Noggie Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takker for kommentarer til appelsinbilde. Er vell ogsaa minfavoritt sa langt. Akkurat om det er appelsin, eller et eller annet annet sitrus, maa jeg spörre dama om, naar jeg kommer hjem. Dagens, kanskje ikke saa kreativ. Rett og slett et tidsspörsmaal. ISO 200, F2.8, 1/25s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det ikke en Kumquat? Men RandiA har rett! Mange flotte bilder! Liker spesielt det siste. Fine farger! Jo, heter kanskje noe slikt...men samme familie er de i Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Twin sitruses ble meeeget lekkert. Sommeren er forbi: Minner sterkt om et bilde jeg hadde i aprilfesten, bare at der var fuglene fløyet. Men din brygge er atskillig mer fotogen, med vaklevorne bein som kun støtter seg på armeringsjernet ser det ut til. Armeringsjern er neppe evigvarende i dette mijøet. Interessant fenomen i "Warnemünde by night", etter at blikket har søkt rundt blir det fiksert på den syltynne lysstrålen fra fyret. Et subtilt/suggererende element. Hvor har du gjemt deg? Lette forgjeves i de mange refleksjonene på krana. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Liker "Sommeren er forbi". Det har noe vemodig ved seg. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Armeringsjern er neppe evigvarende i dette mijøet. Stör rett in fra östersjöen her. Med av og til heftig is. Tror ikke det er det beste steded og vaere armeringsjern. Interessant fenomen i "Warnemünde by night", etter at blikket har søkt rundt blir det fiksert på den syltynne lysstrålen fra fyret. Et subtilt/suggererende element. Var det jeg prövde aa fotografere. Saa bedre ut i virkeligheten. Forsvant noe naar jeg kjöre det igjennom fotoshop. Ok, hjalp heller ikke at jeg hadde kamera paa jpg. Hvor har du gjemt deg? Lette forgjeves i de mange refleksjonene på krana. Skal vaere et sort omraade til venstre foran paa krana. Ikke saa veldig siktbart i denne oppløsningen. Ogsaa, sto litt mer en 1.5m vekk, ref 135mm pä crop. Hadde nk vaert mer refleksjoner om jeg hadde benyttet en 50mm, eller lignende. @Bykatt: Takker. Det er kanskje noe vemodig generelt over strandbyer i Tyskland paa vinterstid. Mangler litt liv og folk. 7 okt. Blir mange maritime motiver. Men, vell, er ikke saa mye annet og gjöre i Warnemunde. 1.3s, F/11, ISO 200. Er ikke helt sikker paa iso verdien. Ble angrepet av en armada av mygg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har ingenting i mot maritime motiver. Dagens ble veldig stilrent med enkle geometriske former. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Dagens ble bra! Likte fargene, komposisjonen og formene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Flotte greier...rene maleriet. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Dagens er enkelt, velkomponert med behagelige farver og teksturer som står godt til hverandre. Sitrusbildet er også minst like godt som tysk vinkonsum er underlig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Bryggepillarene 4. oktober minner litt om ben - fra mennesker, esler eller noe - som er klippet og limt inn på bildet. Morsomt! Nattbildet var fint - spesielt lysstrålen ut fra fyrtårnet. Krana var fin og blank - men mangler kanskje den siste halve millimeteren for å være midt på og i vater. Eller skulle jeg sagt "Wasser"? Likte 7. oktober - deilig, sart pastellbehandling - av rust, forurensning, grønt vann og tungindustri. Glimrende! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så mange gode bilder! Herlig av en skarve brygge som noen har måket ned Enig med k.n.b, lysstrålen i Warnemünde er et subtilt og lekkert anker i et flott bilde! Og 7. egnet seg fint for kvadratisk Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Da kan jeg avsløre, sitrustreet er ett Calamondin eller Calamansi tre(scientific name: Citrus ×microcarpa). Takker for kommentarene til 7 okt. Var en lokal ferge mellom Warnemünde og Höhe Düne. Dessverre, var det med 135mm x crop, vanskelig aa faa tatt noen gode bilder. Fjorden inn til Rostok er ikke bred nok til at jeg ville faatt hele ferga med, naar den er paa den andre siden. Med med "litt vridning av farge kanalene i poposhop, ble jeg egentlig ganske fornøyd. Beklager at bilde ble lastet opp i feil format Krana var fin og blank - men mangler kanskje den siste halve millimeteren for å være midt på og i vater. Eller skulle jeg sagt "Wasser"? Bilde ble tatt ca 23.30, etter 12 timer med seminar, og en 3 timers get together med gratis tyskt öl. Jeg tror faktisk krana er naermere vater, en fotografen paa det tidspunkt var. Dagens er enkelt, velkomponert med behagelige farver og teksturer som står godt til hverandre. Sitrusbildet er også minst like godt som tysk vinkonsum er underlig. Tyskere blander rödvin og cola! Det er ikke bare underlig. Det er perverst. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Dag 8. Og dagens erkjennelse er, etter 800km i kø på tyske autobahner, er det godt å vaere hjemme igjen. Med tanke på at halve tyskland begynner høstferie i dag, hadde tog kanskje vaert en god ide. For lat til å rigge opp lys, så min såkalte bedre halvdel måte holde føttene stille i 4s @ ISO 400, F4. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Dagens lille lokale fotowalk, var litt rar. Temperaturen tilsa shorts og t-shirt. Ved den lokale lille insjöen, laa en eldre mann i kun badebukse, og skrek i min retning: ingen bilder. Hvorfor jeg vil ha bilder av en eldre tykk tysker, er meg fotsatt ikke klart. Videre hjalp det ikke til höststemning, at nye skudd kom overe aakerene Dag 9. F/2.8, 1/640s, ISO 200 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Og dagens erkjennelse er, etter 800km i kø på tyske autobahner, er det godt å vaere hjemme igjen. Med tanke på at halve tyskland begynner høstferie i dag, hadde tog kanskje vaert en god ide. Aha. Det forklarer invasjonen av tyskere her i Praha. Artige sokker. Liker lyset i dagens veldig godt, det i spoileren synes jeg kanskje gjør seg enda bedre, men enig i at høststemningen i spoileren er ganske fraværende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Flott kastanjebilde - det er høst i Tyskland for meg. Jer pleier jo å være en tur nedover i slutten av september, og da ramler de ned som en middels haggel-skur. Og så har vi alle de som går og sanker nøttene, da ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Dagens lille lokale fotowalk, var litt rar. Temperaturen tilsa shorts og t-shirt. Ved den lokale lille insjöen, laa en eldre mann i kun badebukse, og skrek i min retning: ingen bilder. Hvorfor jeg vil ha bilder av en eldre tykk tysker, er meg fotsatt ikke klart. Tror ikke på - pics, or it didn't happen! Glimrende vofs! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Aha. Det forklarer invasjonen av tyskere her i Praha. Artige sokker. Liker lyset i dagens veldig godt, det i spoileren synes jeg kanskje gjør seg enda bedre, men enig i at høststemningen i spoileren er ganske fraværende. Tyskere drar til Praha, som nordmenn drar på Harry-tur til Sverige. ;~) Var ganske fornøyd med spoiler bilde også. Men gav meg kanskje litt mye vårstemning. Flott kastanjebilde - det er høst i Tyskland for meg. Jeg pleier jo å være en tur nedover i slutten av september, og da ramler de ned som en middels haggel-skur. Og så har vi alle de som går og sanker nøttene, da ... Takker. Og, så noen av de som samler også. Tror ikke på - pics, or it didn't happen! Glimrende vofs! Jeg kan godt leve med at du ikke tror på meg. Vet ikke om jeg kunne leve med nevnte bilder på samvittigheten. Eller om sensoren min ville takle slikt. Så sett, et enkelt valg - kein bild. ;~) Dag 10. Litt idéløs i dag. Strevsomt å komme opp med nye bild-ideer hver dag. Litt tilbake til fototype som dag 1. F/4, 4s, ISO 200 Bonus spørsmål: Hva slags underlag blir benyttet? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Fine organiske former på det siste her. Liker også fargene. Underlaget er vel en slipt granittplate eller lignende? Endret 10. oktober 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Fine organiske former på det siste her. Liker også fargene. Underlaget er vel en slipt granittplate eller lignende? Takker. Selv om jeg i ettertid finner bilde kanskje for lyst. Kanskje ha droppet bakgrunnlyset. Granitt fra Norges beste by; Larvik. Med andre ord Larvikit. Var allerede der naar jeg flyttet inn, men hjelp meg føle meg hjemme med en gang. Dag 11. Etter alt det whisky og sau snakket i en annen traad. Er dere ikke norske. Höst betyr faar i kaal og akevitt! ;~) F11, 4s. Ingen dyr ble skadet under opptaket av dette bilde. Dattera til dama laante ut dyret frivillig, dog uten aa vite for hva slags bilde. Tror det er best slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå