Aleks Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Heisann. Fant ingen lignende tråd om denne sjangeren. Er ganske ny i den selv. Har begynt å høre på B. B. King og finner mye av det bra. Liker den litt mer fengende formen for blues for eksempel Why I sing the blues. Om dette blir en aktiv tråd så kan jeg oppdatere denne posten litt og skrive inn forslag dere kommer med enten det er artister eller sanger. Jeg er åpen for å høre på det meste. Håper det finnes flere blues interesserte her på forumet. Forslag til artister. Aleks: B. B. King Thommesen: Blind Willie Mc'tell Blind Willie Johnson Reverend Gary Davis Leadbelly Basusjernet: Tampa Red Little Walter Sonny Terry Papa John Creach Sonny Boy Williamson The Paul Butterfield Blues Band Jimmy Reed Robert Johnson Mississippi John JB Lenoir Jason Ricci and the New Bloods Lightin' Hopkins John Lee Hooker Muddy Waters James Cotton Junior Wells Spotifylister: Heavy Sandwich http://open.spotify.com/user/jaaan123/playlist/7H30O7Iz1mlv79JMXRQRCF Basusjernet http://open.spotify.com/user/pesja/playlist/4fDfhjsBdhimbosCttUKXC Endret 23. oktober 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Petter Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Godt tiltak aleks! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Godt tiltak Aleks! Yes! Signaturen din minner meg også om at filmen Blues Brothers er absolutt å anbefale i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Blues ja, hører en god del på blind willie mc'tell, blind willie johnson, reverend gary davis, leadbelly osv. Det skal helst være gammel blues for min del. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Lager en liste over forslag som kommer inn i 1. posten jeg. Skal prøve ut de du sier. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Mine absolutte favoritter er: Tampa Red Little Walter Sonny Terry Andre artister som jeg varmt kan anbefale: Papa John Creach Sonny Boy Williamson The Paul Butterfield Blues Band Jimmy Reed Robert Johnson Mississippi John JB Lenoir Jason Ricci and the New Bloods Lightin' Hopkins John Lee Hooker Muddy Waters James Cotton Junior Wells Dette er artistene jeg har tatt meg tid til å høre skikkelig på, og de har alle imponert meg veldig. Blues er en fantastisk sjanger! Endret 30. september 2010 av Basusjernet Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Konge! Jeg har tydeligvis veldig mye å sette meg inn i Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Sjekk ut disse Dette er gode CDer å starte med Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 John Lee Hooker e kungen! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Vet ikke om han er akkurat blues, men Stevie Ray Vaughn er en artist jeg liker svært godt som spiller blues-inspirert rock. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Så, har dere en spotify liste med litt god blues? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Dele Spotifylister virket som en god ide! Selv har jeg bare en liste med et par sanger med BB King. Er interessert i å høre hva andre har. Lenke til kommentar
Heavy Sandwich Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Spotifylister ja. Har en som jeg har subsriba på her. Ikke så mye, men bedre enn ingenting! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Sjekk ut Joe Bonamassa. Kommer til Bergen til våren. http://www.youtube.com/watch?v=0J3FRPDgxVU Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kasta sammen en liste nå. Alt fra Robert Johnson til Jason Ricci tilfeldig sortert. http://open.spotify.com/user/pesja/playlist/4fDfhjsBdhimbosCttUKXC Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Har hørt litt på begge nå. Liker det! Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Spotifylister ja. Har en som jeg har subsriba på her. Ikke så mye, men bedre enn ingenting! Hehe, det er min slow-blues spilleliste det der. Er ikke så lang fordi den er satt sammen med omhu. Kan fort bli kjedelig med flere tolvtaktere i E på rad med fem minutt+ gitarsolo fra samme artist så prøvd å variere med artister og oppbygning i låtene. Hører mye på blues selv og da særlig artister og band hvor gitaren er i sentrum. Kan jo lage en liten liste over artister fra toppen av huet mitt: Stevie Ray Vaughan Rory Gallagher (mye rein rock 'n roll, men bluesen er alltid der) Buddy Guy King-ene, B.B., Freddie og Albert John Mayall, frontfiguren i The Bluesbreakers Gary Moore Clapton (kulest med Cream og John Mayall's The Bluesbreakers) Peter Green Johnny Winter Chris Rea The Allman Brothers Jeff Beck Ronnie Earl Mike Bloomfield (gitaristen i Butterfield Bluesband) Stefan Grossman og John Renbourn (spiller akustisk utelukkende) Litt "nyere" karer: Derek Trucks Michael Landau Kirk Fletcher Warren Haynes Og til slutt min norkse favoritt: Vidar Busk, gå og se han spille live, albumene han har gitt ut gir han ingen justice. Legger med et klipp av Busk jeg (litt kjip vokal, men gitarspillet er latterlig bra): http://www.youtube.com/watch?v=tDoaBtn8cwI Lenke til kommentar
rioi Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hører ikke på mye blues, men har fått veldig sansen for Stevie Ray Vaughan den siste tiden Favorittsangen må være liveversjornen av Tin pan alley fra Montreux i 1985 http://www.youtube.com/watch?v=wBDs5d1LkcA Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) *ignore* Endret 26. oktober 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå