Lange Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Gmod ligner kanskje på creative minecraft, men survival minecraft er noe helt annet enn gmod. Lenke til kommentar
lul Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Kan man spille single player, eller blir det bare kjedelig da? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg spilte bare singleplayer først. Men nå funker multiplayer såpass bra at jeg foretrekker det. Lenke til kommentar
Error Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Vil anbefale alle å se denne: En bruker på gamer.no (Vareide, vet ikke om han har vært innom her også)lagde den, og jeg synes at den viser frem minecraft på en veldig god måte. Endret 30. september 2010 av SirCirdan Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 sinnsykt tregt? .... fullfør setningene dine ellers må vi andre fylle inn det blanke. <snippet vekk masse bullshit> Å sammenligne Minecraft og Gmod blir som å sammenligne CS og CoD. Mao; du er dum hvis du prøver. Lenke til kommentar
SirTerning Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Nei huff, hadde vært godt å tjent så mye på 1 dag. Sikkert ett bra spill, skal se om jeg får tid å se på det seinar Lenke til kommentar
Weir Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 [...] og når folk spør klarer jeg ikke forklare hva som er så gøy. Det bare er gøy. Da er vi to Lenke til kommentar
norgi Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) dette spillet er farlig ^^. Har spilt det første to nattene til klokka 5 uten å har fått det med meg ^^, man bli så hypa på å bygge en nice mine og hus og farm og ja alt som trailer sa. Jx sin let's play minecraft serie er vel også noe å se på, selv om han er total noob i begynnelse. det er egentlig det som er artig med de videoene. Å det bli sikkert veldig bra når han notch for en studio og flere folk å jobbe med. Noe som jeg hadde ønsket meg er en option for å sette texturene et paar hakk høyere. det er greit med lave texturer siden det er så mye av dem, men siden min PC kan litt mer så hadde det vært nice. på andre siden er jo de texturene litt av sjarmen til minecraft. passe liksom perfekt til blockene. Endret 4. oktober 2010 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Én ting skal spillet ihvertfall ha, og det er hinsides ressursbruk. Etter noen timers spilling er det oppe i 899 MB RAM og stabilt mellom 35-45% CPU-last. Hos meg er spillet oppe i 272 MB på menyen, så 400 MB når jeg går inn på et brett. Det ser ut som spillet bruker opptil en viss grense i området 800-900 MB og så ikke frigjør noe før dette er fullt. Greitt nok det er laget i java med lwjgl, men så ekstremt forbruk er totalt unødvendig. Det skulle ikke vært noe problem å kode et tilsvarende optimalisert spill i C/C++ med minneforbruk under 100 MB, og i java burde under 300 MB vært relativt enkelt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jøss! Det hadde jeg ikke forestilt meg efikkan. Nedlastingsfila ligger på drøyt 0,2 MB og da er det ganske utrolig at de klarer å få minnebruken opp i 4000 ganger så mye. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jøss! Det hadde jeg ikke forestilt meg efikkan. Nedlastingsfila ligger på drøyt 0,2 MB og da er det ganske utrolig at de klarer å få minnebruken opp i 4000 ganger så mye. Den lille Jar-filen er bare en fil som forteller hvor resten skal lastes ned. Ved første oppstart og oppdateringer laster den ned omtrent 32 MB (legges i /home/brukernavn/.minecraft under GNU/Linux), omtrent 2,8 MB av dette er lwjgl-biblioteket inkludert native .so-filer. Selve minecraft-pakken er 876,1 KB hos meg. De resterende 28 MB er i hovedsak lydfiler og musikk. Men likevel så er det helt ufattelig at Minecraft skal bruke såpass mye minne, spesielt med tanke på at selve brettene tar bare noen få MB. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Å sammenligne Minecraft og Gmod blir som å sammenligne CS og CoD. Mao; du er dum hvis du prøver. Begge er sandbox spill, så de kan absolutt sammenlignes. Liker du Gmod liker du sikkert og minecraft. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Nå er vel forsåvidt GTA et sandbox spill og, men jeg ville ikke sammenlignet de fordet. Gmod og Minecraft er veldig ulike, og burde ikke sammenlignes. Du har bygging til felles, kommer ikke på noe mer som er likt ved de to. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det du gjør i Gmod er å lage det du vil og utfolde din kreativitet, akkurat det samme gjør du i Minecraft. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 De to spillene er så forskjellige at selv om "målet" er det samme blir det bare helt idiotisk å sammenligne. "Hva skal man med CoD når man har CS? Begge handler jo om å drepe." Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jøss! Det hadde jeg ikke forestilt meg efikkan. Nedlastingsfila ligger på drøyt 0,2 MB og da er det ganske utrolig at de klarer å få minnebruken opp i 4000 ganger så mye. Den lille Jar-filen er bare en fil som forteller hvor resten skal lastes ned. Ved første oppstart og oppdateringer laster den ned omtrent 32 MB (legges i /home/brukernavn/.minecraft under GNU/Linux), omtrent 2,8 MB av dette er lwjgl-biblioteket inkludert native .so-filer. Selve minecraft-pakken er 876,1 KB hos meg. De resterende 28 MB er i hovedsak lydfiler og musikk. Men likevel så er det helt ufattelig at Minecraft skal bruke såpass mye minne, spesielt med tanke på at selve brettene tar bare noen få MB. nuvel, det kommer an på hvor mye du har utforsket. Jeg har et brett på 100 MB, men vet om servere med brett på mye mer enn det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jøss! Det hadde jeg ikke forestilt meg efikkan. Nedlastingsfila ligger på drøyt 0,2 MB og da er det ganske utrolig at de klarer å få minnebruken opp i 4000 ganger så mye. Den lille Jar-filen er bare en fil som forteller hvor resten skal lastes ned. Ved første oppstart og oppdateringer laster den ned omtrent 32 MB (legges i /home/brukernavn/.minecraft under GNU/Linux), omtrent 2,8 MB av dette er lwjgl-biblioteket inkludert native .so-filer. Selve minecraft-pakken er 876,1 KB hos meg. De resterende 28 MB er i hovedsak lydfiler og musikk. Men likevel så er det helt ufattelig at Minecraft skal bruke såpass mye minne, spesielt med tanke på at selve brettene tar bare noen få MB. nuvel, det kommer an på hvor mye du har utforsket. Jeg har et brett på 100 MB, men vet om servere med brett på mye mer enn det. Mitt brett tar omkring 20 MB, men det tar over 800 MB minne, det er det som er poenget mitt Lenke til kommentar
norgi Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) jeg har av og til problemer at spille lage, og lagge musikken min. Det er ekstremt irreterenes og rart. problemet er ihvertfall ikke ytelsen på Pcen. Har CPU bruk på ca 20% per kjerne. Temperaturan er også normale. har hatt det problemet før med andre spill, noen gang ved enkel surfing .PCen ganske ryddig, og clean. Ingen trojaner eller slikt heller. Alle minne modulene funke og jeg bruke ved minecraft spilling (+winamp,msn etc) ca 2GB i alt. har ingen forklaring på lagginga enda, kankje noe her veit om en løsning? Endret 9. oktober 2010 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg