Gå til innhold

Kommentar: Gamere med musefletter

Anbefalte innlegg

Kvinnelige gamere er bare jenter som prøver å holde seg så alternativ som mulig. De som spiller FPS ligger på 0.2 i KD, og de som spiller MMOs klikker spells. Resten "spiller" Wii, Singstar og Nintendo DS.

Vil ikke si det! Selvfølgelig er noen slik, men kjenner mange ekte kvinnegamere som absolutt ikke ruller seg i kåte gutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å se at det er noen av dere som har lest hele kommentaren min og forstått hva jeg mente. Kan ikke annet enn le av dere andre :-D

Jeg forsto at artikkelen din var mer for å gjøre narr av stereotypene, men jeg vet det fortsatt er mange som tenker slik - ikke minst kvinner/jenter selv som starter tråder på nett hvor de spør etter "jentespill". Slikt irriterer meg på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar

Gøyalt gjort å skrive en artikkel om stereotypiske jentespillere når artikkelen er så stereotypisk som slike artikler/forumposter kan bli. Fakta er at ingen bryr seg. I spillverdenen er kjønn fullstendig irrelevant, slik har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å være.

female-gamers.jpg

Dessuten er man ikke gamer selv om man kjøper inn den årlige versjonen av FIFA og Call of Duty hvert år. Da er man sau(dette er forøvrig off-topic, måtte bare få det ut).

Lenke til kommentar

Gøyalt gjort å skrive en artikkel om stereotypiske jentespillere når artikkelen er så stereotypisk som slike artikler/forumposter kan bli. Fakta er at ingen bryr seg. I spillverdenen er kjønn fullstendig irrelevant, slik har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å være.

Heh, vet nå ikke det, når man ser gutter/menns oppførsel på forum og i spill når de får nyss i at det er en av motsatte kjønn på andre enden, så virker det ikke akkurat som ingen bryr seg :)

AtW

Lenke til kommentar

Heh, vet nå ikke det, når man ser gutter/menns oppførsel på forum og i spill når de får nyss i at det er en av motsatte kjønn på andre enden, så virker det ikke akkurat som ingen bryr seg :)

AtW

Nettopp. Og da handler det ikke om spill lenger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest igjennom hele artikkelen, men trenger vi virkelig en artikkel for å fortelle at kvinnelige gamere eksisterer og at de ikke er stort annerledes enn andre gamere?

Kjæresten min spiller mer TV-spill enn meg (, men det har nok noe med at ikke alltid tiden strekker seg til for min del :/ ), de fleste venninnene mine og hennes spiller TV-spill, og det samme gjelder damene til kollegaer og kompiser også.

Virker ikke som om valg av konsoll skiller seg stort heller, det går i både PS3, Xbox360, DS og Wii. Spillmessig så er stort sett det meste av interesse blant de jeg kjenner også, til tross for et par sjangre som er mer populære blant jenter og omvendt. Så si meg enig med Tabris, det er ikke noe som heter guttespill og jentespill, selv om enkelte spill er rettet mot bestemte kjønn (forresten, hvorfor er bare jentespill i ordboka til Firefox :p ).

EDIT: Copy n' paste nicket til Tabris for å forsikre meg om at jeg fikk det rett denne gangen ...

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

AtW

Nettopp. Og da handler det ikke om spill lenger.

Artikkelen er jo som selve spilleren (den kvinnlige) og hvordan resten av samfunnet forholder seg til nevnte spillere.

AtW

Lenke til kommentar

Kvinnelige gamere er bare jenter som prøver å holde seg så alternativ som mulig. De som spiller FPS ligger på 0.2 i KD, og de som spiller MMOs klikker spells. Resten "spiller" Wii, Singstar og Nintendo DS.

Vil ikke si det! Selvfølgelig er noen slik, men kjenner mange ekte kvinnegamere som absolutt ikke ruller seg i kåte gutter.

Jeg kan tenke meg at Pokey har drevet seriøs forskning på dette feltet og har dokumentasjonen som skal til for å begrunne påstandene sine.

Forøvrig har jeg sett tilfeller der menn later som de er kvinnelige spillere for å rulle seg i kåte gutter bl.a. i WoW. En spill sosiopat er en spill sosiopat uansett kjønn. ;)

Lenke til kommentar

AtW

Kåte fjortiser er kåte fjortiser uansett om de er på Omegle eller WoW.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...