compus Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Vi har levd en god tid med en trådløs router og mangelfull dekning. Dette har vi endelig somlet oss til å gjøre noe med, og litt testing har ledet til den konklusjonen at det er nødvendig med 3 trådløse punkter for at den eksisterende PC-en med det minst effektive nettverkskortet skal få god dekning over alt. Rent teknisk er ikke dette noe stort problem da vi allerede har et kablet nettverk i drift, men det virker i utgangspunktet noe overdrevent. Det er tross alt ikke noe stort område det er tale om. (Et litt stort trehus og et lite hus/hytte like ved siden.) Er det noen som har gode ideer/erfaringer/synspunkter så er det fint. (Jeg er klar over at det kan være en mulighet å benytte en mer effektiv og gunstig plassert antenne, men jeg har ingen erfaringer med dette, og ser dessuten for meg at denne løsningen heller ikke er problemfri.) Endret 30. september 2010 av compus Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ved bruk av 3 aksesspunkter må du styre hvilken kanal disse kjøres på, 1-6-11. Ett aksesspunkt opptar 5 kanaler, så hvis du setter aksesspunkt 1 på kanal 1, må neste aksesspunkt stå på 6 osv. En annen ting er du må tenke på dempningen på alle aksesspunktene. Disse må ikke stå for nærme hverandre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det høres ut som en grei løsning. Som groovy sier, så bør de spres utover kanalspektrumet. Sett opp alle med samme navn og kryptering, så vil klientene velge aksesspunkt på nytt om de får dårlig dekning. Hva slags trådløsrouter har du? Det lønner seg å bruke et med 11n-teknologi. Disse har flere sendere/mottakere og dekker bedre innendørs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå