enemigo Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Vurderer en billig bærbar, sett på elkjøp at de har en Toshiba maskin til 7990kr. Denne har celeron 2ghz mobile cpu. De har også en maskin med XP1800mobile cpu, finner den ikke på nettet, mener det var en HP til 8.990kr. Denne hadde ca samme spec's som Toshibaen + cdrw, men uten diskettstasjon. Er det stor forskjell på disse cpu'ene? Vareutvikling og strømforbruk kontra ytelse? Det viktigeste for meg er støy/forbruk. Hva velger jeg? Edit: Lurer på om det var denne maskina jeg så på med xp1800 cpu, hvis de selger packard bell hos elkjøp. Knut Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Ingen som har noen formeninger? K Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Ingen som har noen formeninger? K Jeg ville vel ikke kjøpt noen bærbar pc nå uten Pentium-M prosessor. - AMD CPU'en er sikkert helt ok, men når det gjelder celeron er det bare en ting som gjelder: Sky som pesten. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg ville vel ikke kjøpt noen bærbar pc nå uten Pentium-M prosessor. Hva er det slags påstand? Amd`s mobile XP prosessor gir mye mer for pengene. Klippet fra dinside.no/data: Yter nesten som Centrino Vi har tidligere uttrykt vår begeistring for Mobile Athlon-prosessorer, og det gjør vi også denne gangen. Faktisk er ytelse pr MHz ikke veldig langt unna Pentium M - den nye superprosessoren fra Intel. XP2400+ kjører på 1,8 GHz, og viser en gjennomsnittlig ytelse i våre tester som ligger rundt den langt dyrere 1,6 GHz-utgaven av Pentium M. Det er verdt å merke seg! Uansett - prosessoren har ingen problemer med å løse de aller fleste oppgaver raskt og smertefritt. Vi snakker tross alt om en meget sterk prosessor i denne maskinen. DrErling PS: husk, at for noen så er økonomi en gjeldene faktor "in the equation". Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Da kjøpte jeg packard bell igo maskina som er i nederste linken i første posten min... xp-mobile. Funker bra så langt Så en stund på m500 fra dell, med 1.3centrino til rundt 11k, men det ble litt i overkant av hva jeg hadde tenkt å bruke. Bruker ikke bærbar så veldig mye. Er fortsatt interessert i å lese om mobil prosessor teknologi, og helst sammenligninger mellom de forskjellige typene, hvis noen har noen linker. Knut Lenke til kommentar
John Doe Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har selv laptop med Celeron cpu og skulle ønske jeg ikke hadde kjøpt den. Varm cpu, mye viftestøy og ytelsen er ikke mye å skryte av. Har du råd så gå for noe annet. John Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå