Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - arnold_layne - Arsat PCS 55 mm + tilt adapter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten digresjon: Jeg forsøkte å ta et bide lignende 11. oktober på Delsey (elns) i Oslo da rulletrappen hadde et skiftende fargespill. Butikken var tom for kunder. Stod der i omtrent to minutter før manageren kom og kastet meg ut, var redd for at jeg skulle svartmale kjeden og manipulere bildene eller sette dem i en ugunstig kontekst. Tok en prat med ham, han unnskyldte seg og tok meg i hånda. Første gangen jeg har blitt stoppet siden jeg begynte å gå fast med kameraet over skulderen i 2009.

Ellers: Flott med eksperimenter, det må til når man skal lære seg ny teknikk! Har sansen for rulletrappbildet, men ville forsøkt å croppe det slik at du ikke kan se at rulletrappen ender i toppen. Har sansen for bilder der man ikke vet hvor langt motivet strekker seg. :)

Lenke til kommentar

11. oktober

Først et nytt flyplassbilde:

Har en følelse at de beveger seg oppover. Liker komposisjonen og valg av fokus. Nesten svart hvit, med unntak av signal lysne.

14. oktober

Her er en liten modellby jeg fant midt oppe i fjellheimen... :roll:

Et av de virkelig gode miniatyr bildene i denne oktober festen. Imponerende "arbeid" med rekonstruksjon og bygning av den fjellsiden. ;~)

Lenke til kommentar

Flott å se sovjet-glass i gode hender smile.gif Bildene dine får meg til å seriøst vurdere tilt/shift, selv om jeg strengt tatt har mer enn nok med å beherske mine "normale" objektiver - det ser i hvertfall morsomt ut å ha muligheten til å la andre se på verden med et skjevt blikkwink.gif

Tror favoritten så langt er 10 okt, tett fulgt av 4 okt og 16 okt - vet rett og slett ikke hva som fanger meg med sistnevnte, men noe er det. Kanskje det er vandreren i meg som gjerne vil se mer av dalen i det fjerne?

Lenke til kommentar

14. oktober: Hmm. Kanskje Shangri La egentlig er en slik miniatyrby? Fikk du med deg hva det het der? God 3D-virkning.

15. oktober: Jeg synes å dra kjensel på den ensomme vandreren, det er vel ikke en du kjenner...? Fint og moody b/w m/side-tilt.

16. oktober: Man får en litt selvmotsigende følelse av intens varmedis i et kaldt landskap. Disig miss Lizzy? Det blir uansett en dragning inn i mot et punkt som befinner seg farlig nær det gylne snitt.

Lenke til kommentar

Likte flyplasstrappene - fikk en følelse av at trappene beveget seg oppover.. Modellbyen var topp, om enn bittelitt skjev - håper du tok den med hjem - vil definitivt gjøre seg med noen innendørs makrobilder av den utover høsten og vinteren.. :D

Det ble også noe "feil" med venstresiden av veien 15. oktober - et eller annet Twilight zone.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...