Ole-B Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Hvordan bli bedre på 60 meteren ? Går ut ifra at jeg må trene interval, men har noe et bra opplegg ? Har egentlig lyst til å bli generelt sett raskere, for fotball, så visst noen har eit opplegg med interval trening og utholdenhet hadde det vert kjekt Trener og Stronglifts 5x5 tre ganger i uka, visst det er noe hjelp Edit: Er ikke sikker på om dette er rett forum, men tar ein sjangs Endret 29. september 2010 av Ole-B Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Knebøy 3x ganger i uken skal nok hjelpe kjempe mye. Jeg har selv best tid på 60 meteren på skolen med 7.03 sekunder, og så lenge jeg kan huske så har jeg tatt knebøy 3-2 ganger i uken. Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Har eit til spørsmål: Er det farlig å trene når du ikkje er heilt utvokst? Er sjølv 155-160 trur eg . Tenker da på å trene stronglifts. Er 15 år. Veit ikkje om da er noke fasit svar på detta, men all hjelp er god hjelp Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 ikkje bruk bol så går det fint Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Å ikkje da? Nett kjøpt ny ladning Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Det med at trening kan forhindre vekst er bare sprøyt ifølge forfatteren av Stronglifts. Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Hmm høre so masse forskjellig, ane ikkje kva som er rett Har lyst å voksa litt til, men er awesome og trene stronglifts Men er det bevist nokon plass at du faktisk kan/vil slutte å vekse visst du trene tungt? Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 BTW, me skal ha jogging i måro i gymmen, aner ikkje kor langt me skal springa, men sikkert 3km, og da lurte jeg på om det er best å starte rolig eller bare pøse på med ein gong? Vil helst klara under 14 min. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Start i et tempo du kan holde i 3000m. Om du har krefter mot slutten kan du jo bare kjøre på. Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Tenke på melkesyre, men går ut ifrå at det kjem etter hard trening over lengre tid? Hmm då var da og veta kva tempo eg klare å holda over 3000m da .. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hvordan bli bedre på 60 meteren ? Går ut ifra at jeg må trene interval, men har noe et bra opplegg ? Har egentlig lyst til å bli generelt sett raskere, for fotball, så visst noen har eit opplegg med interval trening og utholdenhet hadde det vert kjekt Trener og Stronglifts 5x5 tre ganger i uka, visst det er noe hjelp Edit: Er ikke sikker på om dette er rett forum, men tar ein sjangs Viss du skal bli kjappere må du trene hurtighets trening. Du kan trene knebøy osv. Men du vil få bedre utbytte av å trene hurtighetstrening et program du kan kjøre er : Løpslenge: 40 - 80m løpsfart: Maksimal fart Antall løp: 3- 5 for hver serie Pause Mellom hvert løp: 5 - 10 min Antall Serier: 1-3 pauser mellom seriene 10 - 15 trenignsøkter 2-3 i uka. Du må ha lange pause for kroppen må få hentet igjen den tapte energien. Meningen er ikke å forbrenne fett, eller bli mer utholden. Men å øke mengden av ATP som du har i musklene dine. Husk at du skal ha MAKSIMAL innstats på løpene dine. Ikke noe jogging. Ta tiden på hver rep og se om du klarer å holde deg innenfor en viss tid på alle løpene dine. BTW, me skal ha jogging i måro i gymmen, aner ikkje kor langt me skal springa, men sikkert 3km, og da lurte jeg på om det er best å starte rolig eller bare pøse på med ein gong? Vil helst klara under 14 min. løp 1000m og kjenn etter om dette er et bra tempo, eller om det er for mye /lite, da øker du eller sanker av litt. Etter 2000m så er det bare å gi alt du har og presse deg gjennom. Det skal gjøre vondt! Endret 30. september 2010 av Sno Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 hvorfor i alle dager skulle styrkeløft få deg til å slutte å vokse?! eneste grunnen til at denne myten har oppstått er fordi lave folk som overkompanserer for høyden ved å trene noe jævlig ofte blir sterke i løfteøvelser fordi de løfter bare 1.6 m isteden for 2m.. Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Hmm, var det eg trudde at man ikkje slutta å vokse, men ville høre for å vera sikker:P Takk for bra svar Sno Da trur eg veko mi skal sjå sann ut: Mandag: SL Tirsdag: Hurtighet Onsdag: SL Torsdag: Hurtighet Fredag: SL Lørdag: Kvile Søndag: Kvile Børr eg gjera endringar, at det vert for tungt med hurtighetstrening når eg har knebøy på kvar SL trening? Endret 30. september 2010 av Ole-B Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg ville nå hatt en hviledag i midten fremfor to etterhverandre. Lenke til kommentar
Ole-B Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Mandag: SL Tirsdag: Hurtighet Onsdag: SL Torsdag: Kvile Fredag: SL Lørdag: Hurtighet Søndag: Kvile Slek vert da vel då Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 hvorfor i alle dager skulle styrkeløft få deg til å slutte å vokse?! eneste grunnen til at denne myten har oppstått er fordi lave folk som overkompanserer for høyden ved å trene noe jævlig ofte blir sterke i løfteøvelser fordi de løfter bare 1.6 m isteden for 2m.. Evt at en del slike øvelser faktisk favoriserer løftere med spesielle proporsjoner Det er jo omtrent som å argumentere for at man burde drive mer med høydehopp dersom man ville bli lang og slank med lange bein, fordi de aller fleste høydehoppere ser sånn ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå