Barcode Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei! Skal kjøpe ny stasjonær til min far. Skal ikke brukes til spilling eller tung videoredigering, men selvfølgelig viktig at den er rask og responsiv og kan takle relativt tunge oppgaver. Har skjerm fra før. Fordel at det er mulighet for å bytte ut komponeneter ved senere behov. Har sett litt på denne: Min lenke Ser denne grei ut? Bedre kjøp i denne prisklassen? Den har ikke usb 3.0 som kanskje er greit å ha når man først kjøper pc nå? Er firekjerners prosessor nødvendig hvis man ikke skal spille eller drifte spesielt krevende program? Håper på tilbakemelding, med vennlig hilsen Bjørnar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 USB3 er enda ikke mainstream, og det ser ute til at det vil ta et par år før det er det. Den du har linket til virker som en stor HTPC eller lignende, er ikke sikker på om du burde gå der. Kanskje vurdere en SSD sammen med budsjett-bygget på komplett til 4000? Budsjett komplett En SSD vil jo gjøre maskinen langt mer responsiv enn med vanlig HDD, virker heller ikke som det er behov for store mengder lagring, så 40 eller 60 Gb vil holde i massevis Lenke til kommentar
Barcode Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Hei! Tror faktisk jeg går for budsjettpakka som du foreslår, virker som man får mye for pengene. Avventer SSD til jeg får testet denne. Takk så mye for hjelpen:-) Mvh Bjørnar Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei! Tror faktisk jeg går for budsjettpakka som du foreslår, virker som man får mye for pengene. Avventer SSD til jeg får testet denne. Takk så mye for hjelpen:-) Mvh Bjørnar Husk operativsystem , det blir litt leit om du skal starte pc-en også... Neida.... Lenke til kommentar
Barcode Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Hehe skal ikke glemme operativsystem nei. Vil forresten denne pc'en være et vel så bra kjøp som komplett sin budsjett-pc med tanke på at den inkluderer Win 7 ? Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hehe skal ikke glemme operativsystem nei. Vil forresten denne pc'en være et vel så bra kjøp som komplett sin budsjett-pc med tanke på at den inkluderer Win 7 ? Den kan nok ikke måle seg nei..... Spørs som sagt hva du skal bruke den til : Nesten helt lik prosessor.... Ok her er en liste: Leftdal-----------------------------------------Komplett------------------------------Poeng AMD Athlon II X2(220)(2,8ghz)-----AMD Athlon II X2(250)(3,0ghz)----1 poeng til komplett NVIDIA GeForce G210 (512mb)------- XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5----1 poeng til komplett 4 GB RAM , 1333MHz (DDR3) ------- 4GB RAM , 1333Mhz (DDR3)--------Same shit på begge 750 GB Harddisk (7200)-------------- 500 GB Harddisk (7200) -------1 Poeng til Lefdal Kortleser------------------------------------------ Nei--------------------- 1 poeng til Lefdal Windows 7 Home Premium.-------------------Ingen OS -------------- 1 poeng til Lefdal Komplett sin utgave er nok for de som vil bygge selv.... I dette tilfelle er det helt opp til deg ,hva du setter pris på. Men skal du spille er Komplettpcen bedre! Skal du lagre masse bilder og overføre filmer til pcen osv hadde jeg valgt Lefdal. OS koster jo 1 lapp til btw Endret 30. september 2010 av Mocten Lenke til kommentar
Barcode Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Suverent, hjertelig takk for hjelpen. Valget falt på komplett pc`en:-) Mvh, Bjørnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå