gerrardo Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg er nå på min første deff, problemet er at jeg er snart tom for proteinpulver, og det nye er ikke her før om en uke. Kan jeg erstatte pulveret med råe egg nedi et glass juice eller noe? Og hvor mye g protein er det i ett egg? Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Jeg pleier å ta 45g pulver x 4 dagen.. Om 3 eggehviter + juice er en.. Hvor mange kan jeg ta om dagen uten at det blir overdrevent? : ) Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 har også hørt noe om at kroppen ikke atr opp proteinene like godt når egget er rått.. pga et stoff i det ellernoe.. Stemmer dette? Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Proteiner er proteiner, spis kylling, tunfisk, biff eller hva du enn har lyst på. 100g kylling har ca. 30g proteiner. Husk å spise varmebehandlede(!) egg, fordi som du sier kroppen tar ikke opp proteiner i rå egg, dessuten kan det være farlig (salmonella etc.). Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 ah Jeg som så en løsning i de rå eggene da! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Er vel bare å starte dagen med å koke noen egg, så kan du ha dem med deg på skole\jobb seinere pådagen,og bare spise de kalde. Vil anta smaken blir en del bedre også. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg pleier ofte å koke opp 8-10 egg om gangen så har jeg litt =) Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) du får i deg bare 50% av proteinet hvis du spiser det rått, så du må spise 2 egg for og få i deg like mye proteiner som om du hadde fått kokt det. "Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene" Ved inntak av rå eggehvite over en lengre periode, kan føre til mangelsykdommer! dessuten smaker det dritt av råe egg, mye bedre og steke/koke de! har ialefall jeg lest. Endret 9. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er helt riktig som det nevnes her, rå egg tas mye dårligere opp i kroppen enn kokte. Heldigvis er det helt trygt å spise rå egg i Norge, men det er jo usannsynlig ekkelt, da Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hopp for all del ikke over eggeplommen. Ligger mye snadder der. Blant annet en del protein. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hopp for all del ikke over eggeplommen. Ligger mye snadder der. Blant annet en del protein. alt det hvite i egget er protein, og eggeplomma er cabs og fett. men uasnett mye næring spis alt! Endret 16. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det der er bare svada. Det er like mye, om ikke mer, protein i eggeplommen. Og eggehvitten består ikke KUN av proteiner. Det er faktisk bare en åttendel av eggehvitten som er protein. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) det du skriver er bullshit. Eggehvite er den beste kilden til protein. Masse protein, lite karbohydrater, null kolesterol og uten fett. også eggeplommen inneholder mye fett. dessuten er proteinene i eggehviten av høy kvalitet. Men - Plommen har både høyere energi- og næringsinnhold enn hviten. så spis hele egget! Endret 16. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Vi er hvertfall enige med at en skal spise egget, selv om du tar feil angående proteininnholdet i hvitte kontra plomme. http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_yolk#Composition_of_chicken_egg_yolk http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_white#Composition Du kan jo sammenligne det selv. Det er aldeles ingen fordeler mellom å spise kun eggehvitte fremfor hele egget. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 ja vi er enige om at hele egget skal bli spist opp, men du tar litt feil med egget. her står det mye om egg og her der står det litt om egget Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 I den første linken står det jo ingenting om påstanden din om at eggeplommen har mindre protein enn eggehvitten. I den andre står det kun at eggehvitten er "best" fordi det er minst karbohydrater, kolestrohol, o.l. Det står ikke at det er MER proteiner. Bare at det mener det er en bedre kilde. Som blir helt subjektivt, da jeg mener at en heller burde spise eggeplomme fremfor eggehvitte. Men selvfølgelig, har du et egg spiser du alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå