Gå til innhold

Hva er verdens kjedeligste reisemål?

robertaas

42 stemmer

1. 1. Hva er ifølge deg verdens kjedeligste reisemål?

• Finnes ingen kjedelige reisemål, bare fantasiløse turister.
      15
    • Kjenner til et par kjedelige steder som jeg ville unngått
      19
    • Her hvor jeg bor. Alle steder ville vært mere spennende å reise til.
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye kjedelig i Norge, ikke bare fordi infrastrukturen er dårlig, men fordi det er lite å se og lite å gjøre. Greit nok, naturen er fantastisk, men byer og tettsteder er små og kjedelige. Nasjonalgalleriet og andre gallerier, samt operaen i Bjørvika og museer er dog verdt å få med seg.

Jeg drar heller på ferie til Sunny Beach enn Oslo/Bergen/Stavanger/Tromsø/Kristiansand osv.

For meg virker Svalbard som det kjedligste stedet å reise til.

Lenke til kommentar
Norge er ikke tilrettelagt for turister. Landet er dyrt og infrastrukturen horribel (f.eks buss og tog fungerer jo ikke, og en lokalbillett med NSB vil ruinere enhver turist).
Etterslepet på vedlikehold for jernbanen er så stort at nå er ganske mange steder hvor over 50 år gamle jernbanesviller rett og slett holder på å gå i oppløsning. Det har allerede vært avsporinger grunnet dette, men uten store personskader. Man må regne med at det kommer større ulykker fremover grunnet dette.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1465403.ece

Lenke til kommentar

Det som på folkemunne kalles "Syden". Finnere ikke noe kjedeligere reisemål enn det. Om man reiser til Hellas, Spania eller Tyrkia spiller forsåvidt ingen rolle, man får den samme pakken uansett. Skandinavere, tyskere og briter fulle som øsekar sjanglende fra det ene utestedet til det neste og hummerrøde fleskeberg som fyller samtilige strendene og turist sights som kanskje en gang i tiden hadde et snev av kultur og historie å vise til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje et par byer i Sibir også.

Sibir kan være artig nok, det. Ikke noe sted å bli i all evighet, kanskje – like fullt morsomt å ha besøkt. Et kjerneeksempel er kanskje Listvyanka ved breddene til Baikal-innsjøen; etter to snaue timer på stedet (inkludert lunch!) visste vi knapt hvor vi skulle gjøre av oss, men jeg ville ikke vært besøket foruten.

4723016052_b0b9d14d5c.jpg

Random togstasjon i Sibir.

4723318349_4634abe353.jpg

Lenin, Irkutsk.

Også uenig i at forstadsområder er uinteressant gitt at man klarer å komme litt under huden på de; det er knapt noe sted å gå rundt med kamera og være tradisjonell turist, men å virkelig oppleve hvordan folk lever synes nå jeg er artig nok. Fordrer selvsagt at man enten gjør hjemmeleksene skikkelig eller kjenner noen i utgangspunktet.

Restaurantmenyer på norsk i utlandet har jeg hørt forekommer på enkelte erketypiske sydensteder, det kan jeg se for meg som en relativt begredelig ferieform; omtrent like fristende som Harald Heide Steen Jrs "Drømmedag med sivilforsvaret". Jeg har forsøkt meg på pakkeferie på Mallorca én gang for mange år siden (under sterkt press), sjeldent lite inspirerende reiseform.

Edit: Ser ved nærmere ettertanke at tråden ber om reisemål, ikke reiseform – da endrer det seg jo fort litt. Det er jo et og annet brukende å finne på også på en del pakketurdestinasjoner, om man bare har vett til å legge opp turen på en litt annen måte enn det ordinære. Å ligge på en strand i Cornwall er grunnleggende nokså kjedelig, men det er mange fine turomåder der og en rekke gode puber. Guilin i Kina er en kjent turistby, gjennomkommersialisert og stygg som juling – men du er innenfor dagsturrekkevidde av noen fantastiske områder. Detroid skal være et trist skue, men forfall er jo fascinerende. Osv.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

... og NY-kaoset, SF-radisser, Yosemite, Washington-monumentalisme, redwood-trær, Walden-innsjøen (noen klarere tegn på forsøk på å koke amerikansk kultur ned til én stereotyp er dømt til å feile?), borgerkrigsslagmarker, relikvier etter borgerrettsforkjempernes kamp ...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det kjedeligste reisemålet jeg kan komme på i farten er storbyer, jeg har overhodet ingen interesse av å komme meg til en storby. Det jeg ser på som en ferie er å komme meg så langt bort fra folk som mulig, jeg tror jeg glatt hadde kost meg i veldig små landsbyer og ødemark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...