistet taket i en stamme og stuet ankelen i fallet kunne det jo blitt ubehaglig. Så lenge dere er fler om det og har mobil så er det jo grei skuring å skaffe hjelp hvis uhellet er ute. Jeg kan tenke meg at det største problemet er å spore opp et sted å drive med det men da får man jo en fin tur utav det mens man leter. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Graffiti er en ekstremt fin ting å utfylle fritiden sin på. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Dere kan jo prøve paintball, bueskyting eller go-kart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå