Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Noggie - 135mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, hvis man pröver aa levere bilde hver dag for denne utfordringen, er det lov med gjenbruk av gamle ideer. ;~)

Godt å vite at jeg ikke er alene om å gjenbruke noen gamle ideer.

Jeg var bombesikker på at dag 12 bilde var en avansert slangeklemme, men nå ser jeg at det er et armbånd. Pent var det uansett.

Lenke til kommentar

Det begynner aa bli kaldt. Lue og votter kaldt. Og man er glad man har carbon stativ. Ikke for de det er letter, men for at det ikke er saa kaldt aa baere med seg.

Dag 18

post-199914-1287433750,0841_thumb.jpg

F11, 3s

Ellers, det var morsomt aa forsöke noen car trails. Spesielt ut ifra et kryss, har jeg aldri sett folk kjöre saa forsiktig og sakte. Hvorfor skulle bilister ha angst for et kamera. ;~)

Rejects

post-199914-1287434072,6778_thumb.jpg

post-199914-1287434090,5185_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ryanair, kan vaere ok. Hvis du skal ditt de flyr. I motsettning til hva de kaller flyplassene. ;~)

Dag 19 - Back to home

post-199914-1287507656,1625_thumb.jpg

F4, 1/60s, ISO 400

Hva det blir av bilder de neste dagene, er ett aapent spörsmal. Bilder blir i saa fall bearbeidet med urgammelt paintshoppro.

Fotowalk i Vestfold, anyone?

Lenke til kommentar

Det begynner aa bli kaldt.

Dag 18

Kaldt vær kanskje, men varmt og fint lys. Liker dybden i bildet, men det ble kanskje litt mye svart i toppen?

Takker for hyggelige kommentarer.

Kanskje litt mye mørkt. Var selv i tvil om jeg skulle croppe. 1:1, eller 4:5 ville muligens funke bedre.

Lenke til kommentar

@Evil Homer: Glad for at det ikke var det. Hadde tatt mye lenger tid.

Dag 20

200km autobahn, og 3 timer venting på Frankfurt Hahn. Ikke verdens mest interessante sted. Hva man har lært; når man har mulighet til fritt stolvalg, kamera og solnedgang, velger man sete på "vestsiden" av flyet. Den siden som venner mot øst, vil bare ha veldig veldig mørk utsikt.

post-199914-1287786940,8668_thumb.jpg

F8, 1/5s

Dag 21

Lettere forkjølet, og altfor kaldt utendørs for en som er vant til sør tyskt vær. Andre har tatt bilder av onde øyne. Fant det verdt et forsøk. Hva man har lært; tar man bilder på et glassbord, skal man gjøre der rent først. Grundig!

post-199914-1287787089,6031_thumb.jpg

F4, 1/15s

Siden Nikon lager kamera som funker med hvilket som helst objektiv:

post-199914-1287787141,2229_thumb.jpg

Ikke mye dybdeskarphet på F/1.2.

Dag 22.

Fortsatt forkjølet, og ikke bare kaldt, men også snø.

Min mors blomster ble redningen.

Hva man har lært; Min mor har faktisk plastikk-blomster.

post-199914-1287787249,9426_thumb.jpg

F2.8, 1/5s

Edit sier. Rettet opp en hvis øst vest forvirring.

Endret av Noggie
Lenke til kommentar

Jupp, tilbake i Norge, for et par dager. En av grunnen til at jeg meldte meg på som pingle. Var ikke sikker på hvor mye bilder jeg fikk tatt mellom besteforeldre besøk og annet pliktprogram.

Frankfurt Hahn, har vell aldri vært den mest gjestfrie flyplassen. På den andre siden, etter et par timer der, virker ikke Ryanair servicen så dårlig. Hadde kanskje litt sjarm 8 år siden, med kun en lagerhall og 4 "terminaler". Nå er det bare stort og sjarmløst. Men Torp passer bedre en Gardermoen.

Lenke til kommentar

Elve-vandring, alternative by. Siden det ikke var mulig tidsmessig og komme inn til Akams elve-vandring i Oslo, ble det en liten elve-vandring i Larvik. Dessverre er Farris-elva igjennom Hammerdalen delvis lagt i rør. Gir ikke de mest dramatiske bildene man kan få.

Dag 23

post-199914-1287831308,1853_thumb.jpg

F4, 1/250s

post-199914-1287831377,4043_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ble ingen bilder i gaar. Og nödlösning i dag. Begynner aa merke at det gaar mot slutten av oktober. Og 135mm er forbaska trangt til mange ideer. Mest for trangt. Dama er ikke helt for, aa slaa ut vegger slik at jeg kan ta noen bilder.

Dag 26

post-199914-1288130111,5028_thumb.jpg

Lenke til kommentar

De fluktsolene så ventende ut ja...fint bilde :yes:

Takker. Var egentlig bilde for 23, men under fotograferingen ble jeg avbrutt av telefon fra sjefa. Så trengte ett nytt forsøk. Slik som de sto, måtte man bare ta bilde av dem.

Dama er ikke helt for, aa slaa ut vegger slik at jeg kan ta noen bilder.

Godt og se at det ikke bare er jeg som har ei som ikke forstår seg på smarte ideer.

:!:

Det er ikke lett aa væra oss. Evnt, kan hende hun ikke har tilgitt meg for bilde den 17. ;~)

dramatisk, mulig du får plantevernaktivister på nakken for å ha skadet en uskyldig tomat under opptak! Men komposisjonen var såpass vellykket at det nok vil være verdt det uansett :)

Man kan ikke tilfredsstille alle hele tiden. For da være nok, at ingen sauer ble skadet ved akevitt og får i kål bildet mitt her tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...