Gå til innhold

Hva er verdens kjedeligste reisemål?

robertaas

42 stemmer

1. 1. Hva er ifølge deg verdens kjedeligste reisemål?

• Finnes ingen kjedelige reisemål, bare fantasiløse turister.
      15
    • Kjenner til et par kjedelige steder som jeg ville unngått
      19
    • Her hvor jeg bor. Alle steder ville vært mere spennende å reise til.
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mine øyne finnes det ikke kjedelige reisemål bare fantasiløse turister. Å si at syden er kjedelig blir for meg litt meningsløst. Da virker det ikke som man egentlig har prøvd, for det handler veldig mye om hva man gjør det til selv. Syden kan være skikkelig bra det, bare det å leie en bil og reise rundt kan gjøre susen. Selv har jeg vært i "syden" flerfoldelige ganger og reiser gjerne tilbake. Men jeg er heller ikke en som forventer at det skal skje noe hele tiden heller, ikke er det noe behov jeg har. Samtidig kan jeg godt finne på å reise rundt og se på steder ikke alle besøker når de er på sydentur. Det trenger overhodet ikke å være kjedelig. Og jeg drikker engang, så er det noe jeg hater så er det ihvertfall fulle skandinavere som ikke vet å oppføre seg. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Mye kjedelig i Norge, ikke bare fordi infrastrukturen er dårlig, men fordi det er lite å se og lite å gjøre. Greit nok, naturen er fantastisk, men byer og tettsteder er små og kjedelige. Nasjonalgalleriet og andre gallerier, samt operaen i Bjørvika og museer er dog verdt å få med seg.

Jeg drar heller på ferie til Sunny Beach enn Oslo/Bergen/Stavanger/Tromsø/Kristiansand osv.

For meg virker Svalbard som det kjedligste stedet å reise til.

Du er en naturhater av rang med andre ordd. Fjordene våre på Vestlandet er flere ganger blitt kåret til et av verdens flotteste reisemål. Svalbard er og helt utrolig flott. Hadde forøvrig selv en fantastisk tur med Hurtigruten i år fra Kirkenes til Bergen flottere reise for du ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Norge er ikke tilrettelagt for turister. Landet er dyrt og infrastrukturen horribel (f.eks buss og tog fungerer jo ikke, og en lokalbillett med NSB vil ruinere enhver turist). I tillegg er nordmenn ikke veldg imøtekommende og utadvendte...

Infrastrukturen i norge er langt bedre enn veldig mange fattigere land.(og langt dårligere enn mange fattigere land) men vi er langt i fra værst.

Lenke til kommentar

Polen har mye å se for historieinteresserte. Du finner alt fra digre middelalderborger som Malbork til Auschwitz.

De typiske sydenlandene har fantastisk mye interessant. Steder som Spania, Hellas og Tyrkia bugner jo av historiske minnesmerker, i tillegg det sedvanlige strandlivet og festingen. Det er kun kjedelig hvis man ikke beveger seg utenfor turistreservatet.

Er Svalbard kjedelig? Det er jo det nærmeste en vanlig person kan komme å oppleve nordpolens flora og fauna. Fantastisk landskap og spennende dyr.

Norge er generelt interessant hvis man først og fremst er interessert i natur og landskap. Å dra til Norge for å se historiske minnesmerker eller feste gir liten mening, da det er heller lite av førstnevnte og sistnevnte er altfor dyrt for vanlige turister, selv fra i-land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...