bareanton Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 5. oktober likte jeg, minnet meg litt om følelsen jeg får på store flyplasser hvor mye skjer over alt men man bare har fokus på en ting. Godt jobbet! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 7. oktober @k.n.b: Takk for kommentar. Det stemmer, det er en av avgangshallene på Charles de Gaulle i Paris. @KSolfjeld: Artig tolkning. Er enig i at taket her gir assosiasjoner til en katedral. @bareanton: Den følelsen hadde jeg faktisk på Schiphol på vei hjem. Hadde 15 minutter fra landing til neste fly gikk og måtte løpe igjennom et kaos av folk og butikker mens jeg kun hadde øye for skilt som viste veien til D73 Dagens er nok et bilde med konvergerende linjer. Kanskje litt tidlig å bli repetetiv, men det var alt jeg rakk i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Dagens er nok et bilde med konvergerende linjer. Kanskje litt tidlig å bli repetetiv, men det var alt jeg rakk i dag. Så lenge det presenteres såpass lekkert, så kan du godt gjenta deg selv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 3. Oktober var konge - får virkelig inntrykk av et enormt tog som dundrer forbi i enrorm hastighet - dette må da være ! 4. og 5. oktober er en fin bruk av tiltshift jeg ikke har sett før - ikke som miniatyr, men heller å få fasaden og taket til å være stort, tungt, dystert (særlig 4.) og ruvende - flotte saker! Når får jeg enda mer lyst på tiltshiftobjektiv! 7. var også fint - føler det er noe truende som kommer borti svingen der.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Charles de Gaulle? Da burde jeg ha gjenkjent det. Har vært innom den flyplassen noen ganger. (Gårs)dagens har tross alt en variant, her er det hovedsaklig to konvergerende buer, og det er overlatt til fantasien hvor de fortsetter utenfor bildet. Utstudert komp som vanlig. Men jeg lurer på om du i det hele tatt har benyttet deg av tilt/shift-funksjonen her. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Høyre rekkverk er skarpere enn det venstre? , Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Høyre rekkverk er skarpere enn det venstre? , Jo, du har vel rett i det. Hang meg kanskje opp i at begge er utenfor fokus i starten, men de starter jo ikke like langt inne i bildet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Kult å se hva du får til med T/S, veldig inspirerende. Liker spesielt 4. og 5. oktober, søren ikke lett å vite hva man skal legge i fokus og hva man skal ta ut, synes du gjør det ekstremt bra her! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Takk for kommentarer! Det siste bildet har en lett tilt mot høyre. Jeg prøvde egentlig å få enda litt mer av høyre side i fokus, men siden det var så mørkt ble det litt gjetting. Jeg hadde dessverre ikke ork til å produsere noe i dag. Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 3 Oktober var steintøft! Slutter meg til KSolfjeld her. Det bildet var faktisk steintøft. Jeg likte også 4. oktober veldig godt. Fin stemning og rent og fint. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du har sikkert tenkt på det, men jeg nevner det i tilfelle Jeg bruker live view når jeg skal være sikker på at noe er i fokus, og der det litt lys på det pleier det å fungere ganske bra. Du har en stop bedre ISO-ytelse enn meg, så det vil sikkert bli enda bedre å se enn hos meg Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 9. oktober @netrex: Ja, jeg er kjent med Liveviews fortreffelighet, men jeg synes uansett ikke det er lett å bedømme områder som er ute av fokus mot områder som er "litt mindre ute av fokus" på så liten skjerm. I dag vendte jeg tilbake til min favorittmodell (sjelden en utfordring uten et par bidrag fra ham). Ganske fornøyd med lyset i dag Her er et alternativt utsnitt. Synes det var vanskelig å velge i dag, men falt for "attituden" i det første. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Flotte bilder, alle sammen. Liker fokuset på det siste! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Fy F... for et herlig portett. Du valgte helt rett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Herlig, varmt lys - og for en attitude i blikket! Rett og slett glimrende. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 10. oktober Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Oktoberfest uten favorittmodellen ville neppe vært noen skikkelig fest nei. Synes du valgte rett her, som oftest er det best å gå nært innpå. Innrammingen av ansiktet med lys/skygge var neppe utilsiktet kjenner jeg deg rett. Seriøst uttrykk da... Hvor ligger denne OOF-sirkelskogen tro? Skulle tro den var rimelig kjent, kan ikke huske å ha sett en slik skog rundt her i hvert fall. Mye tyder på at de første spirene er skarpe og fine, men etter hvert som trærne blir eldre havner de lengre og lengre ut av fokusplanet. Eller kanskje de delvis har vokst inn i en fjerde dimensjon? Pent var det åkke som, også med en innlagt diagonal mellom trelinje og himmel. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Veldig tøft det bildet av skogen! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvem sier bokeh ikke vokser på trær? Uhm - vent litt.. Litt harde bokehsirkler kanskje, men spennende effekt, hvor fokusplanet går innover i skogbunnen.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvem sier bokeh ikke vokser på trær? Uhm - vent litt.. Det var en fruktbar bokeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå