Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - arnold_layne - Arsat PCS 55 mm + tilt adapter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7. oktober

@k.n.b: Takk for kommentar. Det stemmer, det er en av avgangshallene på Charles de Gaulle i Paris.

@KSolfjeld: Artig tolkning. Er enig i at taket her gir assosiasjoner til en katedral.

@bareanton: Den følelsen hadde jeg faktisk på Schiphol på vei hjem. Hadde 15 minutter fra landing til neste fly gikk og måtte løpe igjennom et kaos av folk og butikker mens jeg kun hadde øye for skilt som viste veien til D73 :)

Dagens er nok et bilde med konvergerende linjer. Kanskje litt tidlig å bli repetetiv, men det var alt jeg rakk i dag.

1037911823_oKsnX-XL.jpg

Lenke til kommentar

3. Oktober var konge - får virkelig inntrykk av et enormt tog som dundrer forbi i enrorm hastighet - dette må da være

!

4. og 5. oktober er en fin bruk av tiltshift jeg ikke har sett før - ikke som miniatyr, men heller å få fasaden og taket til å være stort, tungt, dystert (særlig 4.) og ruvende - flotte saker!

Når får jeg enda mer lyst på tiltshiftobjektiv! :D

7. var også fint - føler det er noe truende som kommer borti svingen der.. :)

Lenke til kommentar

Charles de Gaulle? Da burde jeg ha gjenkjent det. Har vært innom den flyplassen noen ganger.

(Gårs)dagens har tross alt en variant, her er det hovedsaklig to konvergerende buer, og det er overlatt til fantasien hvor de fortsetter utenfor bildet. Utstudert komp som vanlig. Men jeg lurer på om du i det hele tatt har benyttet deg av tilt/shift-funksjonen her.

Lenke til kommentar

Du har sikkert tenkt på det, men jeg nevner det i tilfelle :)

Jeg bruker live view når jeg skal være sikker på at noe er i fokus, og der det litt lys på det pleier det å fungere ganske bra. Du har en stop bedre ISO-ytelse enn meg, så det vil sikkert bli enda bedre å se enn hos meg :)

Lenke til kommentar

9. oktober

@netrex: Ja, jeg er kjent med Liveviews fortreffelighet, men jeg synes uansett ikke det er lett å bedømme områder som er ute av fokus mot områder som er "litt mindre ute av fokus" på så liten skjerm.

I dag vendte jeg tilbake til min favorittmodell (sjelden en utfordring uten et par bidrag fra ham). Ganske fornøyd med lyset i dag :)

1040139934_KQEgG-XL.jpg

Her er et alternativt utsnitt. Synes det var vanskelig å velge i dag, men falt for "attituden" i det første.

1040142426_W4zYE-XL.jpg

Lenke til kommentar

Oktoberfest uten favorittmodellen ville neppe vært noen skikkelig fest nei. Synes du valgte rett her, som oftest er det best å gå nært innpå. Innrammingen av ansiktet med lys/skygge var neppe utilsiktet kjenner jeg deg rett. Seriøst uttrykk da...

Hvor ligger denne OOF-sirkelskogen tro? Skulle tro den var rimelig kjent, kan ikke huske å ha sett en slik skog rundt her i hvert fall. Mye tyder på at de første spirene er skarpe og fine, men etter hvert som trærne blir eldre havner de lengre og lengre ut av fokusplanet. Eller kanskje de delvis har vokst inn i en fjerde dimensjon? Pent var det åkke som, også med en innlagt diagonal mellom trelinje og himmel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...