Lachrymol Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hei, Fikk mitt nye skjermkort i går, en MSI GTX 460 Cyclone 768 (gikk for den siden den var stillere enn 1Gb versjonen, og de fleste tester mente det var bedre bruk av pengene). Gikk bevisst for et litt stille kort, da det gamle bråkte fælt (trodde jeg, det egentlige problemet viste seg å være en 80mm chassivifte som skapte det meste av støyen) Anyway, da alt var oppe og gikk, ble jeg litt forbauset over at spill tilsynelatende gikk litt mer hakkete? Jeg antar at 3870 var i et mere hi-end sjikt da det kom i sin tid, men jeg hadde da trodd at et bra mid-range kort i dag ville yte bedre enn et mange år eldre hi-end kort? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Har du installert nyeste drivere fra nVidia og avinstallert ATI driverne? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 3870 kortet med DDR3 minne var et veldig bra kort når det kom, men GTX460 utklasser det fler ganger. Tror nok det er drivere eller innstillinger som gjør det. Hva slags oppsett har du HK, Prosessor o.l. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 3870 kortet med DDR3 minne var et veldig bra kort når det kom, men GTX460 utklasser det fler ganger. Tror nok det er drivere eller innstillinger som gjør det. Hva slags oppsett har du HK, Prosessor o.l. MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710 AMD Athlon II X3 435 Dual Core, 2.9Ghz, AM3, 1,5MB, 95W, Boxed Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Skal ikke være noe problem der. Avinnstallerte du driverene til 3870 kortet før du nappet det ut? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Har selv opplevd et lite helvete med å bytte fra Nvidia til ATI, og det er 100% pga drivere. Avinstaller ATI driverne, og Nvidia driverne først i kontrollpanelet. Installer "Driver Sweeper" http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ Use the official uninstaller(s) of the driver(s) you want to uninstall. Reboot your PC in Safe Mode. Run Driver Sweeper and select what to clean. Analyse lists all the entries possible to remove, cleaning removes the entries selected. More drivers can be selected for the same cleaning process. Fjern alt av ATI og Nvidia, og så legger du inn nyeste drivere fra nvidia.com Lenke til kommentar
lperik Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ta deg bryet med å formater/reinstall win etter hardware-bytte du, så får du nok fart på sakene. Høres ut som det er på sin plass her uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå