Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp med 24p gbswitch

Anbefalte innlegg

Hei,

vet det er en egen kategori for "hjelp til kjøp og salg", men da dette er en mer konkret nettverksting tenkte jeg å poste her.

i en mindre bedrift trenger vi å gå til innkjøp av en ny switch. Det er behov for en 24port gb switch. Dette er mer enn veldedig organisasjon og vi er ikke lagd av penger så tenkte jeg kunne høre her om tips til hva vi skal kjøpe.

Vi har en god del problemer med treghet på nettverket, spesielt hvis flere er på samtidig.

Den gamle switchen begynner å dra på årene. Det er også en 10/100 switch, og når vi snakka med han som har satt opp nettverket nevnte han at den sannsynligvis er problemet. Samtidig er det dyrt å drive å leie inn folk hele tiden og hvis det som skal til er å bytte en switch fikser jeg det. Selvfølgelig kan det være større problemer, men vi ønsker å ha ting i orden og det å bytte switch har blitt nevnt før.

Det skal være koblet på to windows vista maskiner, 11-13 xp-maskiner, en større printer og server. Det er så og si 24 utganger, så greit med en 24port switch så man slipper å patche om hvis det skal ommøbleres. i tillegg er det en trådløs router som er godt sikra og begrensa på linjebruk (wrt54gl om jeg ikke tar feil).

Jeg er ikke no kløpper på dette og tenkte derfor det er greit å spørre om råd. Lurer derfor på om noen har et konkret forslag til modell. Usikker på hva vi må ut med her(som sagt vi er ikke laget av penger akkurat), eller om dere trenger mer info for å kunne foreslå noe. Alt mottas med takk.

/Poks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva er tregt?

Hvilken trafikk er det mot serveren?

Er det rene maskiner uten virus og søppel?

Hvis det er tregt mot internett så vil neppe en ny switch hjelpe, er serveren treg og det er mye trafikk mot den så vil det heller ikke hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...