Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Noggie - 135mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For all del - tror bilder hadde vært mer i "oh, the horror!"-kategorien.. :D

Fine linjer i tingen på steinbunn - er det skulptur eller husholdningsredskap, tro? Og refleksjonene og lyset i 12. var direkte lekkert - litt kantete stjerner vil kanskje noen si - jeg sier at dette bare tilfører motivet enda mer - som glitter! Bærre lækkert!

Lenke til kommentar

@vetle: Ikke le. Hun har en sau-fetisj. 50 kosedyr pa rommet; Alle sauer, i alle varianter og störrelser. ;~)

For all del - tror bilder hadde vært mer i "oh, the horror!"-kategorien.. :D

Fine linjer i tingen på steinbunn - er det skulptur eller husholdningsredskap, tro? Og refleksjonene og lyset i 12. var direkte lekkert - litt kantete stjerner vil kanskje noen si - jeg sier at dette bare tilfører motivet enda mer - som glitter! Bærre lækkert!

Faktisk maatte hun le naar hun saa bilde i etterkant. Etter at hun hadde forsikret seg om, at sauen hennes var ved god tilstand.

Tingen paa steinbunnen er en parfyme-flaske.

Og, ja, var ganske kantete stjerner. 1976 utgave av Nikkor pre AI 135mm, med 7 ikke avrundete blende blader. Ok paa F/2.8 og F/4. Paa F/8, kanskje ikke saa rundt lenger.

Lenke til kommentar

Den unge damen har skjønt det med andre ord ;) "Sauer er ålreite dyr"

Parfyme, du. Trodde det var neglelakk, jeg.

Sauer er ålreite dyr, ja. Hvordan skulle vi ellers få får i kål eller pinnekjøtt? Prøvde å innvie familien her i norsk mattradisjoner. Ble med kun engang får i kål. Kom ikke noe spørsmål om gjentagelse. Sauer er kosedyr, ikke mat???

Dag 13

Og gud bedre, passet datoen i dag. Først om 11 til nød funnet tid og ikke minst ro og nerver til å ta bilder. Hjalp kanskje å tenke på noe annet.

En kammerat mente, man skal ikke kjøre fortere enn sine skytsenglene kan fly. Takk og lov kom dattera til dama fra det uten noen skadde eller skrubbsår, i motsetning til bilen hennes, 50 meter ute på et jorde. Mine, dine eller våre barn spiller da ingen rolle. Og verdens beste politifolk.

post-199914-1287007615,2849_thumb.jpg

F4, 3s og igjen mellomring.

Reject

post-199914-1287007729,8759_thumb.jpg

F2.8, 2s

Lenke til kommentar

Bilkjöp i tyskland krever at du allerede har en bil. Eller slik føles det. Man drar ikke inn til naermeste by. Nei. Internett blir gjennomsøkt, og man ser paa biler som staar 150km avgaarde, bare for aa finne ut, at det var ikke den typen bil man hadde lyst paa. I tillegg til det stress momentet som time med kaa paa tysk motorvei tilfører, faar man da mindre tid til aa ta bilder. Naar de da innkjøpte blomsten til madammen ikke viser seg fra sin beste side . . .

Dag 16

post-199914-1287264812,3181_thumb.jpg

F5.6, 1/3s

Lenke til kommentar

Dag 8: Hmm, er din bedre halvdel en sebra?

Dag 9: Så nesten ut som en påskekylling i thumbnailen ved første øyekast, men det gjorde det _ikke_ nå jeg åpnet bildet. Varme og fine fargetoner, med fin bruk av smal dybdeskarphet.

Dag 10: Lekre former i et bilde som stort sett inneholder sjatteringer i blått, og det endatil uten å virke spesielt kaldt. Kanten av granittplaten bryter opp billedflaten slik at det ikke blir for statisk.

Dag 11: Noen ganger er det best å beskyttes mot sannheten (best for flere involverte). Morsomt.

Dag 12: Hva i all verden er dette? Håndjern, smykke, verktøy? Kanskje et kompliment til fotografen at man sitter og lurer. Fin speiling.

Dag 13: Nok dramatikk forstår jeg. Godt det gikk bra med det ikke-materielle da. Nok en lekker nærbildevariant på tross av dramatikken. Også dette holdt stort sett i en og samme fargetone.

Dag 14: Så malplassert ut midt på en gressmatte, skulle nesten tro den var hensatt. Men det er jo nok av hint her til å forstå at det er en trikk i rute.

Dag 15: He, he. Er det bare i Norge du får tak i det der da?

Dag 16. Håper ikke madammen var misfornøyd i hvert fall. Det øverste kronbladet ligger slik at blomsten ser ut til å ha dratt hettegenseren godt over hodet.

Edit: rettet trykkfeil.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å overlate jobben til "Der Checker" når du skal ha ny bil? Eller opererer han kun i Syd-Bayern ;)

Må si at rosen ser litt depressiv ut; madammen ble vel ikke utpreget glad da?

Har ikke et utpreget behov av å komme på tv, så der checker utgår da litt. I tillegg, stedattera, har en mild sagt merkelig logikk når det kommer til biler, spesielt hva hun vil kjøre selv.

Angående rosen. Vell, gikk vell under det er tanken som teller. Så ille så de ikke ut som bukett. Først i vasen, at jeg så det var et bomkjøp.

Dag 15

F11, 13s.

Det var pent.. :yes:

Takker

Dag 9: Så nesten ut som en påskekylling i thumbnailen ved første øyekast, men det gjorde det _ikke_ nå jeg åpnet bildet. Varme og fine fargetoner, men fin bruk av smal dybdeskarphet.

Liten dybdeskarphet er vell nesten forhåndsprogrammert i denne utfordringen. 135mm på crop krever store landskaper eller heftig ned-blending. Ikke så helt ulikt hva du opplever i din oktober utfordring. ;~)

Dag 10: Lekre former i et bilde som stort sett inneholder sjatteringer i blått, og det endatil uten å virke spesielt kaldt. Kanten av granittplaten bryter opp billedflaten slik at det ikke blir for statisk.

Takker. Typisk norsk oktober vaer her nede i Baden Wuerttemberg. Gir anledning til aa eksperimentere litt lys.

Har noen forskjellige små, fargede lyskilder, som man kan leke seg litt med. Var ellers mørkt rom, med noen små blå LEDer liggende oppå den hvite kanten i bakgrunnen, og fra høyre, og ganske naerme, andre LEDer, igjennom en plast skjerm.

Dag 12: Hva i all verden er dette? Håndjern, smykke, verktøy? Kanskje et kompliment til fotografen at sitter og lurer. Fin speiling.

Det er et smykke - armbånd.

Dag 13: Nok dramatikk forstår jeg. Godt det gikk bra med det ikke-materielle da. Nok en lekker nærbildevariant på tross av dramatikken. Også dette holdt stort sett i en og samme fargetone.

Takker.

Dag 14: Så malplassert ut midt på en gressmatte, skulle nesten tro den var hensatt. Men det er jo nok av hint her til å forstå at det er en trikk i rute.

Hvor ofte de er i rute, er vell et annet spørsmål. Det er ikke bare i Norge som de er noe sen bestandig. ;~)

Dag 15: He, he. Er det bare i Norge du får tak i det der da?

Får ikke kjøpt riktig snuss her i tyskland, i hvert fall ikke i butikker.

Du leverer en strøm av kule bilder! Jeg synes tåsokkene til din bedre halvdel den 8. er sjarmerende, ellers mange flotte studier i detaljer og lys. :thumbup:

Så godt at det gikk bra i bilulykken!

Taa-sokk bilde var egentlig en remake. Originalen var en tilfeldighet - dette var stellt. Men, hvis man pröver aa levere bilde hver dag for denne utfordringen, er det lov med gjenbruk av gamle ideer. ;~)

Angaaende ulykke; egentlig hadde hu fortjent minst aa faa noe skrubbsaar, eller et blaamerkte, eller i hvertfall en brukket negl. Men nei. Ingen ting. 100kmt (var 100 sone), ender opp mitt ute paa en aaker - og hun var först og fremst redd for at vi var sinna.

Lenke til kommentar

Likte bildet Dag 12. Er det en ring? (Altså en sånn folk har på fingeren som pynt..)

takker, finner bilde selv vellykket. Ikke saa erfaren med produkt fotografi, men klarte nesten aa faa til den lyssettingen som jeg villa ha.

Som nevnt ovenfor til knb. Det er et armbaand. Den fjaera man ser, er en del av lukke mekanismen.

post-199914-1287316711,3006_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...